2020-09-16, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Jo men det där förstod jag fullt och helt.
Vilket inte hindrar åtminstone mig att sticka in med en enkel fråga.

Att Tishko vill ställa sig in hos sina nyvunna sambos är inte det minsta förvånande. För det är väl just så som han vill upplevas på kåken, som en riktig hårding. Dock vore det önskvärt om vad han sagt kunde läcka ut.
Men tills dess blir det att vänta på nästa omgång med stryk. För stryk kan han behöva.
Så att han åtminstone förstår att han inte är så stor och redig som han inbillar sig, den fege fan.
Du har säkert rätt i det där att han vill ställa sig in. Han har en otroligt grandios självbild, och det har ju genomsyrat hela relationen med Wilma. Och det skiner igenom även i förhören med hans kompisar. Och det vore fint om nån medfånge kunde glappa lite om vad T faktiskt sa ang mordet, även om det inte kommer kunna användas som nån sorts bevis. Jag tror det skrävlas en hel del i både häkten och fängelser.

Sparrisen är ju ganska lätt att knyta ihop och slänga in i ett hörn. Men han är för korkad för att begripa det. Men med tiden kanske han fattar
Citera
2020-09-16, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Du har helt fel när du säger att det saknas bevis. Det finns en mängd bevis. Det har bildat en indiciekedja. Det är riktiga bevis så du är helt ute och cyklar när du påstår att inga bevis finns eller att det inte är riktigt. Uppenbart är att du missat mycket av hur juridiken ikring ett ärende som detta är uppbyggd. Läs tråden och läs TR domen.

Det är lätt att peka finger på honom för att bevisen är entydiga gällande hans skuld.
Inte för att vara petig, men du menar väl kanske tvärtom? Att indiciekedjan bildar bevis?
Citera
2020-09-16, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Inte för att vara petig, men du menar väl kanske tvärtom? Att indiciekedjan bildar bevis?

Ja. Slarv från min sida.
Citera
2020-09-16, 18:55
Medlem
Citat:
Hur menar du? Man kan inte straffa en tilltalad för att han inte säger något - det är ju hans rättighet. Eller missförstår jag vad du menar?
Det är förstås sant. Samtidigt får ju åklagaren och den bevisning han för fram stå oemotsagda. Bevisningen i sin tur, är mer än bara luft.
Att ge en tillrättalagd version är, vill jag hävda, kryphålet Tishko har att utnyttja i det här läget.

Nu läste jag dock att han fortsätter bedyra sin oskuld. Han kan förstås ha förberett nya argument för den saken, men han väljer knappast den enkla vägen.
Senast redigerad av Olbars 2020-09-16 kl. 19:02.
Citera
2020-09-16, 19:08
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Inte enbart spel för galleriet. Han har också, enligt media åtminstone, berättat detaljer från mordet för sina medhäktade polare.
Ja, och de detaljerna skulle man ju vilja höra. Även om det förmodligen inte ligger någon sanning i vad han bablar, även hans fantasier eller försök att lägga villospår skulle ändå vara intressant.
Citera
2020-09-16, 19:11
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Enligt Tishko själv så sa han att han trodde att wilma åkt till Göteborg. Så visst är det fullt möjligt att hans resa var för att visa att hon gjort så. Vilket naturligtvis var en lögn.
Det han sedan gjorde med armarna utsträckta på E6:an var kanske mer för skrika ut sin känsla av osårbarhet och frihet.
Kanske var han rent av smått påtänd och gick där på sina små moln, lyckligt omedveten om att han snart ska låsas in.
Egentligen är det mer konstigt att han gick hemåt. Varför inte fortsätta till Göteborg och kliva på nån båt eller nått, bara försöka dra.
Citera
2020-09-16, 19:21
Avstängd
Bajsmohammeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Egentligen är det mer konstigt att han gick hemåt. Varför inte fortsätta till Göteborg och kliva på nån båt eller nått, bara försöka dra.

Han är ju oskyldig enligt honom själv hade väl varit misstänksamt om han hade dragit utomlands och fått Europol efter sig
Citera
2020-09-16, 19:32
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsmohammed
Han är ju oskyldig enligt honom själv hade väl varit misstänksamt om han hade dragit utomlands och fått Europol efter sig
Du menar att det hade verkat misstänkt. Jo men han hade haft större chans att komma undan i alla fall under längre tid om han gett sig av än att gå hem och försöka skura och tro att det skulle gå vägen. Han använde uppenbarligen inte ens tiden till att klura ut nån bra story. Jag tror han inbillade sig att promenaden på motorvägen med armarna ut skulle bli ett alibi.
Citera
2020-09-16, 19:51
Medlem
Citat:
Du menar att det hade verkat misstänkt. Jo men han hade haft större chans att komma undan i alla fall under längre tid om han gett sig av än att gå hem och försöka skura och tro att det skulle gå vägen. Han använde uppenbarligen inte ens tiden till att klura ut nån bra story. Jag tror han inbillade sig att promenaden på motorvägen med armarna ut skulle bli ett alibi.
Tveksamt. Han nekade ju i sten att han ens gått utanför dörren på torsdagskvällen. Tills förhörsledaren påminde honom att han faktiskt blivit upplockad av polis och att det är dokumenterat.
Citera
2020-09-16, 20:08
Avslutad
Citat:

Varför det? Den grandiose sparrisen gick säkert runt på motorvägen och sträckte ut armarna i triumf för att hans masterplan skulle gå i lås. Han hade lurat alla upp på läktarna och skulle gå hem för att det verkade säkert misstänkt om han försökte sticka. Men karma kom fort.

Det finns inga dummare människor än narcissister.
Citera
2020-09-16, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krakem
Varför det? Den grandiose sparrisen gick säkert runt på motorvägen och sträckte ut armarna i triumf för att hans masterplan skulle gå i lås. Han hade lurat alla upp på läktarna och skulle gå hem för att det verkade säkert misstänkt om han försökte sticka. Men karma kom fort.

Det finns inga dummare människor än narcissister.
Det där att han gick och viftade med armarna på E6 enligt en anmälare var väl bara att de aldrig hade sett en liftare förut. Man kan ju hoppas att det var vad han gjorde i alla fall. Men oavsett var nog det att börja gå på en mörk motorväg ett mycket dåligt val. Fattar inte vad han skulle ut på motorvägen att göra när det går en vanlig väg parallellt hela vägen. Sedan att han var ute och gick på kvällen i novemberkylan i utan jacka är ju också så djävla stört. Är ju irriterande som fan att de inte hittat den "bylsiga" jackan som han hade på sig enligt tågvärden.

Såg en sjuk djävel som hade skrivit om straff på såna här. 40 års fängelse med eventuellt dödsstraff. Alltså dömas till 40 år men efter 20 år börja dra lott om vilka som skulle avrättas. Och vid en avrättning skulle de själva få snurra ett "lyckohjul" med massa olika avrättningsmetoder från medeltiden och framåt till nu för att välja metod. Jo, sjukt som fan men i detta fall och några till kunde jag faktiskt kunna tänka mig detta.
Citera
2020-09-16, 21:06
Medlem
Har dom letat utefter järnvägsspåren vid något tillfälle? Tänker på att han kanske slängt ut något genom fönstren på väg till Ljungskile. Tänker på den "bylsiga" jackan han hade på sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in