2020-09-16, 16:22
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darkwind
[/b]

Jag ska egentligen inte skriva i en tråd jag inte följer längre. Läste i direktrapporteringen att det inte är enbart likhund. Den markerar även på blod,sperma. Att den markerade i/ på sängen är väl inte konstigt. Sperma var det där säkert. Hunden markerade även där Wilmas huvud låg. Inte konstigt Är det de enda markeringar hunden gjort måste han bli släppt. Vilket jag tror. Jag tror inte T har gjort det.Ska bli intressant.

Jo -den tyska hunden var en RENODLAD LIKHUND.

Det tar tydlig tid att få fram bra likhundar, och renodlade likhundar, som den här tyska hunden var. Det är ett problem, säger han till Ekot.
https://www.gp.se/nyheter/sverige/inga-renodlade-likhundar-kvar-hos-polisen-1.28346914

och direkt från TR:

May 26, 2020 11:29
“Jim Westerberg går in på de hundsöken som gjordes i lägenhetshuset. Ett hundsök genomfördes först den 20 november med en sökhund som inte är renodlad på att hitta lik. De gjorde inga fynd i de allmänna utrymmen och vindsutrymmen på den aktuella adressen. Det var först när renodlade likhundar kallades från Tyskland veckan därpå, som de mest intressanta fynden skulle göras.”

https://embed.scribblelive.com/Embed/v7.aspx?Id=2930905&Page=1&ThemeId=19199&overlay=fa lse
Citera
2020-09-16, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Det gör han nog för att rättfärdiga sina egna handlingar mot Wilma. Och att jargongen på ett häkte/fängelse kan vara lite spel för galleriet.
Inte enbart spel för galleriet. Han har också, enligt media åtminstone, berättat detaljer från mordet för sina medhäktade polare.
Citera
2020-09-16, 16:31
Avstängd
Bajsmohammeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Inte enbart spel för galleriet. Han har också, enligt media åtminstone, berättat detaljer från mordet för sina medhäktade polare.

Källa på det? Han får väl inte ens träffa andra häktade ?
Citera
2020-09-16, 16:34
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:

Det bevisar i alla fall för mej att han är inte den skarpaste kniven i besticklådan.
Citera
2020-09-16, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsmohammed
CITAT:Han bankar i väggarna, skriker och har hotat såväl personal som medintagna.Tishko Ahmed, 23, dömd till livstid för mordet på Wilma Andersson, 17, har enligt uppgifter till Aftonbladet uppvisat ett bisarrt beteende i häktet.

Han har också pratat om hur mordet på hans ex-flickvän gick till.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/50AoQb/wilmas-mordare-beter-sig-bisarrt-i-haktet-och-avslojar-detaljer-om-mor

Han har ju inte några sådana restriktioner kvar att han inte får träffa andra på häktet. den tog om jag inte minns fel TR bort efter de meddelade domen.
Senast redigerad av sohefall 2020-09-16 kl. 16:38.
Citera
2020-09-16, 16:45
Medlem
Citat:

Vad han eventuellt sagt i häktet till sina "sambos" är väldigt intressant. Vore guld värt om någon ville vittna, och det tas upp i HR. Sedan är ju den vanliga frågan om huruvida det som kommit ur Ts käft är sant eller ej, ständigt närvarande.
Citera
2020-09-16, 16:54
Medlem
Citat:
Jo, det får han. Han sitter på Salberga, om han inte blivit flyttad till annat fängelsehäkte efter slagsmålet. Där har han fått träffa andra medintagna eftersom domen i TR medförde att de flesta av restriktionerna hävdes.
Citera
2020-09-16, 17:09
Medlem
loisloiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Ja och han har lite målat in sig nu. När han väl var fast så skulle han slagit in på linjen att hon avled genom att hon föll när de bråkade eller att det på annat sätt skulle vara ett oplanerat dödsfall. I detta läge han är nu har han lyckligtvis förstört mycket av de små chanser han hade att slingra sig.

Det blir kännbart detta för han.
Ja, istället för att samarbeta med polisen och avslöja var kroppen finns envisas T och fortsätter ljuga.
Är det pga religiösa skäll vill han inte erkänna mordet? Hans pappa vill inte prata med honom längre eller hur?
Citera
2020-09-16, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loislois
Ja, istället för att samarbeta med polisen och avslöja var kroppen finns envisas T och fortsätter ljuga.
Är det pga religiösa skäll vill han inte erkänna mordet? Hans pappa vill inte prata med honom längre eller hur?
En kompis till honom berättade i förhören att Tishko aldrig i livet skulle erkänna något ens om han överbevisades. Han KAN helt enkelt inte backa från något. Och som jag förstod det kunde det gälla små triviala saker i en diskussion eller vad som helst. Tishko har aldrig fel.

Om T blir överbevisad att en citron är gul, och inte blå som Tishko sagt, så skulle T aldrig erkänna att citronen är gul eftersom han själv sagt att den är blå. (Min liknelse fullt ut). Så har jag förstått att T fungerar. Men det är jag.
Citera
2020-09-16, 17:23
Medlem
Citat:
Du menar så som Peter Madsen förklarade det när det gällde Kim Wall? Dom trodde ju inte riktigt på hans förklaringar.

Kanske så. Det är ju lika på så att att det blir dissonans mellan vad som uppenbart har hänt (även om man inte vet allt) och vad de påstår ska ha skett. I Ts fall är det ju så att det har skett något i hans lägenhet under en tidpunkt som är tydligt definierad. Samtligt är lägenheten städad och med ett huvud kvar i ett skåp. När han har fortsatt att disponera bostaden.

Vidare att hon inte avlidit på egen hand eller genom olycka i och med att det är muskelfibrer ifrån henne på vägg och möbel.

Så det gör att det när han har en så dum förklaring så blir det omöjligt att komma undan med annat än mord för hans del.
Citera
2020-09-16, 17:26
Medlem
Charlemanges avatar
Citat:
Hur menar du? Man kan inte straffa en tilltalad för att han inte säger något - det är ju hans rättighet. Eller missförstår jag vad du menar?
Enligt ett prejudikat i HD är det mer till last än till nytta att tiga.
Citera
2020-09-16, 17:29
Medlem
Citat:
Jo, det får han. Han sitter på Salberga, om han inte blivit flyttad till annat fängelsehäkte efter slagsmålet. Där har han fått träffa andra medintagna eftersom domen i TR medförde att de flesta av restriktionerna hävdes.

Fast nu sitter väl han häktad i Gbg ?
Eftersom det är hovrätten i Göteborg som nu har hand om hans ärende så är det väl så ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in