2020-09-16, 17:27
Medlem
JedanProblems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Först den amerikanska smittskyddschefen och sedan Anders Tegnell. Jag har inte hunnit se online föreläsningen än, men kommer att se den under dagen.

https://youtu.be/ao0WrLDCk5s
Vad extremt pinsamt att se Tegnell flumma om hur han inte håller med Dr. Fauci angående munskydd. FHM går alltså mot WHOs rekommendationer och rekommenderar exempelvis inte att munskydd ska bäras universiellt på sjukhus.

Det finns några enstaka alt-rightanhängare som tycker att FHM gör rätt - resten av världen skakar på huvudet.

https://www.cnbc.com/2020/09/16/bill-gates-we-underestimated-the-value-of-masks.html
Citera
2020-09-16, 17:34
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
De byter ju inte ens blöja på de gamla varje dag alltid. Varför skulle de byta kläder varje dag? Du måste leva i en parallell verklighet.
Eller så jobbar jag på en bra arbetsplats.
Citera
2020-09-16, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Här blir hon sågad längs fotknölarna av några experter som vi säger i Sverige:

Fact-check: Does a New Study Give Evidence that the Coronavirus Was Made In a Lab?

https://www.newsweek.com/fact-check-does-new-study-give-evidence-that-coronavirus-was-made-lab-1532068

Jag gillar Tucker Carlson annars men det här är ett riktigt klavertramp av honom att intervjua henne som han gjort:

https://youtu.be/qFlqXPl_hZQ
Förklara gärna vad du tycker är klandervärt med intervjun, forskaren pratar ju med en stark brytning, så jag tror Tucker inte riktigt förstår vad hon säger, jag hade iallafall svårt att uppfatta vad hon sa.
Citera
2020-09-16, 17:36
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JedanProblem
Vad extremt pinsamt att se Tegnell flumma om hur han inte håller med Dr. Fauci angående munskydd. FHM går alltså mot WHOs rekommendationer och rekommenderar exempelvis inte att munskydd ska bäras universiellt på sjukhus.

Det finns några enstaka alt-rightanhängare som tycker att FHM gör rätt - resten av världen skakar på huvudet.

https://www.cnbc.com/2020/09/16/bill-gates-we-underestimated-the-value-of-masks.html

Med tanke på att smittspridningen är betydligt mindre här än de flesta länder där man hysteriskt tjatar om mask så är det väl ganska uppenbart att mask är mer av en vuxen-napp. Det är förresten ganska få som tror på att mask fungerar populationsmässigt. folk har sen länge tröttna på det och det infekterar bara på uthålligheten. I stort sett hela värden avundas den svenska linjen.
Citera
2020-09-16, 17:37
Medlem
Korv-Bajss avatar
Bevis för att kina-kommunisterna medvetet har kokat ihop viruset?

Citat:
Ursprungligen postat av Li-Meng Yan (MD, PhD), Shu Kang (PhD), Jie Guan (PhD), Shanchang Hu (PhD)

"It is the smoking gun proving that the RBM/Spike of SARS-CoV-2 is a product of genetic manipulation."

https://zenodo.org/record/4028830#.X2IsqHYzYnX
Citera
2020-09-16, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JedanProblem

Vem fan är du som tror dig ha facit på hur världens folk skakar på huvudet kring Sveriges strategi kring Covid 19? Om du på allvar tror att det enbart är lite alt-right anhängare som är positiva till det mer liberala agerandet Sverige står för i denna fråga så är du fullständigt från vettet.
Citera
2020-09-16, 17:50
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
När det gäller beredskapslager så står det att det ska finnas i pandemiplanen på nationell nivå. Dock ströks dessa på regional nivå.

Jag tänker mig att beredskapslager är en uppgift för försvarsmakten.

Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Jag håller inte riktigt med om beskrivningarna, men i sak har du rätt. Det fanns varningar om asymptomatisk/presymptomatisk smitta vid denna tidpunkt, men FHM ignorerade dessa ...

Folkhälsomyndigheten var för arrogant för att lyssna på varningarna.

Citat:
... (i efterhand har den smittan visat sig stå för >50% av spridningen).

Folkhälsomyndigheten var för kaxig för att ha ödmjukhet inför det okända.

Citat:
Detta var orsaken till att smittan fick ett starkt fäste i Sverige. Resenärerna spred smittan bla via Taxiförare och sedan vidare ut i samhället. Hade man krävt hemisolering, undvikande av allmänna kommunikationer och distansarbete tidigare så hade det gjort en stor skillnad!

Hemisolering hade krävt att alla invånare i samma bostad omfattas av isoleringen.

I Taiwan så hänvisades anländande resenärer till special-taxi för att förebygga smittspridning via taxiförarna. Med dessa bilar transporterades resenärerna till sina bostäder, där dom fick tillbringa hemkarantän.

I Sverige försökte några skolor förebygga smittspridning, genom att be elever stanna hemma några dagar efter hemkomst från resa i länder med pågående epidemi. Anders Tegnell tillrättavisade dessa skolor, och insisterade på att skolplikten skulle gälla även för elever som nyligen hade besökt länder med pågående smittspridning.
Citera
2020-09-16, 17:57
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av termozen
Mortaliteten kommer vara betydligt lägre i Sverige alla fall. Allt handlar om vilka åldersgrupper som smittas. Hur du får det till 50-100 tusen döda förstår jag inte, men du kanske är fast i gamla modeller från Ferguson?

Snarare: 10 000 000 * 0,4 * 0,002-0,003 = 8 000-12 000 varav de flesta hade dött ändå inom kort period.

Du räknar med att 60% aldrig skulle bli smittade och du räknar med att de som blir smittade har ett dödstal på 0,2%-0,3%. Jag räknade med 100% smittade (dit skulle vi nå förr eller senare om alla levde som vanligt och vi aldrig får vaccin). Sedan räknade jag ett dödstal på 0,5-1,0%. Då landar vi på 50-100 tusen döda. Nu hoppas jag att det aldrig blir verklighet utan att vi får ett vaccin långt innan det hinner ske.
Citera
2020-09-16, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Hej!

Här är dagens trend i Norge. Den är: Flat

https://www.vg.no/spesial/2020/corona/

Siste endring: kl. 16:44

Hejdå!

Du menar att jag skall berömma dig för att du gissade hur det skulle se ut idag?
Vi talade om trenden förra veckan! Eller menar du att när de har en plan trend idag, betyder att de också hade det förra veckan? Förstår inte riktigt hur du resonerar..
Citera
2020-09-16, 18:05
Medlem
Testonios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bavertass
Du menar på fullaste allvar att det du länkar till är något slags bevis?

Av de som smittas är det en miljarders promille som får någon slags långvarig skada.

Nu sitter du bara och hittar på.

Du är välkommen att visa stöd för dina påståenden.
Citera
2020-09-16, 18:06
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Förklara gärna vad du tycker är klandervärt med intervjun, forskaren pratar ju med en stark brytning, så jag tror Tucker inte riktigt förstår vad hon säger, jag hade iallafall svårt att uppfatta vad hon sa.
Hon är uppenbar en charlatan som utnyttjar sinofobin i USA. Flera av hennes påståenden kan jag här motbevisa bara genom att kolla WHO:s tidslinje för händelserna. Det går helt enkelt inte ihop hennes berättelse.

Kina ska man kritisera med kött på benen. Det har hon inte och Tucker Carlson borde inte visa på det dåliga omdömet att intervjua henne samtidigt som han rättmätigt går till attack mot vänstern i andra frågor för deras förmåga att gå på #FakeNews.
Citera
2020-09-16, 18:08
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDRarSiffrorUrA
Du menar att jag skall berömma dig för att du gissade hur det skulle se ut idag?
Vi talade om trenden förra veckan! Eller menar du att när de har en plan trend idag, betyder att de också hade det förra veckan? Förstår inte riktigt hur du resonerar..
Jag har hela tiden pratat om den här veckan så slingra dig inte.

Men, men, veckan är inte slut än.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in