2020-09-16, 16:51
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDRarSiffrorUrA
Är du lågbegåvad min käre herre?

Det har inte dött 9 st idag.
Det ligger 15 på iva idag.

Trollar du bara?

Då är frågan: Hur många svenska Covid-19-patienter har avlidit idag, som kommer att redovisas om några veckor?

Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Så har det väl varit länge nu. Hela våren tills nu. Dödsfallen ligger längre bak i tiden och kurvan pekar egentligen neråt.

Så brukar åtminstone Guden predika varje dag kl. 14:00.

Så skapar man illusionen av en ständigt nedåtgående kurva.

Det är som surfing. Trots att surfaren befinner sig i en nerförsbacke, så rör sig surfaren aldrig neråt. Vågen byggs upp bakom surfaren hela tiden, så att surfaren ständigt färdas framåt i en nerförsbacke, utan att någonsin färdas neråt.
Citera
2020-09-16, 16:56
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDRarSiffrorUrA
Är du lågbegåvad min käre herre?

Det har inte dött 9 st idag.
Det ligger 15 på iva idag.

Trollar du bara?
Hej!

Här är dagens trend i Norge. Den är: Flat

https://www.vg.no/spesial/2020/corona/

Siste endring: kl. 16:44

Hejdå!

Citera
2020-09-16, 16:57
Medlem
Tyvärr så ökar det, kurvorna går långsamt uppåt. +9 var en chock. Gapet ligger nu igen på 13 avlidna, nej det är inte dom 13 som felaktigt tagits med utan det är ett nytt gap som har uppstått efter justeringen.

c19.se ligger på ännu högre siffror, man anger att 5876 avlidit. Uppgifterna om hur många som ligger på IVA variar också på dom olika sajterna. Platz.se säger det är 14 medan c19.se anger 16 inlagda. Officiellt sägs det vara 15. Igår var det 13 inlagda.

Detta ser inte bra ut.
Citera
2020-09-16, 17:01
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Tyvärr så ökar det, kurvorna går långsamt uppåt. +9 var en chock. Gapet ligger nu igen på 13 avlidna, nej det är inte dom 13 som felaktigt tagits med utan det är ett nytt gap som har uppstått efter justeringen.

c19.se ligger på ännu högre siffror, man anger att 5876 avlidit. Uppgifterna om hur många som ligger på IVA variar också på dom olika sajterna. Platz.se säger det är 14 medan c19.se anger 16 inlagda. Officiellt sägs det vara 15. Igår var det 13 inlagda.

Detta ser inte bra ut.
Om 9 inrapporterade dödsfall idag är en chock för dig, så måste du slitit ditt hår - och gråtit dig fördärvad för ca 4 månader sedan?
Citera
2020-09-16, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kazangas
Om 9 inrapporterade dödsfall idag är en chock för dig, så måste du slitit ditt hår - och gråtit dig fördärvad för ca 4 månader sedan?

Det var ju kalkylerat och kunde förutses då. Men nu när siffrorna åter går uppåt, om än långsamt, och man drämmer till med +9, ja det var en liten chock.

Jag behöver studera mer hur det ser ut i landet, var någonstans det har blossat upp på nytt. Återkommer kanske med kommentarer.
Citera
2020-09-16, 17:06
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kazangas
Beror fullständigt på vilka grupper som smittas.
Jämfört med våra grannländer har vi samma procentandel i de äldre åldrarna som avlidit.
Citera
2020-09-16, 17:10
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Det var ju kalkylerat och kunde förutses då. Men nu när siffrorna åter går uppåt, om än långsamt, och man drämmer till med +9, ja det var en liten chock.

Jag behöver studera mer hur det ser ut i landet, var någonstans det har blossat upp på nytt. Återkommer kanske med kommentarer.
Ser fram emot din analys.
Citera
2020-09-16, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Ser fram emot din analys.

Hoppas du inte skojar, men jag återkommer om jag har något att tillföra. Jag vill titta mer på dom nordiska länderna. Ser ju inte helt bra ut i Danmark.
Citera
2020-09-16, 17:16
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Jag håller inte riktigt med om beskrivningarna, men i sak har du rätt. Det fanns varningar om asymptomatisk/presymptomatisk smitta vid denna tidpunkt, men FHM ignorerade dessa (i efterhand har den smittan visat sig stå för >50% av spridningen). Detta var orsaken till att smittan fick ett starkt fäste i Sverige. Resenärerna spred smittan bla via Taxiförare och sedan vidare ut i samhället. Hade man krävt hemisolering, undvikande av allmänna kommunikationer och distansarbete tidigare så hade det gjort en stor skillnad!

Ja!

När jag hörde intervjun live med Tegnell där han säger till reportern att hemarbete är ojämlikt trodde jag faktiskt inte mina öron! Att i ett så viktigt, initialt, skede prata om ojämlikhet är för mig totalt verklighetsfrånvänt och tyder på en senfärdighet och kognitiv dissonans som inte hör hemma hos en myndighet med så pass stor genomslagskraft som FHM.

Helt bisarrt!
Citera
2020-09-16, 17:17
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tveskaeg
Jeg ser hun har forbindelse til Steve Bannon.

"Later in September, Yan co-authored a pre-print research paper named "Unusual Features of the SARS-CoV-2 Genome Suggesting Sophisticated Laboratory Modification Rather Than Natural Evolution and Delineation of Its Probable Synthetic Route."[26] It was uploaded to the Zenodo website, an open-access repository where anyone can post their research.[27] The paper is affiliated with the Rule of Law Society, founded by Steve Bannon and Guo Wengui.
[26][27] The Rule of Law Society had not previously published scientific or medical research.[27]
Här blir hon sågad längs fotknölarna av några experter som vi säger i Sverige:

Fact-check: Does a New Study Give Evidence that the Coronavirus Was Made In a Lab?

https://www.newsweek.com/fact-check-does-new-study-give-evidence-that-coronavirus-was-made-lab-1532068

Jag gillar Tucker Carlson annars men det här är ett riktigt klavertramp av honom att intervjua henne som han gjort:

https://youtu.be/qFlqXPl_hZQ
Citera
2020-09-16, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Fast flockimmunitet är ju inget som sker helt magiskt över natten bara för att man nått en viss nivå. Effekten av en högre immunitet får ses över tid då smittan inte ökar i landet.
Det vet vi inte. Mycket kan hända över höst/vinter. Kanske vädret spelade roll under sommarn, folk hade semester och skolor var stängda. Nu när vintern kryper upp och skolorna/jobb har startat upp och folk använder kollektivtrafik och är mer inomhus så finns det stor sannolikhet för en "andra våg". Så har man varit orolig över hela världen.
Citera
2020-09-16, 17:20
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Är det som du beskriver är det ju skandal. Byta kläder gör man väl varje dag oavsett smitta? Två visir? Vi har hur många visir som helst på lager. De används alltid vid patientkontakt. Handskar används så fort man kan få kontakt med kroppsvätskor och annat smutsigt. Vid misstänkt potentiell smitta används även munskydd och förkläden med armar.
De byter ju inte ens blöja på de gamla varje dag alltid. Varför skulle de byta kläder varje dag? Du måste leva i en parallell verklighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in