2020-09-16, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Ja det är något många glömmer att en välbyggd indiciekedja blir övertygande.

Man ska komma ihåg att när många talar om DNA och andra spår som säkras så är inte de tidstämpel på så att säga. I detta fall som många kan uppfatta som ”svagare” så är det faktiskt så att åklagaren lyckats påvisa att

-T var den enda person (förutom W) som hade tillgång till brottsplatsen.
-W död inträffade under ett mycket kort tidsfönster då T även var den sista som träffade W.
-W har bragts om livet med tanke på mängden våld som hon utsatts för att varken olycka eller självmord gör att det flyger muskelvävnad som de facto gjort i fallet.
-T ertappas med att vara i befattning av hennes huvud och han har haft befattning över brottsplatsen sen hon försvann.
-T har inte uppgett någon som helst rimlig förklaring för sitt agerande eller faktiska omständigheterna ikring då W avled.

Så det sammantaget gör att detta är en robust indiciekedja som kommer att stämpla Ts biljett denna gång med.
Jag delar din bild av händelseförloppet. Pusselbitarna finns där, indiciekedjan är stark.

Angående det fetade, att han kniper igen kommer kanske kosta honom några extra år i fängelset. Han är fruktansvärt dum som förnekar all kännedom.
Senast redigerad av Olbars 2020-09-16 kl. 15:08.
Citera
2020-09-16, 15:09
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darkwind
[/b]

Jag ska egentligen inte skriva i en tråd jag inte följer längre. Läste i direktrapporteringen att det inte är enbart likhund. Den markerar även på blod,sperma. Att den markerade i/ på sängen är väl inte konstigt. Sperma var det där säkert. Hunden markerade även där Wilmas huvud låg. Inte konstigt Är det de enda markeringar hunden gjort måste han bli släppt. Vilket jag tror. Jag tror inte T har gjort det.Ska bli intressant.
Den tyska hunden reagerar endast på lik, inte mer.
Citera
2020-09-16, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Jag delar din bild av händelseförloppet. Pusselbitarna finns där, indiciekedjan är stark.

Angående det fetade, att han kniper igen kommer kanske kosta honom några extra år i fängelset. Han är fruktansvärt dum som förnekar all kännedom.
Hur menar du? Man kan inte straffa en tilltalad för att han inte säger något - det är ju hans rättighet. Eller missförstår jag vad du menar?
Citera
2020-09-16, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars

Ja och han har lite målat in sig nu. När han väl var fast så skulle han slagit in på linjen att hon avled genom att hon föll när de bråkade eller att det på annat sätt skulle vara ett oplanerat dödsfall. I detta läge han är nu har han lyckligtvis förstört mycket av de små chanser han hade att slingra sig.

Det blir kännbart detta för han.
Citera
2020-09-16, 15:23
Avstängd
Bajsmohammeds avatar
Citat:
Ja och han har lite målat in sig nu. När han väl var fast så skulle han slagit in på linjen att hon avled genom att hon föll när de bråkade eller att det på annat sätt skulle vara ett oplanerat dödsfall. I detta läge han är nu har han lyckligtvis förstört mycket av de små chanser han hade att slingra sig.

Du menar så som Peter Madsen förklarade det när det gällde Kim Wall? Dom trodde ju inte riktigt på hans förklaringar.
Citera
2020-09-16, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Jag antar att du tolkar användarens fråga på annat sätt än vad jag gjorde. Goran2012 får säga till om det var okej med teorin från åklagare/förundersökningsledare som samarbetade med polisen, eller om denne helt enkelt ville ha teorier enbart från poliser som arbetade med fallet. Som här

https://www.expressen.se/gt/krim/teorin-wilmas-kropp-forvarades-pa-vinden/

Får erkänna att jag inte följt rärregången så noga och kanske missat att de kommit med teorin att syftet med resan var att få det att se ut som om W dragit till Gbg.
Mycket talar för att resan gjordes i ett totalt förvirrat tillstånd och att han bara ville bort. Det som talar emot att han hade en plan för att fejka att W åkt till Gbg, är att valde ett sätt som nästan garanterat skulle misslyckas, och dessutom väldigt tidsödande. Han hade ingen egen bil och borde vara kunnig i hur VG regionens lokaltrafik fungerar.
Citera
2020-09-16, 15:34
Medlem
Citat:

Jo, han har ju som sagt nekat till allt. Dock inte till fingeravtrycken på folien.
Men där hade han ju en så sjuhelsikes dålig förklaring att tom åklagarn borde fört pekfingret i en cirkel vid örat, så att korkade Tishko skulle förstå hur korkad förklaringen faktiskt var. Ord som pom pom och sing sing räcker liksom inte till.

Ja målat in sig i ett hörn har han verkligen gjort
Citera
2020-09-16, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Får erkänna att jag inte följt rärregången så noga och kanske missat att de kommit med teorin att syftet med resan var att få det att se ut som om W dragit till Gbg.
Mycket talar för att resan gjordes i ett totalt förvirrat tillstånd och att han bara ville bort. Det som talar emot att han hade en plan för att fejka att W åkt till Gbg, är att valde ett sätt som nästan garanterat skulle misslyckas, och dessutom väldigt tidsödande. Han hade ingen egen bil och borde vara kunnig i hur VG regionens lokaltrafik fungerar.

Enligt Tishko själv så sa han att han trodde att wilma åkt till Göteborg. Så visst är det fullt möjligt att hans resa var för att visa att hon gjort så. Vilket naturligtvis var en lögn.
Det han sedan gjorde med armarna utsträckta på E6:an var kanske mer för skrika ut sin känsla av osårbarhet och frihet.
Kanske var han rent av smått påtänd och gick där på sina små moln, lyckligt omedveten om att han snart ska låsas in.
Senast redigerad av Tavelramskrok 2020-09-16 kl. 15:59.
Citera
2020-09-16, 16:03
Avstängd
Bajsmohammeds avatar
Det är ändå 2,3 mil mellan Ljungskile och Uddevalla så han ville kanske ta en långpromenad och skingra tankarna lite, det måste vara jobbigt ha ett mord på sitt samvete .
Citera
2020-09-16, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsmohammed
Det är ändå 2,3 mil mellan Ljungskile och Uddevalla så han ville kanske ta en långpromenad och skingra tankarna lite, det måste vara jobbigt ha ett mord på sitt samvete .

Han verkar inte ha något problem av att han dräpt henne, han har inte visat någon som helst empati trots kärlekens huvud i garderoben. Farsan var säkert med på ett hörn också!
Citera
2020-09-16, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CCkane
Han verkar inte ha något problem av att han dräpt henne, han har inte visat någon som helst empati trots kärlekens huvud i garderoben. Farsan var säkert med på ett hörn också!
För att inte tala om att han, där han sitter nu, pratar skit om Wilma - nedvärderande - för sina medhäktade som han interagerar med.
Citera
2020-09-16, 16:19
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
För att inte tala om att han, där han sitter nu, pratar skit om Wilma - nedvärderande - för sina medhäktade som han interagerar med.

Det gör han nog för att rättfärdiga sina egna handlingar mot Wilma. Och att jargongen på ett häkte/fängelse kan vara lite spel för galleriet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in