2020-09-16, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomyhockey
var finns live rapportering
https://www.bohuslaningen.se/nyheter/uddevalla/r%C3%A4tteg%C3%A5ng-i-fallet-wilma-andersson-1.28411765

https://www.expressen.se/gt/krim/kravet-fran-tishko-ahmed-wilma-fallet-till-hovratten/
https://sverigesradio.se/artikel/7554075

så finns att välja på
Citera
2020-09-16, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rajraj86
Någon form av hjälp kan han ju ha haft. Känner mig ambivalent kring det. Vem skulle vilja hjälpa till att frakta en kropp och riskera att åka dit? Samtidigt ser jag inte hur han skulle löst det själv heller. Huvudet tror jag att han antingen inte hann göra sig av med innan Wilmas familj fattade misstankar. Alternativt kände han sig så självsäker att han behöll det som trofé. Men det är bara mina spekulationer.

Att spara huvudet som trofé verkar mer än lovligt korkat. Då finns det väl betydligt mindre kroppsdelar att spara om han så kände.
Nej här handlar det troligen mer om att huvudet som ofta blir till skalle är lättare att identifiera, så därför sparade han huvudet för att senare göra sig av med detta.

Kanske hade han rent av tänkt att plantera huvudet/väskan hos eller i närheten av någon annan, som i Tishkos värld då skulle fått skulden för mordet. Nu sprack detta oavsett och Tishko får sitta inlåst för lång tid framöver.

Folien var nog bara för att Tishko inbillat sig att doften inte sipprar ut om det är inlindat i folie.

Vem vet. Kanske fick en eventuell medhjälpare motvilligt hjälpa till att frakta bort Vilma.
Samtidigt som denna ville att Tishko skulle åka fast och lämnar kvar huvudet. I så fall är det fullt förståligt att ev medhjälpare inte vill ge sig tillkänna
Senast redigerad av Tavelramskrok 2020-09-16 kl. 14:25.
Citera
2020-09-16, 13:56
Avstängd
Bajsmohammeds avatar
När jag ser Tishko så får det tankarna till dom jävlarna som skar huvudet av en norska och en danska i Marocko.
Citera
2020-09-16, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Att spara huvudet som trofé verkar mer än lovligt korkat. Då finns det väl betydligt mindre kroppsdelar att spara om han så kände.
Nej här handlar det troligen mer om att huvudet som ofta blir till skalle är lättare att identifiera, så därför sparade han huvudet för att senare göra sig av med detta.

Kanske hade han rent av tänkt att plantera huvudet/väskan hos eller i närheten av någon annan, som i Tishkos värld då skulle fått skulden för mordet. Nu sprack detta oavsett och Tishko får sitta inlåst för lång tid framöver.

Folien var nog bara för att Tishko inbillat sig att doften inte sipprar ut om det är inlindat i folie.

Ja, visst är det korkat men vem vet vad som rört sig i hans huvud. Mycket han gjort som inte varit på Einstein-nivå. Men absolut kan det också vara så att han tänkt plantera det hos någon. Ingen vet.
Folien tror jag med han använde för att han trodde att det skulle kapsla in lukten. Sedan funderar jag på om det kan vara så att huvudet förruttnar snabbare i folie än utan. Folie värmer väl på mer. Kanske kunde fler skador synts utan folie trots tiden fram till fyndet hittades?
Citera
2020-09-16, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darkwind
[/b]

Jag ska egentligen inte skriva i en tråd jag inte följer längre. Läste i direktrapporteringen att det inte är enbart likhund. Den markerar även på blod,sperma. Att den markerade i/ på sängen är väl inte konstigt. Sperma var det där säkert. Hunden markerade även där Wilmas huvud låg. Inte konstigt Är det de enda markeringar hunden gjort måste han bli släppt. Vilket jag tror. Jag tror inte T har gjort det.Ska bli intressant.

Ser du redan fått en del svar men visst var det en specialbeställd och renodlad likhund från Tyskland som kraftigt markerade i sängen.

Det kommer man inte ifrån.
Citera
2020-09-16, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok

Fetade...
Den tanken har jag aldrig haft, men den är intressant! Själv har jag tänkt att han ville begrava huvudet någonstans så han själv kunde besöka hennes " grav" (kanske så perverst dessutom att han ville ha kraniet sen framöver) Därför tror jag inte resten av henne finns kvar att hitta tyvärr,.. men din teori är intressant som sagt, och om de är så, kanske man ska börja leta i Lysekil efter resten av henne.. tänker att det är främst Pappan han vill åt, med tanke på att T famil och han själv säger sig veta saker han gjort mot Wilma..
Citera
2020-09-16, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rajraj86
Ja, visst är det korkat men vem vet vad som rört sig i hans huvud. Mycket han gjort som inte varit på Einstein-nivå. Men absolut kan det också vara så att han tänkt plantera det hos någon. Ingen vet.
Folien tror jag med han använde för att han trodde att det skulle kapsla in lukten. Sedan funderar jag på om det kan vara så att huvudet förruttnar snabbare i folie än utan. Folie värmer väl på mer. Kanske kunde fler skador synts utan folie trots tiden fram till fyndet hittades?

Nja. Tänk kall eller varm mat inkapslad i folie.
Då förstår vi snabbt att folien inkapslar såväl kallt som varmt, åtminstone ett litet tag.

Mitt tidigare inlägg kan mer ses som ett utav många mer eller mindre möjliga alternativ på varför just huvudet blev kvar
Citera
2020-09-16, 14:30
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Var har du det ifrån?

Jag antar att du tolkar användarens fråga på annat sätt än vad jag gjorde. Goran2012 får säga till om det var okej med teorin från åklagare/förundersökningsledare som samarbetade med polisen, eller om denne helt enkelt ville ha teorier enbart från poliser som arbetade med fallet. Som här

https://www.expressen.se/gt/krim/teorin-wilmas-kropp-forvarades-pa-vinden/

Citat:
Ursprungligen postat av Goran2012
Jag minns inte vad polisens teori var kring Tischos resa till, och tid i, Ljungskile var. Kan ngn uppdatera mig?
Citera
2020-09-16, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darkwind
[/b]

Jag ska egentligen inte skriva i en tråd jag inte följer längre. Läste i direktrapporteringen att det inte är enbart likhund. Den markerar även på blod,sperma. Att den markerade i/ på sängen är väl inte konstigt. Sperma var det där säkert. Hunden markerade även där Wilmas huvud låg. Inte konstigt Är det de enda markeringar hunden gjort måste han bli släppt. Vilket jag tror. Jag tror inte T har gjort det.Ska bli intressant.

Han är ju varken häktad eller dömd i TR enbart på att hunden markerat. Det är inget man blir dömd för. Han är dömd i TR på en rad indicier som gör andra GM helt uteslutna.

Han blir inte släppt.
Citera
2020-09-16, 14:36
Avstängd
Bajsmohammeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Han är ju varken häktad eller dömd i TR enbart på att hunden markerat. Det är inget man blir dömd för. Han är dömd i TR på en rad indicier som gör andra GM helt uteslutna.

Han blir inte släppt.

Precis var ju samma med hon tyskan som mördade två barn i Arboga hon fick livstid på indicier
Citera
2020-09-16, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsmohammed
Precis var ju samma med hon tyskan som mördade två barn i Arboga hon fick livstid på indicier

Ja det är något många glömmer att en välbyggd indiciekedja blir övertygande.

Man ska komma ihåg att när många talar om DNA och andra spår som säkras så är inte de tidstämpel på så att säga. I detta fall som många kan uppfatta som ”svagare” så är det faktiskt så att åklagaren lyckats påvisa att

-T var den enda person (förutom W) som hade tillgång till brottsplatsen.
-W död inträffade under ett mycket kort tidsfönster då T även var den sista som träffade W.
-W har bragts om livet med tanke på mängden våld som hon utsatts för att varken olycka eller självmord gör att det flyger muskelvävnad som de facto gjort i fallet.
-T ertappas med att vara i befattning av hennes huvud och han har haft befattning över brottsplatsen sen hon försvann.
-T har inte uppgett någon som helst rimlig förklaring för sitt agerande eller faktiska omständigheterna ikring då W avled.

Så det sammantaget gör att detta är en robust indiciekedja som kommer att stämpla Ts biljett denna gång med.
Citera
2020-09-16, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsmohammed
Jo han köpte biljett till Göteborg men han hoppade av i Ljungskile och började traska hemåt mot Uddevalla men bilister som såg honom ringde snuten

Jo jag vet, men min undran var, varifrån kommer det att polisen släppt en teori om anledningen till resan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in