2020-09-16, 12:22
Medlem
AN68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Du har rätt där. Man stängde inte av ljudet. Frågan är, som du säger, om den mänskliga faktorn blandades in där eller att man bara ansåg att detta inte skulle ut i medierna direkt under brinnande förhandling och att ljudfilerna inte är sekretessbelagda på något sätt. Jag tror på det senare.

Tack för att du uppmärksammade detta. Det är en intressant diskussion parterna emellan.
Kan det vara så att det blev sekretess för att Wilmas anhöriga skulle slippa höra på SMS:en i rättssalen? Jag har dålig koll men bara en tanke. Jag tror inte att t.ex AB hade rapporterat vad Wilma och Tishko skrivit till varandra på "sex"-SMS så den anledningen tror jag inte riktigt på.
Citera
2020-09-16, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goran2012
Jag minns inte vad polisens teori var kring Tischos resa till, och tid i, Ljungskile var. Kan ngn uppdatera mig?

Har inte sett att de uttalat sig om en teori, kan i och för sig missat det, met är inte deras jobb att komma med teorier. De ska ta fram fakta och bevis, sedan kan åklagare och försvarare stå för teorierna.
Citera
2020-09-16, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goran2012
Så han fattade inte att de har kamera på tåget?

Det fanns ingen kamera. Fup: "Tågvärdarna hade inte kamera på sig. Det finns heller ingen kameraövervakning på tåget".
Citera
2020-09-16, 13:00
Medlem
Darkwinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
]Likhunden markerar i sängen
[/b]

Jag ska egentligen inte skriva i en tråd jag inte följer längre. Läste i direktrapporteringen att det inte är enbart likhund. Den markerar även på blod,sperma. Att den markerade i/ på sängen är väl inte konstigt. Sperma var det där säkert. Hunden markerade även där Wilmas huvud låg. Inte konstigt Är det de enda markeringar hunden gjort måste han bli släppt. Vilket jag tror. Jag tror inte T har gjort det.Ska bli intressant.
Citera
2020-09-16, 13:08
Avstängd
Bajsmohammeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Var har du det ifrån?

Jo han köpte biljett till Göteborg men han hoppade av i Ljungskile och började traska hemåt mot Uddevalla men bilister som såg honom ringde snuten
Citera
2020-09-16, 13:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Darkwind
[/b]

Jag ska egentligen inte skriva i en tråd jag inte följer längre. Läste i direktrapporteringen att det inte är enbart likhund. Den markerar även på blod,sperma. Att den markerade i/ på sängen är väl inte konstigt. Sperma var det där säkert. Hunden markerade även där Wilmas huvud låg. Inte konstigt Är det de enda markeringar hunden gjort måste han bli släppt. Vilket jag tror. Jag tror inte T har gjort det.Ska bli intressant.

Okej.
Och vem tror du har gjort detta mot Wilma då?
Citera
2020-09-16, 13:18
Medlem
Citat:
[/b]

Om jag inte missminner mig så var det först en annan hund som inte var en renodlad likhund utan även kände av blod och sperma. Därefter kom den tyska likhunden och det var den som markerade på sängen. Jo, han har gjort det. Totalt överbevisat.
Citera
2020-09-16, 13:27
Avstängd
Bajsmohammeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rajraj86
Om jag inte missminner mig så var det först en annan hund som inte var en renodlad likhund utan även kände av blod och sperma. Därefter kom den tyska likhunden och det var den som markerade på sängen. Jo, han har gjort det. Totalt överbevisat.

Men han borde haft medhjälp att frakta kroppen men en gåta är ju varför huvudet blev kvar ?
Citera
2020-09-16, 13:29
Medlem
Citat:
[/b]

Anledningen att de tog hjälp av en hund från Tyskland (eller två hundar egentligen) var att vi inte hade någon renodlad likhund i Sverige. Den tyska hunden markerade endast för lik.
Citera
2020-09-16, 13:36
Medlem
tomyhockeys avatar
var finns live rapportering
Citera
2020-09-16, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsmohammed
Men han borde haft medhjälp att frakta kroppen men en gåta är ju varför huvudet blev kvar ?

Någon form av hjälp kan han ju ha haft. Känner mig ambivalent kring det. Vem skulle vilja hjälpa till att frakta en kropp och riskera att åka dit? Samtidigt ser jag inte hur han skulle löst det själv heller. Huvudet tror jag att han antingen inte hann göra sig av med innan Wilmas familj fattade misstankar. Alternativt kände han sig så självsäker att han behöll det som trofé. Men det är bara mina spekulationer.
Citera
2020-09-16, 13:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tomyhockey
var finns live rapportering

https://sverigesradio.se/artikel/7554075
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto