2020-09-15, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ja, det avhandlat, bekräftat och klart sedan några timmar tillbaka.
Vet inte riktigt vad du menar med det.
SR P4 Väst kommer att liverapportera från förhandlingen i hovrätten imorgon.
Och straffet kommer med största sannolikhet bli fastställt för Wilmas mördare.
Citera
2020-09-15, 23:31
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalle46
Våldtagit henne har inte jag läst nånstans? Det tror jag inte behövdes.

Enligt vittnesuppgifter så ska Wilma ha sagt att hon utsattes för våld under sexakterna. Hon blev med andra ord våldtagen under förhållandet. Samt misshandlad. Han påstår givetvis att detta inte är sant, men när man lyssnar på rättegången så är bevisen mot honom överväldigande. Han sitter och ljuger sig igenom hela förhöret och målar in sig i ett hörn gång på gång.

Hur kan man, som tjej, återvända till någon som våldtar och misshandlar?

Han ska till och med ha sagt, "på skämt", att hon ska ha burqa på sig. Burqa är skiten som Saudiarabien och Afghanistan sysslar med; alltså det där svarta lakanet med bara hål för ögonen. Han låter som en helylle kille när han pratar, så det är rätt kusligt att han helt plötsligt börjar slakta och halshugga människor, och sedan kläcker ur sig saker som att "hon fick så hon teg den lilla horungen". Man börjar ju undra hur många sådana här män vi släppt in i landet egentligen. Vem är näst på tur att bli mördad och halshuggen av sin muslimske pojkvän?

Det börjar bli en lista nu, över denna typ av mord. Svensk tjej mördad av muslimsk pojkvän.
Citera
2020-09-15, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Vet inte riktigt vad du menar med det.
SR P4 Väst kommer att liverapportera från förhandlingen i hovrätten imorgon.
Och straffet kommer med största sannolikhet bli fastställt för Wilmas mördare.
Vi har förstått det. Och loklblaskan kommer också rapportera från plats.
Citera
2020-09-15, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikeymikey
Är Tishkos föräldrar från Sverige eller flyttade dom hit efter sin födsel ?
De är invandrare. T lämnades i Irak hos släktingar i några år. Biomamman är kvar i Irak, de skildes och papan skaffade en ny invandrardam. T blev hämtad frå Irak när han var krin 9 å gammal. Kort sammanfattning.
Citera
2020-09-16, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GastonLeMan
I detta fall håller jag med dig!
Vore fint om han blev pryglad av någon medfånge som fick honom att tala om var han gömt kroppen.

Om det nu finns något som heter tjuvheder önskar jag det va i detta fall.

Instämmer! Bara att hoppas på detta, att han försäger sig och hon finns snarast. Cross my fingers!

Citat:
Ursprungligen postat av Bajsmohammed
I sådana här fall önskar jag att Sverige hade dödsstraff den här jäveln har förbrukat sin rätt till existens.

Amen!

Citat:
Ursprungligen postat av Bajsmohammed
Konstigt att rubriken på tråden inte är ändrad jag menar Wilma är inte försvunnen hon är mördad , hennes avkapade huvud hittades i en sportbag i Tishkos garderob.

Inte sportbag. En liten resväska, kabinväska en mindre modell så att säga.
Citera
2020-09-16, 00:47
Medlem
T34Panzers avatar
”Imorgon inleds rättegången i hovrätten.

Wilmas mamma Linda Andersson vädjar till alla att inte ge upp utan att fortsätta leta.
"Jag skulle vara väldigt tacksam om folk fortsatte leta och är observanta. Och lämna tips till polisen”, skriver Linda i ett sms till Aftonbladet.

Och polisen har inte gett upp.
– När det uppmärksammas i media så kommer det in nya tips om var hon kan finnas. Är det relevanta tips så åker vi ut och letar. Jag brukar oftast skicka ut hundpatruller, säger kriminalkommissarie Sten-Rune Timmersjö.

Frivilligorganisationerna Fikk (Frivilliga insatser vid kris och katastrof) och Missing People är också fortfarande ute i Uddevalla och letar.
– Varje helg har antingen Fikk eller Missing People, eller båda organisationerna, sökt. De vänder sig till oss och rådfrågar oss var de ska leta. Det är inte många helger som de inte varit ute, säger Sten-Rune Timmersjö.”

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/x3RMo8/wilmas-mammas-vadjan-fortsatt-leta
Citera
2020-09-16, 07:33
Medlem
Då är det upp i HovR om någon timme!

Thisko går alltså på linjen att det skulle vara ”fysiskt” omöjligt att han skulle vara skyldig och vill frikännas helt från mordet.

”Dödsorsaken är oklar, och Uddevalla tingsrätt skrev i sin dom att ”det inte finns någon direkt bevisning till styrkande av” att pojkvännen orsakat Wilmas död.”

Han blev ändå dömd i TR, i princip eftersom flickans död inte kan ha gått till på något annat sätt.

”Det står klart att mannen var i parets lägenhet vid den tid då mordet anses ha skett, han har lämnat fotspår i flickans blod, och inga DNA-spår från någon annan har hittats. Att 17-åringen skulle ha kommit till lägenheten med en okänd person, som dödat henne och styckat kroppen under några timmar medan 23-åringen inte var hemma, är ”fullständigt orimligt” enligt tingsrättens dom.”

T nekar till brott och Beatrice Rämsell lyfter fram de oklara och menar att HovR bör tänka på om åklagarens förklaring av hur det här har gått till verkligen håller ihop

Bla. är dödsorsaken okänd och tidpunkten för Wilmas död kan ifrågasättas.

”En granne, som i polisförhör sagt att han hörde bråk och skrik från parets lägenhet mellan klockan 21 och 22 den aktuella kvällen, hade ändrat sig när han vittnade i tingsrätten och angav i stället tidsintervallet 18–20.
Grannen har inte kunnat förklara varför han gett olika uppgifter. Det finns en möjlighet att han kan ha påverkats av medias rapportering om vad ett annat vittne sagt, hävdar den åtalades advokat.
– Domstolen kanske ska titta lite mer på vad som sagts i förundersökningen, om ett vittne inte kan förklara varför man ändrat sig, säger Beatrice Rämsell”

Mellan klockan 21 och 22 var 23-åringen inte hemma. Han gick på E6-ans motorväg vid Ljungskile och plockas upp av polis.

https://www.hd.se/2020-09-16/morddomd-pojkvan-vill-frias-av-hovratten
Citera
2020-09-16, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Tack för länken!
Även www.sverigesradio.se
SR P4 Väst kommer att liverapportera från hovrätten.
Citera
2020-09-16, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Även www.sverigesradio.se
SR P4 Väst kommer att liverapportera från hovrätten.
Tack för info. Här är specifik länk https://sverigesradio.se/artikel/7554075

Edit:
Både bohuslänningen och P4 Väst har kommit igång med rapporteringen nu
Senast redigerad av Skewie 2020-09-16 kl. 09:04.
Citera
2020-09-16, 09:39
Medlem
Jag minns inte vad polisens teori var kring Tischos resa till, och tid i, Ljungskile var. Kan ngn uppdatera mig?
Citera
2020-09-16, 09:51
Medlem
https://live.aftonbladet.se/supernytt/news/wilmas-moerdare-foers-in-i-raetten.F-V0kq1EZ

Ny bild hur han ser ut idag
Citera
2020-09-16, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laflamme
https://live.aftonbladet.se/supernytt/news/wilmas-moerdare-foers-in-i-raetten.F-V0kq1EZ

Ny bild hur han ser ut idag
Vad har han för bok i bröstfickan ? Koranen ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in