2020-09-16, 12:56
Medlem
de.debilzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CompressorVane
Fräscha batterier men tar slut!?

Kör en test på dem

Kör du ur startbatterier en gång kan det gå att ladda men sen brukar dem tröttna bra fort.

Så typ nya batterier säger du?
Citera
2020-09-16, 12:57
Medlem
Hivmannnens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av de.debilz
Får nog testa och ställa ner pumpen och se om det gör någon skillnad. Kan jag mäta batterierna med voltmätare?

Mäta med bara voltmätare ger inte riktigt bra resultat, man skulle behövt en batteri-testare typ något sånt jag länkar till.

https://www.biltema.se/bil---mc/verkstadsutrustning/testinstrument/batteritestare/batteritestare-pro-2000039750
Citera
2020-09-16, 13:04
Medlem
de.debilzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hivmannnen
Mäta med bara voltmätare ger inte riktigt bra resultat, man skulle behövt en batteri-testare typ något sånt jag länkar till.

https://www.biltema.se/bil---mc/verkstadsutrustning/testinstrument/batteritestare/batteritestare-pro-2000039750

Alright cool! Får väl åka till Mekonomen då i veckan. Efter bara några sekunder på startmotorn så finns det ingen ström kvar i batterierna. Jag har en kompis vars pumpskruv är helt inskruvad, hans startar bra och helt vanligt varje gång. Så man tänker ju att det borde vara batterierna som är kassa på min
Citera
2020-09-16, 13:18
Medlem
Hivmannnens avatar
Citat:
Alright cool! Får väl åka till Mekonomen då i veckan. Efter bara några sekunder på startmotorn så finns det ingen ström kvar i batterierna. Jag har en kompis vars pumpskruv är helt inskruvad, hans startar bra och helt vanligt varje gång. Så man tänker ju att det borde vara batterierna som är kassa på min

Jaha det är såpass dåligt? Då skulle jag gissa på dåligt batteri!
Citera
2020-09-16, 13:26
Medlem
de.debilzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hivmannnen
Jaha det är såpass dåligt? Då skulle jag gissa på dåligt batteri!

Nu kan detta vara så att jag tror dom är sämre än dom är bara för att alla säger det haha, men i början går det bra och motorn går runt men sen dör dom ganska snabbt och det bara klickar i alla relän. Dom kanske är dåliga och jag bara märkte det för jag ställde upp bränslepumpen?
Citera
2020-09-16, 13:32
Medlem
Laddar generatorn då? Jag skulle börja kolla att den laddar först.
Citera
2020-09-16, 13:35
Medlem
de.debilzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billy5
Laddar generatorn då? Jag skulle börja kolla att den laddar först.

Generatorn är helt ny och laddar som en gud
Citera
2020-09-16, 13:38
Medlem
Citat:
Generatorn är helt ny och laddar som en gud

Ja det låter bra! Då är det nog batterierna som är dåliga. Är inte dålig kontakt?
Tänkte om du behöver göra rent batteripolerna och fetta in dem.
Citera
2020-09-16, 13:43
Medlem
de.debilzs avatar
Citat:
Ja det låter bra! Då är det nog batterierna som är dåliga. Är inte dålig kontakt?

När bra kontakt är det allt! Men får ta och kolla på det där. Är ju inte alltför ovanligt att batterier bara blir dåliga. Tack för all hjälp!
Citera
2020-09-16, 20:26
Medlem
CompressorVanes avatar
Citat:
Så typ nya batterier säger du?

Ja eller relativt nya.
Citera
2020-09-16, 20:30
Medlem
Fuzzs avatar
Hur långt har du till jobbet då?
Tänk på att du bör köra en 10-15 mil speciellt med dubbla batterier för att de ska få tillräcklig laddning.
Sen är det inte alltid så bra att blanda ett nytt och ett gammalt batteri.
Så ladda båda batterierna tills de är fulladdade och försök igen.
Citera
2020-09-17, 10:25
Medlem
de.debilzs avatar
Citat:

UPPDATERING:

Det här är lite pinsamt att berätta... En kompis kollade på det hela igår och märkte att en batteriklämma satt lite löst. En tians nyckel fixade det och den startade helt normalt! Man tänker ju att om man en gång skruvat fast dom borde som sitta där Men men så är det haha.

Tack för mig//Råttan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in