2020-09-16, 06:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Så du tänker att faktorer som tillgång till god sjukvård eller kost inte har någon betydelse?

Intressant att den frågan dök upp hos dig utifrån mitt inlägg.
Jag är nyfiken på varför.
Du kanske menar att man inte har tillgång till bra kost och god sjukvård i Ryssland? Har inte koll på det faktiskt.
Folkhälsan med stor fetma och ojämlik sjukvård är ju ett känt problem i USA i alla fall.

Svaret på din fråga är f ö självklar.
Citera
2020-09-16, 06:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Jag har aldrig förstått varför det är så hemskt om man kan räkna ut vem som dött. Vad gör det om nån listar ut att min släkting har dött. Varför ska det vara en hemlighet. Det är ju inte så att den döda blir kränkt.

Men samtidigt är det väl bra att vi har patientsekretess antar jag även om jag själv skiter högaktningsfullt i om nån får reda på att jag lider av nån sorts åkomma.
Det är vad den döda dött av man inte ska kunna räkna ut.
Citera
2020-09-16, 06:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemorojdbiff
Väldigt många som hakat upp sej på siffran 6000
Alla dessa är inte bevisat dom dog ut av C19
Det måste vara samma människor som ordnade protestaktioner mot FHM och krävde Tegnells avgång 2018 då så många dog med influensa.
Citera
2020-09-16, 06:44
Medlem
Ola Schuberts avatar
Ok, i den här tråden leker vi seriösa. Men ibland så måste man få skratta åt eländet:

Citat:
– Du kommer att utveckla en flockmentalitet. Det kommer att bli flockutvecklat, och det kommer att hända, säger han till ABC News.

Donald Trump, världens mäktigaste man, i en intervju med ABC-news

Senildementa kan vara väldigt roliga ibland. Nej, jag orkar inte se intervjun live, för då skulle jag kikna.
Senast redigerad av Ola Schubert 2020-09-16 kl. 06:51.
Citera
2020-09-16, 07:15
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
USA har nu nått 200 tusen döda.

Nu höjs alltfler röster för att man borde stänga allt som inte är absolut nödvändigt till vi har ett vaccin. Det här fungerar inte längre. Covid19 är som pesten. Den dödar allt i sin väg och lämnar bara död och lidande.

Nej, den dödar ca 0.3-0.6% i sin väg.
Citera
2020-09-16, 07:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna-Wigh
Har du annan fakta att redovisa, så gör det.
VG
Corona*viruset
LIVE Siste endring: kl. 17:24

Registrert smittet 53
https://www.vg.no/spesial/2020/corona/

116 NYE SMITTETILFELLER
Det er det siste døgnet registrert 116 nye smittetilfeller i Norge, viser VGs corona-oversikt.
Citera
2020-09-16, 07:17
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
USA har nu nått 200 tusen döda.

Nu höjs alltfler röster för att man borde stänga allt som inte är absolut nödvändigt till vi har ett vaccin. Det här fungerar inte längre. Covid19 är som pesten. Den dödar allt i sin väg och lämnar bara död och lidande.

Den här tråden är mycket mycket farligare för din hälsa. Nu ser du syner också.

Citat:
Ursprungligen postat av Assault12
Någon studie kommer vederbörande inte kunna visa, det finns nämligen ingen. Att öppna upp för besök är naturligtvis ett enormt misstag, det kommer visa sig under hösten.

Tänk vad mycket det var som skulle visa sig enligt alarmister och annan löst folk. Det skulle vara 30000 döda i Sverige per sista juni. En månad efter skolstart skulle det vara en stor smittspridning. Till hösten kommer det att visa sig och om inte då så till vintern eller till...ja, någon gång...kanske...eller?

Åkesson hostar och påvisar klara tendenser till luftvägsinfektion när han befinner sig i Riksdagens talarstol. Hans anhängare kräver munskydd och nedstängt land, men han tar det med en klackspark själv.
Citera
2020-09-16, 07:18
Medlem
Madagascars avatar
Var har Guardian fått det här ifrån? Det är ju fel!?

Sweden records its fewest daily Covid-19 cases since March

https://www.theguardian.com/world/2020/sep/15/sweden-records-its-fewest-daily-covid-19-cases-since-march, igår
Citera
2020-09-16, 07:21
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Ja, senildementa och konspiratoriska psykopater kan nog vara rätt roliga att ta en bira med....

Jag hoppas att du lade märket till gråten i mitten av mina e-mojs. Skratt är en mänsklig försvarsreaktion.

Vi tar Donald Trumps uttalandet på orginalspråket:

Citat:
TRUMP:*And you'll develop -- you'll develop herd -- like a herd mentality. It's going to be -- it's going to be herd-developed, and that's going to happen. That will all happen.

*
https://abcnews.go.com/Politics/trumps-abc-news-town-hall-full-transcript/story?id=73035489
Senast redigerad av Ola Schubert 2020-09-16 kl. 07:26.
Citera
2020-09-16, 07:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Jag hoppas att du lade märket till gråten i mitten av mina e-mojs. Skratt är en mänsklig försvarsreaktion.

Vi tar Donald Trumps uttalandet på orginalspråket:

Hans uttalande igår: 'Jag har skyndat på att vi har ett vaccin snart', säger rätt mkt om dom narcissistiska dragen.

Nåväl, bra om jänkarna med sin kassa folkhälsa får vaccin snabbt
Citera
2020-09-16, 07:37
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Var har Guardian fått det här ifrån? Det är ju fel!?

Sweden records its fewest daily Covid-19 cases since March

https://www.theguardian.com/world/2020/sep/15/sweden-records-its-fewest-daily-covid-19-cases-since-march, igår

De gör som vissa här inne, tittar på enstaka datapunkter utan förståelse för om de är fullständiga.
Citera
2020-09-16, 07:48
Medlem
IMBILDENs avatar
I den vetenskskapliga tidsskriften Aftonbladet står det nu att USA är 2 veckor ifrån ett vaccin. Frågan är förstås hur snabbt man kan få ut det till befolkningen. Det hemska är att 200 tusen amerikaner har dött och det blir fler för varje dag. De har förstås inte råd att stänga ned.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in