2020-09-15, 09:04
Medlem
[quote=Trollmia|72929117]OK - för oss som bor på vischan och har lite svårt med språket i stan...

Vad menade du nu?

Vilka är alla dessa som Ogillar "honom"? (och med "honom" menas BO)

Vilka är alla Konton som rök?[/QUOTE

Shlajftorsk var det ena
Citera
2020-09-15, 09:06
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Vad jag har förstått har polisen haft avlyssning på en telefon. Ägaren till luren kan kanske vara inblandad. Polisen gjorde razzia mot abonentens lägenhet och där satt en massa människor och rökte på. Alla togs givetvis in på förhör, men de flesta - ja kanske alla - har ingenting med detta att göra utan kommer att släppas.

De avlyssnar säkert massor av telefoner och att suga in ett helt gäng flummare är spel för galleriet. De ska visa deras handlingskraft tar de som är närmast. Media ska skriva att de genast tog så och så många. Att de måste släppa dem senare för de hade inget med saken att göra skrivs det aldrig om.
Citera
2020-09-15, 10:21
Medlem
Är BO avliden?
Citera
2020-09-15, 10:30
Medlem
För er som säger att ni inte förstår det där med Instagram så ska jag förklara så gott jag kan för er eftersom att jag följde kontot från början när den dök upp överallt. Så här ligger det till och jag vill vara TYDLIG med att skjutningen måste inte ha något med detta att göra men för er som undrar, så hade någon eller några skapat två till tre olika IG konton och skrivit i beskrivningen så här ” nu är det över för malmös drängar ” och därefter innan saker började läggas upp så hade dom skrivit Malmös kriminella har haft sin tid nu är det över... sedan började allt möjligt läggas upp på olika från malmös undre värld och vissa som kom med där är bara helt vanliga små killar som försöker vara något.

Däremot lades en hel del upp om exempel Omar Gomorra, dani jude, lill dany, Alex ghara, Hassan K, Abees ( stavfel ) ( Hassans lillebror ) och även folk från ramelsväg rosengård som golat på sina egna vänner i smyg och andra som varit delaktiga i mordplaner på sina EGNA vänner och så vidare.

Så ni borde ni åtminstone förstå lite mer att sånt här kan visst ställa till med en hel del kaos när det folk skriver ” och du dåå mannen du umgås med den gruppen varje dag fortfarande men dom vet inte att du gick bakom deras rygg och skulle lura ut din närmaste vän och din närmaste vän tror fortfarande att du är en bra vän ”

Sååå Jooo detta borde eskalera helt enligt mig.
Citera
2020-09-15, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hologram9191
För er som säger att ni inte förstår det där med Instagram så ska jag förklara så gott jag kan för er eftersom att jag följde kontot från början när den dök upp överallt. Så här ligger det till och jag vill vara TYDLIG med att skjutningen måste inte ha något med detta att göra men för er som undrar, så hade någon eller några skapat två till tre olika IG konton och skrivit i beskrivningen så här ” nu är det över för malmös drängar ” och därefter innan saker började läggas upp så hade dom skrivit Malmös kriminella har haft sin tid nu är det över... sedan började allt möjligt läggas upp på olika från malmös undre värld och vissa som kom med där är bara helt vanliga små killar som försöker vara något.

Däremot lades en hel del upp om exempel Omar Gomorra, dani jude, lill dany, Alex ghara, Hassan K, Abees ( stavfel ) ( Hassans lillebror ) och även folk från ramelsväg rosengård som golat på sina egna vänner i smyg och andra som varit delaktiga i mordplaner på sina EGNA vänner och så vidare.

Så ni borde ni åtminstone förstå lite mer att sånt här kan visst ställa till med en hel del kaos när det folk skriver ” och du dåå mannen du umgås med den gruppen varje dag fortfarande men dom vet inte att du gick bakom deras rygg och skulle lura ut din närmaste vän och din närmaste vän tror fortfarande att du är en bra vän ”

Sååå Jooo detta borde eskalera helt enligt mig.

Privat "underrättelsetjänst" som besitter stor teknisk kompetens som kartlagt packet och nu spelar ut packet mot varandra? Att söndra så mkt. det går, babbarna går i fällan och börjar panga som aldrig förr?
Citera
2020-09-15, 10:44
Medlem
Anaiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piledriver
Är BO avliden?
Nej
Citera
2020-09-15, 10:46
Medlem
Det konstiga är att alla lades upp och man berättade sanningen om vissa personer och såå, meeen den ända som hyllades var Amir Mekky och hans grabbar på dessa konton för när de gällde honlm så skrev man bara ” massa kärlek och respekt snart ute igen bror ” vilket jag ändå tycker är konstigt
Citera
2020-09-15, 11:00
Medlem
https://www.expressen.se/kvallsposte...r-mordforsok-/

En 26-årig man som utpekats av polisen som ledande inom ett kriminellt nätverk i Malmö greps sent i går, enligt uppgifter till Kvällsposten.
Han misstänks tillsammans med fyra andra personer för inblandning i mordförsöket på den man som sköts i går kväll i Malmö.

26-åringen var nära vän till en av polisen känd kriminell man som mördades efter att han lockats i en fälla vid en parkeringsplats i Malmö. Båda har tidigare kopplats till ett annat kriminellt nätverk som i media kallades för M-falangen.
Den andre mannen som greps samtidigt som 26-åringen, en 24-årig man, har tidigare förekommit i en mordutredning men efter att ha suttit häktad avskrevs han från alla misstankar.
Sammanlagt greps i går fem personer efter skjutningen, enligt Kvällspostens uppgifter.

Vem kan det vara?
Citera
2020-09-15, 11:07
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seguridad

En 26-årig man som utpekats av polisen som ledande inom ett kriminellt nätverk i Malmö greps sent i går, enligt uppgifter till Kvällsposten.
Han misstänks tillsammans med fyra andra personer för inblandning i mordförsöket på den man som sköts i går kväll i Malmö.

26-åringen var nära vän till en av polisen känd kriminell man som mördades efter att han lockats i en fälla vid en parkeringsplats i Malmö. Båda har tidigare kopplats till ett annat kriminellt nätverk som i media kallades för M-falangen.
Den andre mannen som greps samtidigt som 26-åringen, en 24-årig man, har tidigare förekommit i en mordutredning men efter att ha suttit häktad avskrevs han från alla misstankar.
Sammanlagt greps i går fem personer efter skjutningen, enligt Kvällspostens uppgifter.

Vem kan det vara?

Enligt Sydsvenskan är han 27 år. Kollar man vem som är födda 1993 hittar vi t.ex.
Sayed El M
Omar Cheh*de "Gomorra"
Omar El *li

Jag har dåligt minne, så Sayed kanske redan sitter för nåt och därmed inte kan ligga bakom detta. Gomorra harman inte hört något om på väldigt länge (inblandning i något mord eller liknande)
Citera
2020-09-15, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seguridad

Vem kan det vara?

Nära vän till Nermin och de tycker jag är konstigt.. 26 åring från Lindängen, det kan inte vara Nik**a?
Citera
2020-09-15, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Enligt Sydsvenskan är han 27 år. Kollar man vem som är födda 1993 hittar vi t.ex.
Sayed El M
Omar Cheh*de "Gomorra"
Omar El *li

Jag har dåligt minne, så Sayed kanske redan sitter för nåt och därmed inte kan ligga bakom detta. Gomorra harman inte hört något om på väldigt länge (inblandning i något mord eller liknande)

Beskrivningarna stämmer in på för många personer i Malmö
Men jag gissar på gomorra av dina alternativ, hans vän ashkan blev väl ihjälskjuten på en parkering. Och gomorra har ju varit på tapeten de senaste dagarna.
Citera
2020-09-15, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hologram9191
Nära vän till Nermin och de tycker jag är konstigt.. 26 åring från Lindängen, det kan inte vara Nik**a?

Jag läste artikeln för snabbt och missade att gm var nära med m-falangen. Då är din gissning mycket bättre, skulle skriva samma sak innan jag såg ditt inlägg.
Han satt ju häktad för mordet på ahmeto, men blev aldrig åtalad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in