2020-09-06, 11:56
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
"Mannen med minnesluckor" torde vara "mannen med pilotglasögon", men vem av dem i hans vänkrets är det som också avses, tro?

Om vi säkert tror oss veta att "mannen med pilotglasögon" är den i tråden utpekade KM, kan det kanske gå att luska i det? (Även om jag tror att vi redan kan ha nuddat vid några.) Är det en helt annan person, står vi oss högst sannolikt slätt.
Senast redigerad av Ugglan. 2020-09-06 kl. 11:58.
Citera
2020-09-06, 13:08
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Om vi säkert tror oss veta att "mannen med pilotglasögon" är den i tråden utpekade KM, kan det kanske gå att luska i det? (Även om jag tror att vi redan kan ha nuddat vid några.) Är det en helt annan person, står vi oss högst sannolikt slätt.

Den här andre personen bör sannolikt även han (hon?) ha förhörts i anslutning till att MMPG förhördes och anhölls 2017. Vilka har vi där, som samtidigt har/hade en koppling till MMPG?
Citera
2020-09-06, 14:22
Medlem
Vi träskar på kring MMPG. Med tanke på allt som skedde kring honom runt 2017 så utgår jag från att även de i hans dåvarande/nuvarande omgivning har hörts...
Uppfattar en stor besvikelse från berörda när inga spår från honom kunde konstateras på sandalerna.
Samtidigt avsaknad av intresse vilkas DNA/spår som de ändå fick fram på skorna. Det var helt plötsligt inte så viktigt vilka dessa var utan fokus blev än starkare på vad MMPG gjorde timman utan alibi.
Det har även säkert kollats upp vad hans dåvarande närmsta gjorde under denna timma......ifl någon skulle varit behjälplig. Svårt för en berusad man att självständigt hinna med allt och samtidigt inte lämna spår på Helenas upphittade slängda sandaler. Ihärdigheten i detta att ändå vilja se honom som skyldig måste stå för mer än det som är känt i media. Nyfiken på vad mer det finns på denna man isfl.

Tror att generellt i allmänhet att folket i Mariestad utgår från vad radioserien kommit fram till. Därmed har sin interna uppfattning vem som avses vara MMPG.
Här har Kalla fall gruppen mkt att jobba med att helt bortse från vad som anses vara och bör ha varit...

Det hela är så väl dolt så jag hoppas att de går riktigt djupt oavsett vad omgivningen försöker att motsäga.
Citera
2020-09-06, 21:05
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Vi träskar på kring MMPG. Med tanke på allt som skedde kring honom runt 2017 så utgår jag från att även de i hans dåvarande/nuvarande omgivning har hörts...
Uppfattar en stor besvikelse från berörda när inga spår från honom kunde konstateras på sandalerna.
Samtidigt avsaknad av intresse vilkas DNA/spår som de ändå fick fram på skorna. Det var helt plötsligt inte så viktigt vilka dessa var utan fokus blev än starkare på vad MMPG gjorde timman utan alibi.

Det har även säkert kollats upp vad hans dåvarande närmsta gjorde under denna timma......ifl någon skulle varit behjälplig. Svårt för en berusad man att självständigt hinna med allt och samtidigt inte lämna spår på Helenas upphittade slängda sandaler. Ihärdigheten i detta att ändå vilja se honom som skyldig måste stå för mer än det som är känt i media. Nyfiken på vad mer det finns på denna man isfl.

Tror att generellt i allmänhet att folket i Mariestad utgår från vad radioserien kommit fram till. Därmed har sin interna uppfattning vem som avses vara MMPG.
Här har Kalla fall gruppen mkt att jobba med att helt bortse från vad som anses vara och bör ha varit...

Det hela är så väl dolt så jag hoppas att de går riktigt djupt oavsett vad omgivningen försöker att motsäga.

Första fetningen: Angående det funna DNA:t på den ena sandalen: Det verkar som att det nu finns ny teknik som bland annat kan dela upp så kallade "bland-DNA". Vi får hoppas på det bästa - även om jag misstänker att en viss känd professors DNA har återfunnits på den aktuella sandalen, och därmed blev det tyst ...

Andra fetningen: Berusad enligt vem? Han själv? Finns det vittnesuppgifter på att han var överförfriskad/"dyngrak" eller är det hans egen utsaga som säger att han var "packad"? Kanske var han helt "normalt" påverkad? Jag anser att det är ett hundra procent säkert att "mannen med pilotglasögon" är djupt inblandad i Helenas försvinnande. Han minns det mesta före stängning och detaljer efter typ 03:30, men just mellan 02:00 och 03:30 är det "tomt". Detta är ingen slump!
Senast redigerad av Ugglan. 2020-09-06 kl. 21:07.
Citera
2020-09-07, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Den här andre personen bör sannolikt även han (hon?) ha förhörts i anslutning till att MMPG förhördes och anhölls 2017. Vilka har vi där, som samtidigt har/hade en koppling till MMPG?

Enligt uppgifter i tråden ska dessa varit hörda 2017:

TS - knappast
JoLa - tveksamt
MaHå - ?

Att den sistnämnda nämns får mig att höja på ögonbrynen en smula. Har svårt att sätta in honom. Någon som vet om han var på Stadt? Eller utanför vid stängning?
Citera
2020-09-07, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Propparn
Enligt uppgifter i tråden ska dessa varit hörda 2017:

TS - knappast
JoLa - tveksamt
MaHå - ?

Att den sistnämnda nämns får mig att höja på ögonbrynen en smula. Har svårt att sätta in honom. Någon som vet om han var på Stadt? Eller utanför vid stängning?
M.Rö också hörd i samma veva. Kan ju varit av många olika anledningar iofs.
Citera
2020-09-08, 10:11
Medlem
Sordins avatar
KM och hans kusin UA kanske
Citera
2020-09-12, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sordin
KM och hans kusin UA kanske

Vi har snuddat vid denna osannolika men kittlande idé tidigare. Eller kanske E. R*lkert som enligt egen utsago såg HA ringa och var nykter denna kväll. Dramatiska uppgifter enligt mig som dock är svåra att verifiera. MMPG såklart inblandad.
Citera
2020-09-14, 21:47
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Vi har snuddat vid denna osannolika men kittlande idé tidigare. Eller kanske E. R*lkert som enligt egen utsago såg HA ringa och var nykter denna kväll. Dramatiska uppgifter enligt mig som dock är svåra att verifiera. MMPG såklart inblandad.

Visst är tanken spännande, tänk om riksdagens före detta talman UA är inblandad ... Och självklart är "mannen med pilotglasögon" inblandad, men det behöver absolut inte vara som mördaren eller som "medhjälparen" - det räcker bra som "att bara veta"/"att ha varit med"/"att ha bevittnat". Och tänk om det är "UA" som är "mannen med pilotglasögon" ...

Jag tänker på detta med polisförhören under sent 1990-tal: "Mannen med pilotglasögon" vägrar att uttala sig om han skulle ha påtvingats en advokat. Det finns självklart en anledning till detta: Hans namn får under inga som helst omständigheter komma ut! Kaxig attityd, javisst - men sannolikt av en viss anledning. Och i samband med denna vägran att uttala sig, säger han att "om ni tvingar på mig en advokat tänker jag inte säga ett jävla skit mer till er". Det är ju helt uppenbart att han sitter på information!

Sätt hårt mot hårt mot det jävla äcklet och häkta honom så att hans namn blir offentligt. Inför det hotet kommer han garanterat att prata!
Senast redigerad av Ugglan. 2020-09-14 kl. 22:14.
Citera
2020-09-15, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Sätt hårt mot hårt mot det jävla äcklet och häkta honom så att hans namn blir offentligt. Inför det hotet kommer han garanterat att prata!
Gäller diplomatisk immunitet för svenska ambassadörer när de vistas inom Sveriges gränser?
Citera
2020-09-15, 09:58
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iconicatab
Gäller diplomatisk immunitet för svenska ambassadörer när de vistas inom Sveriges gränser?

Diplomatisk immunitet gäller bara i värdlandet.
Citera
2020-09-16, 20:58
Medlem
mb20guys avatar
En grej som gnager lite. MMPG menar att han har en (eller flera) minnesluckor på natten vid tiden för bråket och Helenas skrik. Han minns absolut ingenting vad han gjorde efter han klev ut från Stadshotellet och således heller ingen aning om att han varit på bron med Helena. Det är tydligen helt blankt där. Måste varit en extrem jäkla karatefylla.

Men... varför skulle han inte ha yrkat på denna eminenta förklaring i de tidigare förhören i så fall? Nej då uppger han att de gått åt skilda håll efter Stadt. Låter för mig som någon som försöker distansera sig så mycket som möjligt. Nej då jag har inget med saken att göra för vi gick ju åt SKILDA håll vettu...att ha uppgett att han var dyngrak och inte kommer ihåg ett skit verkade alltså inte lika attraktivt vid den tidpunkten. För då kan man ju i princip ha slagit ihjäl någon utan att komma ihåg det.

Och hur kan han rätt detaljerat kommit ihåg att han hjälpte henne att ringa inne på Stadshotellet? Slog dunderminnesluckan till vid stängningsdags?

Nu är det alltså annat lju(g)d i skällan. Nu är det perfekt att inte erminna sig att man ens varit på promenad...på en bro..i nån speciell riktning..

Utöver det om man är så otroligt packad så man har timslånga minnesluckor och inte har en aning om vart man varit så kan man väl knappt stå upp? Eller? Men inga som vittnat om en planlöst raglande fyllhund på stan där några timmar va?

Han kommer även med otroligt motstridiga uppgifter. Han har inget minne av att han varit intresserad av Helena. Men på sin förklaring varför han ringt hem till sin flickvän så menar han att det väl kan ha varit för om han blivit nobbad av Helena så ville han ringa så "...kan jag ju känt mig sårad och liksom velat höra det jag har där hemma". Oooook?
Senast redigerad av mb20guy 2020-09-16 kl. 21:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in