2020-08-26, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lovik
Det vet man aldrig. Hon knakske inte visste. Han kanske ljög. Finns många.alternativ. Vad jag menar är att man kan inte utesluta det.

Ja, så kan det ju vara.
Citera
2020-08-26, 16:44
Medlem
Jubberos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Läste i expressen om mordfall som polisen hoppas kunna lösa ? En av dessa var just detta.Det jag reagerade på är att det står DNA från Helenas skor visar DNA från tre personer ? Två män och en kvinna . Systern säger att mannen har flera timmar under den natten som han inte kan redovisa och vad han verkligen gjorde under denna natt ? Detta är större intresse än DNA träffen . Är det då en av dessa män som DNA träffen stämmer med denne person som ” minnet sviker honom under denna natt och han har inget alibi som kan avskriva honom helt från utredningen ?
Vem var det nu igen då som hade dessa långa minnesluckor denna natt 🤔🙄

K. M*lmgren lider av minnesstörningar vad gäller denna natt.
Han deltog också på förfesten.
Citera
2020-08-26, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jubbero
K. M*lmgren lider av minnesstörningar vad gäller denna natt.
Han deltog också på förfesten.

Precis, han kan inte redogöra för ”den kritiska tidpunkten” från stängning fram till c:a kl. 04. Mycket besvärande för honom.
Citera
2020-08-27, 10:01
Medlem
Citat:
Läste i expressen om mordfall som polisen hoppas kunna lösa ? En av dessa var just detta.Det jag reagerade på är att det står DNA från Helenas skor visar DNA från tre personer ? Två män och en kvinna . Systern säger att mannen har flera timmar under den natten som han inte kan redovisa och vad han verkligen gjorde under denna natt ? Detta är större intresse än DNA träffen . Är det då en av dessa män som DNA träffen stämmer med denne person som ” minnet sviker honom under denna natt och han har inget alibi som kan avskriva honom helt från utredningen ?
Vem var det nu igen då som hade dessa långa minnesluckor denna natt 🤔🙄

Det är den sk pilot, radioseriens gm. Blev en stor besvikelse när pilots DNA inte kunde konstateras på sandalerna.
Pilot har inte "hunnit" prata ihop sej med någon ang alibi under de kritiska tmmarna!
Hoppas Kalla Fall synar de som har alibi och även kollar upp de som utger sej att vara någons alibi.
Hoppas de gör omtag och är helt objektiva.
Citera
2020-08-29, 16:46
Medlem
BlickKakaos avatar
Vet inte om frågan har lyfts i tråden, jag har skummat tråden på ytan och har ej lusläst 3000sidor.
En fundering;
*Det figurerar en Dansk JL, men även hans bror om jag har fattat rätt.
*Hanna som är vittnet med hunden som hör "ungdomarna"

-Hur talade dessa Danskar? Modersmål eller försvenskat i vardagen?

- Varför kan Hanna urskilja vad kvinnorösten säger och återge detta? Men förövrigt är det två män som "pratar i mun" på varandra.

-Hanna stod still och lyssnade i ca 5min, något ord eller svordom torde hon kunnat urskilja om dessa män talade Svenska, eller?

-Två Danskar som är påverkade av en utöver normal situation torde automatiskt tala sitt modersmål. En vanlig Svensk utan tidigare erfarenhet av det Danska språket borde uppfatta det som en mumlande gegga.

-Borde Hanna hört att de som talade i mun på varandra talade Danska och sagt det till polisen.

Jag blir inte klok på varför Hanna inte hör ett enda ord av dessa två män som hon kan återge.

P.s ber om ursäkt om frågan redan är behandlad.
Citera
2020-08-29, 21:25
Medlem
Ugglan.s avatar
Undrar vart "Pajosv" tog vägen, trådförvillaren nummer ett.
Citera
2020-09-02, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlickKakao
Vet inte om frågan har lyfts i tråden, jag har skummat tråden på ytan och har ej lusläst 3000sidor.
En fundering;
*Det figurerar en Dansk JL, men även hans bror om jag har fattat rätt.
*Hanna som är vittnet med hunden som hör "ungdomarna"

-Hur talade dessa Danskar? Modersmål eller försvenskat i vardagen?

- Varför kan Hanna urskilja vad kvinnorösten säger och återge detta? Men förövrigt är det två män som "pratar i mun" på varandra.

-Hanna stod still och lyssnade i ca 5min, något ord eller svordom torde hon kunnat urskilja om dessa män talade Svenska, eller?

-Två Danskar som är påverkade av en utöver normal situation torde automatiskt tala sitt modersmål. En vanlig Svensk utan tidigare erfarenhet av det Danska språket borde uppfatta det som en mumlande gegga.

-Borde Hanna hört att de som talade i mun på varandra talade Danska och sagt det till polisen.

Jag blir inte klok på varför Hanna inte hör ett enda ord av dessa två män som hon kan återge.

P.s ber om ursäkt om frågan redan är behandlad.

Man kan önska att Hannas vittnesmål granskas på nytt och dess omständigheter.
Hon var helt säker på att det var Helenas röst men agerade inte därefter osv....
Det hela kanske inte alls har medförsvinnandet att göra...
Citera
2020-09-05, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Man kan önska att Hannas vittnesmål granskas på nytt och dess omständigheter.
Hon var helt säker på att det var Helenas röst men agerade inte därefter osv....
Det hela kanske inte alls har medförsvinnandet att göra...
Precis så tror jag med.
Att UA somnade omgående efter sitt samtal med Helena är underligt. Dom skulle ju dricka te. Dags o kolla vilka bilar som rörde sig senare på natten. Jag tror även spåren efter Helena är utlagda för att förvilla. Konstigt att inte anhöriga kollade vägen som Helena skulle gått hem. Radioserien var enbart något som gick gärningsmannen i händerna. Att sitta i förhör är inte enkelt. Mycket lätt o trassla till det. Det enda som stör mig är bilen som parkerade på sjukhusparkeringen. Kanske nån anställd som smet en stund.
Citera
2020-09-05, 11:33
Medlem
En anhörig till mig har varit fast ” i Mariestad i 9 månader .. Anstalt . Jag bad han ( man måste passa på och fråga om detta försvinnande som det pratas om även i dag . Han frågade plitarna om de hört något om detta och om det finns någon misstänkt som inofficiellt är den skyldige men inga bevis ? Det enda svar han fick är ju ” mannen m minnesluckor och även någon i hans vändkrets ? alltså flera inblandade . Så klart efter så många år så lär väl knappast folk ge onda ögat åt någon speciell ” och de yngre idag som bara ” hört talas om detta är ju inte så insatta . Men om man tänker att GM m omkrets är runt 50 års åldern i dag så borde ju personen vara verksam , jobb , familj och ett umgänge ? Om inte så kan det finnas en anledning .... en normal ” människa måste lida ett helvetes kval att bära på denna hemlighet . Och även veta var kroppen finns el funnits ( om det slängts i havet ) Sedan är ju Staden ett semester paradis för just båtar och turism så en tillfällig ” gäst kan ju även vara den skyldiga . Om Helena gått m någon hem , hon bestämde sig att ta med en kille hem . De genar såklart där hon alltid gått ? Personen blir närgången där i skogen och Helena börjar springa . Hon är ca 100 m den hemmet och det är något inte personen vet ? Att bli överfallen / mördad 100 m från ett bostadsområde är både riskabelt och idiotiskt ..... men tydligen så hade GM tur .
Bara en fundering för det känns ändå märkligt i denna lilla stad att någon och särskilt en ” känd fyllskalle skulle lyckats med det perfekta brottet ??
Citera
2020-09-05, 18:18
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
En anhörig till mig har varit fast ” i Mariestad i 9 månader .. Anstalt . Jag bad han ( man måste passa på och fråga om detta försvinnande som det pratas om även i dag . Han frågade plitarna om de hört något om detta och om det finns någon misstänkt som inofficiellt är den skyldige men inga bevis ? Det enda svar han fick är ju ” mannen m minnesluckor och även någon i hans vändkrets ? alltså flera inblandade . Så klart efter så många år så lär väl knappast folk ge onda ögat åt någon speciell ” och de yngre idag som bara ” hört talas om detta är ju inte så insatta . Men om man tänker att GM m omkrets är runt 50 års åldern i dag så borde ju personen vara verksam , jobb , familj och ett umgänge ? Om inte så kan det finnas en anledning .... en normal ” människa måste lida ett helvetes kval att bära på denna hemlighet . Och även veta var kroppen finns el funnits ( om det slängts i havet ) Sedan är ju Staden ett semester paradis för just båtar och turism så en tillfällig ” gäst kan ju även vara den skyldiga . Om Helena gått m någon hem , hon bestämde sig att ta med en kille hem . De genar såklart där hon alltid gått ? Personen blir närgången där i skogen och Helena börjar springa . Hon är ca 100 m den hemmet och det är något inte personen vet ? Att bli överfallen / mördad 100 m från ett bostadsområde är både riskabelt och idiotiskt ..... men tydligen så hade GM tur .
Bara en fundering för det känns ändå märkligt i denna lilla stad att någon och särskilt en ” känd fyllskalle skulle lyckats med det perfekta brottet ??

Glöm detta med "det perfekta brottet" om just det här brottet. Det "perfekta brottet" är planerat. I annat fall är det en ren slump att det gick vägen - som i det här fallet.
Citera
2020-09-05, 20:38
Medlem
Xeitums avatar
Citat:

Tror inte att turistströmmen hade kommit igång riktigt redan 14/6, men det som var speciellt det här året var fotbolls EM som sparkade igång redan den 10'e juni. Detta kan iofs kan ha inneburit nån handfull utsocknes även i M-stad, på väg till någon av spelorterna, t.ex kanske danskar. Tycker dock d känns långsökt med nån "turist" som GM. Då har det allt nämnts intressantare förslag i tråden, o ja, KM är ett. Vet inte vem lr vilka du avser med fyllskalle, men en jävla tur hade dom. (Iaf hittils).
Citera
2020-09-05, 22:05
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:

"Mannen med minnesluckor" torde vara "mannen med pilotglasögon", men vem av dem i hans vänkrets är det som också avses, tro?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in