2020-09-14, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av empoisonne
Tinder är egentligen inte annorlunda än att stå i en bar. Män springer efter kvinnor i betydligt större utsträckning än tvärtom. Det är inga nyheter.
För en man med nischat utseende som inte hade problem att då och då träffa tjejer (i alla stilar, inte bara vänster-tjejer) senast jag var singel för ca 10år sedan så är Tinder en jävla skillnad.

Visst är jag 10år äldre, men jag gissar att skillnaden är att på krogen/dansgolvet omgavs man inte av 75 snygga snubbar som tjejerna kunde välja och vraka mellan.
Citera
2020-09-14, 13:10
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f.d.idiot
Det är det här alla pratar om när de säger "lyssna inte på vad en kvinna säger, se på vad hon gör". Först lät det som att du fetnobbade killen för att han rakt på sak kom fram och frågade om du var singel, men det visar ju sig att hans approach funkade bra om ni fortfarande har kontakt (förutsätter att ni också låg vilket är en solklar win för honom).

I princip alla mina vänner träffar tjejer på tinder/nätet, någon enstaka gång på krogen men då är det inte ens de som tar initiativet alltid. När jag berättar att jag går fram till tjejer på krogen blir de faktiskt förvånade, tycker att det är modigt och så vidare. Det verkar ju inte alls vanligt att det sker, att folk möts på det viset. Nätet/jobbet/skolan är nog det enklaste sättet för de flesta verkar det som, men vilka lokaler menar du? Krog/bar alltså? Vilka fritidsintressen sysslar du med? Och då, att träffas via fritidsintressen är ju som att träffas på jobbet, många som undviker det för att det inte går att undvika varandra om det skiter sig.

Jag tyckte att det var en märklig fråga. Och jag hade föredragit att han hade sagt något annat. Vid vidare samtal visade han sig vara rolig och knasig på ett bra sätt så han rätade upp det hela. Och. Ja, jag tycker att han är väldigt snygg. Det spelar givetvis roll. Ren och skär fysisk attraktion. Men hade han inte kunnat räta upp samtalet och istället varit tråkigt och plump så hade det inte spelat någon roll hur snygg han hade varit.

Gå på lokal är ett ålderdomligt uttryck för att gå bar/krog.

Jag åker mycket skidor och har träffat folk i sådana sammanhang. Det är ju ganska smidigt trots allt eftersom det inte är en liten sammansvetsad grupp som ses samma tid en gång i veckan. Det är en aktivitet som är utspridd över hela världen faktiskt. I mitt fall är det väl mer grejen att de som har gjort det mycket och länge och på en hög nivå känner till varandra. Även om de inte är direkt kompisar så finns alla i samma sfär. Hade jag varit med i en frimärksklubb eller liknande hade jag hållit liggandet utanför mitt fritidsintresse.

På jobbet skulle jag aldrig involvera mig romantiskt eller sexuellt med någon.
Citera
2020-09-14, 13:14
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MycketOintressant8
För en man med nischat utseende som inte hade problem att då och då träffa tjejer (i alla stilar, inte bara vänster-tjejer) senast jag var singel för ca 10år sedan så är Tinder en jävla skillnad.

Visst är jag 10år äldre, men jag gissar att skillnaden är att på krogen/dansgolvet omgavs man inte av 75 snygga snubbar som tjejerna kunde välja och vraka mellan.

Så kan det vara. Men att män springer efter kvinnor är inget nytt.

Och sedan är det ju det här med kvaliteten på matchningarna något att ta i beaktande. Det har nyligen diskuterats i tråden. Ja, som kvinna som ser okej ut så kommer man att få många matchningar. Likaså snygga män. Så är det. Men vad leder det sedan till och hur mycket kan man välja och vraka när det väl kommer till kritan?
Citera
2020-09-14, 13:20
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Jag ville mest bara se vad Tinder är. Att sitta vid sidan när någon annan sveper och konverserar är inte riktigt samma sak. Jag hade inte någon särskild strategi, men jag blev förundrad över hur många granna karlar det faktiskt fanns där och jag gick nästan bara på yta. Jag högersvepte på de män som hade ett yttre som tilltalar mig och framför allt de som hade utseendemässiga attribut och en stil jag gillar. Den typen av män brukar tycka om mig med så jag fick många matchningar med män som tilltalade mig.

Sedan börjar ju den andra sållningsprocessen. Hur uttrycker sig vederbörande i skrift? Verkar han kul? Var i livet befinner han sig? Vin i väskan? Casual glas någonstans? Stollig världsuppfattning?

Samtidigt så kan man ju inte chatta för länge. Finns något slags intresse så tycker jag att man ska ses och kolla läget så fort som möjligt.

Men ja, det är som du säger. Det är kvaliteten på matchningarna som avgör marknadsvärdet. Inte mängden.

Det här med #metoo-snacket verkar också ett sätt att uttrycka att kvinnor är ytliga och att män de attraheras av "kommer undan med mer". Så är det givetvis. Man vill inte vara i flirtiga situationer med personer man inte vill vara i flirtiga situationer med. Det är obekvämt. Hur kan man inte fatta det?

Och alla idioter som ba: Nuförtiden vågar man ju inte säga något till eller ta i en kvinna längre!

Är man så osäker på det så bör man hålla käften och absolut inte röra vid någon. Inte då, inte nu och inte senare.
Exakt, det är utseendet som fäller avgörandet. Tänds ingen gnista typ på stört finns ingen som helst anledning att svepa höger. Så hårt är det. Och sedan går man vidare i processen, haha.
Hann du förresten testa standardsvar på Tinder, apropå process och förväntningar på korta svarstider? Kan vara lite halvkul om man är på det humöret. "Tack för ditt meddelande. Just nu är det mycket att göra, varför svarstiderna kan variera. Jag lovar att återkomma till dig innan helgen", skrivet och skickat på måndag eftermiddag klockan 16.30.

Tyckte du att det var roligt att prata med olika killar på Tinder, då? Var de flesta av dem väluppfostrade, eller var det vin i väskan för nästan hela slanten?
Citera
2020-09-14, 13:22
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Och sedan är det ju det här med kvaliteten på matchningarna något att ta i beaktande. Det har nyligen diskuterats i tråden. Ja, som kvinna som ser okej ut så kommer man att få många matchningar. Likaså snygga män. Så är det. Men vad leder det sedan till och hur mycket kan man välja och vraka när det väl kommer till kritan?
Ja, det är en väldigt överdriven bild att snygga hunkar med bra jobb och intressanta personligheter skulle stå i kö för att dejta kvinnorna.

Råder alla som vill öka sin kunskap om dejtingmarknaden att någon gång skapa en fejkprofil för att få en uppfattning om konkurrensen.
Citera
2020-09-14, 13:22
Medlem
Castles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gameboyguy
Jag ser bra ut, jag har varit sarkastisk om det i andra inlägg. Jag är nog ganska bra över medel. Sedan har jag lätt att prata med tjejer utan nervositet och omvandla små ting till roliga saker. Dom verkar falla för mina ögon,ser lite ut som en leopard. Jag går också in i en roll med mycket mognad och självförtroende.

Verkar ha någon form av förmåga att säga exakt rätt ibland haha.

För övrigt har jag bara en bild.
Får man vara nyfiken vad det är för slags bild? I de flesta tips om Tinder sägs det att man behöver typ 3-5 bilder i lite olika situationer. Själv har jag nog haft för många ibland. Men det är ju så att folk i princip letar efter en anledning att svepa vänster, än en anledning att svepa höger. Så ju färre bilder ju mindre risk att de ser något de inte gillar. Så på sätt och vis kan jag tänka mig att endast en bild funkar, om den är bra.
Citera
2020-09-14, 13:24
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castle
Får man vara nyfiken vad det är för slags bild? I de flesta tips om Tinder sägs det att man behöver typ 3-5 bilder i lite olika situationer. Själv har jag nog haft för många ibland. Men det är ju så att folk i princip letar efter en anledning att svepa vänster, än en anledning att svepa höger. Så ju färre bilder ju mindre risk att de ser något de inte gillar. Så på sätt och vis kan jag tänka mig att endast en bild funkar, om den är bra.
En bild kan tyda på att den är fejk eller gammal. Tre riktigt bra tror jag är optimalt. Fyra fungerar nog också, men fler än så kanske snarare stjälper än hjälper.
Citera
2020-09-14, 13:25
Medlem
Citat:
Så kan det vara. Men att män springer efter kvinnor är inget nytt.

Sant. Dåligt ordval kanske av mig. 75st snygga killar som skymmer sikten kanske vore ett bättre ordval. Dvs de sveps höger men inte jag och gör jag trots allt det så drunknar jag i chattfönstret. Dryga 190cm syns bättre IRL än på Tinder.

Vilket iofs inte är det jag stör mig på mest för egen del på Tinder, utan det är de tjejer som man lyckas få till rätt bra konversationer med men som sedan plötsligt ghostar. Vilket förvånar när man hört från tjejer vilka stolpskott många killar är i chatten. Men mina konversationer har väl inte varit så bra som jag tyckt helt enkelt.
Citera
2020-09-14, 13:28
Medlem
Castles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
En bild kan tyda på att den är fejk eller gammal. Tre riktigt bra tror jag är optimalt. Fyra fungerar nog också, men fler än så kanske snarare stjälper än hjälper.
Skulle vara intressant om Tinder hade publicerat statistik på %höger-svep vs. antal bilder. Har sett viss statistik på likanande t.ex. om man har glasögon eller inte, om man har en hund eller inte. Men vet inte var den kom ifrån. Tinder sitter på en rätt intressant datamängd när det gäller socialt beteende. Man kan undra om de använder AI för att analysera alla konversationer också.
Citera
2020-09-14, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Castle
Skulle vara intressant om Tinder hade publicerat statistik på %höger-svep vs. antal bilder. Har sett viss statistik på likanande t.ex. om man har glasögon eller inte, om man har en hund eller inte. Men vet inte var den kom ifrån. Tinder sitter på en rätt intressant datamängd när det gäller socialt beteende. Man kan undra om de använder AI för att analysera alla konversationer också.
Var det mer högerswipe på män med hund eller utan i den statistiken?
Citera
2020-09-14, 13:37
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Exakt, det är utseendet som fäller avgörandet. Tänds ingen gnista typ på stört finns ingen som helst anledning att svepa höger. Så hårt är det. Och sedan går man vidare i processen, haha.
Hann du förresten testa standardsvar på Tinder, apropå process och förväntningar på korta svarstider? Kan vara lite halvkul om man är på det humöret. "Tack för ditt meddelande. Just nu är det mycket att göra, varför svarstiderna kan variera. Jag lovar att återkomma till dig innan helgen", skrivet och skickat på måndag eftermiddag klockan 16.30.

Tyckte du att det var roligt att prata med olika killar på Tinder, då? Var de flesta av dem väluppfostrade, eller var det vin i väskan för nästan hela slanten?

Jag ska tipsa mina kompisar om standardsvar! När det är en sådan där hetsig jävel som håller på.

-Hej vad görs?
-???
-Inte intresserad eller?
-Ska jag ta bort matchingen?

Fast man kanske var intresserad i initialskedet men det bara hade gått 20 min.

Jag vet inte om jag tyckte att det var så kul. Det blir mycket torrt standardprat om jobb etc. Inget konstigt med det egentligen. Det är ett led i att kallprata och lära känna varandra, men har man många sådana parallella konvos så blir det trist. Med en del hittar man dock tonen direkt och konversationen flyter. Med de dejter jag gick på hade jag inte pratat om jobb överhuvudtaget. Vi pratade om annat. Det var faktiskt bara sådana dejter jag gick på. Där ton och tilltal blev rätt redan från början. Det är givetvis inte bara upp till mannen i fråga att träffa rätt. Jag måste ju också göra det. Så det handlar väl om någon slags synk egentligen. Att man talar samma språk och har samma sorts humor och connectar på så vis.

Grejen är den att jag inte fick något vin i väskan alls. Jag vet inte varför. Alla mina kvinnliga vänner har fått det. Och en del mer än andra. Vi har försökt analysera vad det kan bero på. Det är ingen av dem som har utmanande bilder eller skriver något ekivokt i bion. Men alla har fått sådana förslag. Utom jag. Kanske ingen förlust, men lite märkligt är det. Å andra sidan så drar jag mest till mig typen som vill äta upp hela min själ så det kanske beror på det.
Citera
2020-09-14, 13:40
Medlem
Castles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MycketOintressant8
Var det mer högerswipe på män med hund eller utan i den statistiken?
Kommer inte ihåg, det var någon video på YouTube. Tror det kan ha varit någon video på länken nedan. Sen kan jag inte svära på om just hund eller inte var med, men har ett svagt minne av något sånt.

https://www.youtube.com/user/SchoolOfAttraction
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in