Citat:
Ursprungligen postat av
Blot-Sven
Exakt, det är utseendet som fäller avgörandet. Tänds ingen gnista typ på stört finns ingen som helst anledning att svepa höger. Så hårt är det. Och sedan går man vidare i processen, haha.
Hann du förresten testa standardsvar på Tinder, apropå process och förväntningar på korta svarstider? Kan vara lite halvkul om man är på det humöret. "Tack för ditt meddelande. Just nu är det mycket att göra, varför svarstiderna kan variera. Jag lovar att återkomma till dig innan helgen", skrivet och skickat på måndag eftermiddag klockan 16.30.
Tyckte du att det var roligt att prata med olika killar på Tinder, då? Var de flesta av dem väluppfostrade, eller var det vin i väskan för nästan hela slanten?
Jag ska tipsa mina kompisar om standardsvar!

När det är en sådan där hetsig jävel som håller på.
-Hej vad görs?
-???
-Inte intresserad eller?
-Ska jag ta bort matchingen?
Fast man kanske var intresserad i initialskedet men det bara hade gått 20 min.
Jag vet inte om jag tyckte att det var så kul. Det blir mycket torrt standardprat om jobb etc. Inget konstigt med det egentligen. Det är ett led i att kallprata och lära känna varandra, men har man många sådana parallella konvos så blir det trist. Med en del hittar man dock tonen direkt och konversationen flyter. Med de dejter jag gick på hade jag inte pratat om jobb överhuvudtaget. Vi pratade om annat. Det var faktiskt bara sådana dejter jag gick på. Där ton och tilltal blev rätt redan från början. Det är givetvis inte bara upp till mannen i fråga att träffa rätt. Jag måste ju också göra det. Så det handlar väl om någon slags synk egentligen. Att man talar samma språk och har samma sorts humor och connectar på så vis.
Grejen är den att jag inte fick något vin i väskan alls. Jag vet inte varför. Alla mina kvinnliga vänner har fått det. Och en del mer än andra. Vi har försökt analysera vad det kan bero på. Det är ingen av dem som har utmanande bilder eller skriver något ekivokt i bion. Men alla har fått sådana förslag. Utom jag. Kanske ingen förlust, men lite märkligt är det. Å andra sidan så drar jag mest till mig typen som vill äta upp hela min själ så det kanske beror på det.