2020-09-14, 00:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Jag är inne på Mellbergs spår. Hade matchen varat lite längre kunde vi ha petat in 3-2 för vi var heta i omställningarna där på slutet.
Håller med om att Hurken är en fröjd att se. Han, Timossi, Max och Kebba Ceesay får med beröm godkänt från mig. Sen finns där ett gäng andra som gjorde en bra andra halvlek, men lite sämre första. Dit räknar jag t ex Rasmus Jönsson. Han hittade in i sin roll till slut men blev lite väl defensiv i första.

Om vi inte går om IFK Göteborg eller AIK så tror jag att vi kvalar oss kvar, men det är ju verkligen sista utvägen i så fall.

Läste någonstans att Elfsborg är sugen på Max om ni åker ur (som ersättare för JK), men jag tror ni klarar er. Det kommer bli KFF och Falken som åker, vem som kvalar är lite mer osäkert.
Citera
2020-09-14, 06:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Är Malmö lika beroende av AC som förra året? Jag tycker ju att en sådan som Toivonen borde kunna fylla en del av tomrummet som finns när han inte spelar, men det blir ju ofta halvdana resultat när han inte är med.

Det kan man väl säga. Det finns ingen annan i truppen som har den kreativiteten som han har och det är något vi saknar när han inte spelar vilket var tydligt igår när vi inte lyckas något egentligen trots en man mer i över 30 minuter. En konsekvens av detta blir då att Ola hamnar för långt ner och måste fördela boll vilket gör att IKT blir ensam högst upp och ja även om IKT gör sina mål så är han begränsad i vissa delar av sitt spel.

Tycker även att JDT är märklig ibland i sin matchcoachning. Antingen gör han inga byten trots att det är tydligt att något måste ändras för att vända på matchbilden eller som till exempel igår hade det varit perfekt att slänga in Sarr mot en tröttkörd Berget eller chansa med Mujanic i mitten när AIK parkerade bussen.
Citera
2020-09-14, 06:29
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Tre poäng är bara tre poäng, i dag var det dock viktiga tre poäng för det "nya" Blåvitt. Borde ge ett bra självförtroende och arbetsro för Rolle. Gött mos.

Rolands IFK snittar tre poäng per match.

Riktigt viktigt att vi vann för att det inte skulle fortsatts gnälla i samma utsträckning.
Perfekt start för Rolle som nu har en mer avslappnad match mot FCK där ingen egentligen kräver något alls utan där det bara finns hopp om en okej insats innan vi sedan tar oss an Kalmar.

Det spelar ingen roll nu men jag var rejält förvånad när Sana tog även straff 2 igår, han hade innan dess alltså missat två på rad och ingen av dessa två var i närheten av okej. Visst att han är utsedd straffskytt men har man bränt två på raken brukar man ju byta straffskytt.

Tråkigt med Giorgi men i övrigt skoj att se att grabbarna igår.
En hållen nolla är ju inte fel heller,det har inte skett jätteofta 2020 direkt, men så spelade ju inte Da Graca heller...
Citera
2020-09-14, 06:32
Medlem
groovesnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Han vill döda honom. Han vill inte att han lever längre.

...sa man på Hisingen, i en liten, liten klubb som gråter och gråter. Förlorar mot mästarna och vågar inte möta dom igen.

Avd: Skjut upp matchen.
Tillräckligt stor att ha en egen arena i alla fall.

Avd. Hyresgäster
Citera
2020-09-14, 08:24
Medlem
johnny_viciouss avatar
Två riktiga pissmatcher av MFF efter uppehållet. I Örebro-matchen så var det tydligt att vi behöver få tillbaka Dahlin, och det fort som fan. Johansson har inte alls samma pondus och att släppa tre mål mot Örebro ska inte hända. Rasmus Bengtsson hade också varit trevligt om han kom tillbaka snart...

Mot AIK är det som att JDT kompenserar för den usla försvarsinsatsen och säger till sina spelare att det absolut viktgaste är att hålla nollan. Att 10 utespelare inte lyckas träffa mål EN gång på hela matchen?!?! Jag har svårt att skylla krysset på AC:s frånvaro, det skapades gott om lägen för att avgöra detta, men det såg nästan ut som att vi var IFK Göteborg i sista tredjedelen.
Citera
2020-09-14, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus
Tillräckligt stor att ha en egen arena i alla fall.

Avd. Hyresgäster

Jag visste inte att Häcken ägdes av Higab, jag trodde det bara var Zlatan som ägde svenska fotbollsklubbar, men jag måste ha misstagit mig.

Avd. ni och Zlarres klubb är ungefär lika MDMF, det vill säga ca: 0%.
Citera
2020-09-14, 09:21
Medlem
Bajen är tyvärr ett klassiskt mittenlag i år, det råder ingen tvekan om att det är urkassa försvaret som är det stora hindret för Bajen att resa sig mot toppen. Så länge man inte förbättrar försvaret kommer Bajen inte vara ett topplag, varken i år eller kommande säsonger.
Citera
2020-09-14, 09:29
Medlem
Citat:
Jag vägrar helt enkelt acceptera att vi ska vara sämre än dem. Visst, de har en trupp full av horor, men du ser ju hur jävla dåliga de är. Deras trupp är felbalanserad och tränaren verkar vara strategiskt oförmögen att hantera en ledning. Vi såg gång på gång hur farligt det blev när vi körde allt framåt och varför gör man då inte det från början?
Hammarby har kommit före Helsingborg flera år i rad och är även i år långt förre Helsingborg. Konstigt att så är fallet väl om Helsingborg är bättre? Helsingborg är inte nära att ha spelare som Tankovic och Kacaniklic.
Citera
2020-09-14, 09:52
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nergus
Hammarby har kommit före Helsingborg flera år i rad och är även i år långt förre Helsingborg. Konstigt att så är fallet väl om Helsingborg är bättre? Helsingborg är inte nära att ha spelare som Tankovic och Kacaniklic.
Tankovic är bara en primadonna, som spelvägrar i 60:e, och Kacaniklic är en hora utan hjärta. Vi klarar oss utan dem. I HIF har vi krigare. Vi har också ett skåp fullt utav titlar.

Med det sagt: Så jävla skönt varje mål är som vi gör mot Jesper's äckliga köpelag på Nya Stockholms Stadion.
Citera
2020-09-14, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Det kan man väl säga. Det finns ingen annan i truppen som har den kreativiteten som han har och det är något vi saknar när han inte spelar vilket var tydligt igår när vi inte lyckas något egentligen trots en man mer i över 30 minuter. En konsekvens av detta blir då att Ola hamnar för långt ner och måste fördela boll vilket gör att IKT blir ensam högst upp och ja även om IKT gör sina mål så är han begränsad i vissa delar av sitt spel.

Tycker även att JDT är märklig ibland i sin matchcoachning. Antingen gör han inga byten trots att det är tydligt att något måste ändras för att vända på matchbilden eller som till exempel igår hade det varit perfekt att slänga in Sarr mot en tröttkörd Berget eller chansa med Mujanic i mitten när AIK parkerade bussen.

Ola har väl den kreativiteten till viss del? Tänker att han får ta det ansvaret så skulle man kunna slänga in en anfallare till, iaf om man är en man mer på plan, typ in med Sarr och låta Berget vara inne centralt och stångas mot gnagarna med IKT.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2020-09-14 kl. 11:49.
Citera
2020-09-14, 12:08
Medlem
Citat:
Tankovic är bara en primadonna, som spelvägrar i 60:e, och Kacaniklic är en hora utan hjärta. Vi klarar oss utan dem. I HIF har vi krigare. Vi har också ett skåp fullt utav titlar.

Med det sagt: Så jävla skönt varje mål är som vi gör mot Jesper's äckliga köpelag på Nya Stockholms Stadion.
Publikmässigt finns det ca 20-talet klubbar i Sverige som är bättre än er. Truppmässigt 10-15 klubbar bättre än er. Medialt intresse-vis är det ingen förutom lokala bladet i Helsingborg som bryr sig om heif. Ekonomiskt finns det klubbar i division 4 som sköts bättre.

Det enda utomstående med er är att ni är jävligt duktiga på att ta emot hjälp från kommunen.

Ni har alltid varit en parentes mot Malmö i Skåne, frågan är om inte Eskilsminne t.om. är Helsingborgs största klubb inom 2-3 säsonger.
Citera
2020-09-14, 13:33
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Publikmässigt finns det ca 20-talet klubbar i Sverige som är bättre än er. Truppmässigt 10-15 klubbar bättre än er. Medialt intresse-vis är det ingen förutom lokala bladet i Helsingborg som bryr sig om heif. Ekonomiskt finns det klubbar i division 4 som sköts bättre.

Det enda utomstående med er är att ni är jävligt duktiga på att ta emot hjälp från kommunen.

Ni har alltid varit en parentes mot Malmö i Skåne, frågan är om inte Eskilsminne t.om. är Helsingborgs största klubb inom 2-3 säsonger.
Fruktansvärt komiskt med en bajare som tar sig ton mot en HIF:are men jag tror att jag lägger ner diskussionen här. Vi kommer inte att komma fram till något konstruktivt. Jag hatar bajen och du hatar uppenbarligen HIF. Bra så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in