2020-09-13, 13:03
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Tycker inte han är någon stor syndare på just den punkten, tyvärr är det ju så att jag tycker att han borde, för att citera Goitom, "hjälpa domarna" mer. I år har han faktiskt blivit varnad för filmning, men i just den situationen skulle han ju fått straff.
Min minnesbild är en annan baserad på tiden i Östersund primärt. Skit samma
Citera
2020-09-13, 13:47
Medlem
Blåvitt går in i en säsongsdefinierande match idag. En sorts bottenfinal... Jag har lite ont i magen. Problemet med dagens elva är fortfarande avsaknaden av rejäla forwards och mittbackar. Hjälper Rolles intåg att höja lagmoralen?

Vi måste sätta defensiven idag. Kan August och Calle ordna det? Hållen nolla räcker nog långt i jakten på tre poäng. Vi gnetar in en boll...

Förlorar vi blir det kamp om kontraktet in i sista omgången. Då blir det extremt tufft att undvika nedflyttning.

Jag tror samtidigt vi kan få viss hjälp av Malmö och Hammarby. Malmö-AIK slutar ofta oavgjort... Låt säga 1-1, och Hammarby har tagit upp jakten på Europaplatserna. De slår Hiffen.
Senast redigerad av Olbars 2020-09-13 kl. 13:51.
Citera
2020-09-13, 16:35
Medlem
BarryHeros avatar
Kan Dplay sluta säga ”Aron Johannsson” med amerikanskt uttal? Han är uppvuxen på Island med isländska föräldrar och har en bred isländsk dialekt när han talar engelska.

Sluta försöka få honom att framstå som nån västernfilmcowboy.
Citera
2020-09-13, 16:41
Medlem
Höjas avatar
HIf är som bäst när alla som ska spela saknas, oavsett om det är corona, skador eller vad. Go en poäng.
Citera
2020-09-13, 16:45
Medlem
Korders avatar
Ser att MFF:s nuvarande poängsnitt räcker till 61 poäng över 30 matcher. Det har gett guld två gånger sedan vi gick över till 16 lag i Allsvenskan (2009 och 2012). Är motståndet så dassigt i år att MFF kan dansa hem guldet på så få poäng, eller kommer man behöva öka takten?

Det är väl egentligen bara Häcken som känns som en potentiell utmanare nu när Elfsborg säljer Jesper Karlsson. Resten är för långt efter och/eller saknar stabiliteten för att ta ikapp. Häcken har förvisso vana av att vika ned sig när det drar ihop sig, men i år har de ju till skillnad från tidigare gjort bra resultat även mot toppkonkurrenterna - en enda torsk där hittills (borta mot Dif).
Citera
2020-09-13, 16:49
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Höja
HIf är som bäst när alla som ska spela saknas, oavsett om det är corona, skador eller vad. Go en poäng.
Jag är inte alls nöjd. Köper helt att Hammarby hade mera boll men det är framför allt på grund av dålig inställning som vi inte gör några mål i första halvlek. Defensivt är bajarna så pass dåliga så om vi hade haft samma inställning hela tiden som Timossi visade när han kom in och som Hurken även signalerade, så att vi hade haft med folk i kontringarna varje gång, så tror jag att vi hade vunnit matchen. Plus till Kebba Ceesay, men ändå många på minus i min bok.

Sedan när är vi nöjda med att spela oavgjort mot Hammarby?
Citera
2020-09-13, 16:50
Medlem
Höjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Jag är inte alls nöjd. Köper helt att Hammarby hade mera boll men det är framför allt på grund av dålig inställning som vi inte gör några mål i första halvlek. Defensivt är bajarna så pass dåliga så om vi hade haft samma inställning hela tiden som Timossi visade när han kom in och som Hurken även signalerade, så att vi hade haft med folk i kontringarna varje gång, så tror jag att vi hade vunnit matchen. Plus till Kebba Ceesay, men ändå många på minus i min bok.

Sedan när är vi nöjda med att spela oavgjort mot Hammarby?
Sedan bajen köpte alla våra dyra spelare. Princip ett dugligt Helsingborg vi mötte.
Citera
2020-09-13, 17:01
Medlem
AIK har lätt råd med torsk idag.

Är väldigt säker på att AIK vinner de matcherna som de ska vinna, alltså hemma mot Mjällby, IFK Gbg, Varberg, Örebro och Kalmar. Blir säkert någon ytterligare trepoängare mot antingen ÖFK eller Sirius borta.
Citera
2020-09-13, 17:02
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Höja
Sedan bajen köpte alla våra dyra spelare. Princip ett dugligt Helsingborg vi mötte.
Jag vägrar helt enkelt acceptera att vi ska vara sämre än dem. Visst, de har en trupp full av horor, men du ser ju hur jävla dåliga de är. Deras trupp är felbalanserad och tränaren verkar vara strategiskt oförmögen att hantera en ledning. Vi såg gång på gång hur farligt det blev när vi körde allt framåt och varför gör man då inte det från början?
Citera
2020-09-13, 18:12
Moderator
vfs avatar
Tre poäng är bara tre poäng, i dag var det dock viktiga tre poäng för det "nya" Blåvitt. Borde ge ett bra självförtroende och arbetsro för Rolle. Gött mos.

Rolands IFK snittar tre poäng per match.
Citera
2020-09-13, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Jag vägrar helt enkelt acceptera att vi ska vara sämre än dem. Visst, de har en trupp full av horor, men du ser ju hur jävla dåliga de är. Deras trupp är felbalanserad och tränaren verkar vara strategiskt oförmögen att hantera en ledning. Vi såg gång på gång hur farligt det blev när vi körde allt framåt och varför gör man då inte det från början?

Många klubbar är felbalanserade tex Blåvitt.

Men det är skönt att läsa dina "objektiva" uttalanden, tyvärr har ju många lag stängda forum på Sv Fans inklusive HIF. Det är ju det som är kul när olika lag diskuterar i samma tråd.

Men jag kan trösta dig med att även för mig är HIF = Det rödblå laget inte det grönvita.

Dock tycker jag inte att ert lag är bättre än dem, ni får vara nöjda med 1 p den kan vara viktig.
Citera
2020-09-13, 19:11
Medlem
patriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
AIK har lätt råd med torsk idag.

Är väldigt säker på att AIK vinner de matcherna som de ska vinna, alltså hemma mot Mjällby, IFK Gbg, Varberg, Örebro och Kalmar. Blir säkert någon ytterligare trepoängare mot antingen ÖFK eller Sirius borta.

Självförtroendet är på topp. Kämpa!

Gissar på att det blir 3 kryss, 1 torsk mot ÖSK samt 1 vinst mot KFF.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in