2020-09-13, 19:13
Medlem
Mjällby-Varberg tidigt 0-2. Men så hämtar Mjällby upp till 2-2. Varberg gör 2-3 i 80:e minuten. Och när lagen ställer upp för avspark skriker Varbergs tränare Jocke Persson "-Inget jävla fegande nu!!".
Aningen udda inställning, och kanske säger det mesta om varför Varberg ständigt överraskar.
Citera
2020-09-13, 19:22
Medlem
Blåvitt 3-0. Stark vinst och extremt viktig. Men siffrorna speglar ju inte alls matchen som lika gärna kunde slutat 2-2 eller nåt sånt. Men äntligen fick Blåvitt med sig studsarna. Gott så, men segern skall inte överskattas. Såg stundtals inte speciellt bra ut, men det är ju skit samma just nu.

Falkenberg kan inte göra mål och det börjar se alltmer avlägset ut att fixa kontraktet. Vinner nog nästa mot Varberg, men det kommer inte räcka ens med 28p för att hänga kvar i år. Dit når inte Falkenberg och knappast Kalmar heller. Räcker 30p för att slippa kval? Troligen inte.

En märklig sak i matchen som jag aldrig kommer fatta hur domarna accepterar. Blåvitts målvakt fångade ett enkelt inlägg i slutet av matchen, slängde sig framåt och vilade 2-3 sekunder på bollen, reste sig och vandrade runt. Totalt höll han bollen i 18 sekunder innan han sparkade ut den. Påverkade ju inte matchen, men svenska domare är alldeles för svaga. (i övrigt var domarn ganska bra, så inget gnäll - mest en reflektion och ett av många exempel under säsongen).
Citera
2020-09-13, 19:30
Medlem
0-0 mot Malmö borta, med två man kort. Det finns ändå hopp om att slippa kvalplatsen.
Citera
2020-09-13, 19:53
Medlem
Ovcharkas avatar
Summering då.

På nåt sätt OK att Solna tar poäng. Kan behöva derby-intäkter nästa säsong efter denna öken. Att det dessutom betyder att Malmö tappar poäng är en enorm bonus.

Hammarby tappar poäng. Tankovic vill bli utbytt. Det går väl ungefär som tänkt för vraken. Helsingborg tar poäng och bottenträsket lever.

Varberg vann tyvärr. Så intetsägande lag. Hade gärna sett att de åkte ur. Falkenberg och Varberg ut - ja tack.

Göteborg vinner i en riktig superettan-match. Gnäll, tjafs, tåpaj, löpningar, fult spel... Såg för jävligt ut. Men det är väl så de måste spela nu för att hålla sig ovan strecket. Får se hur länge Rolle-effekten sitter i.
Citera
2020-09-13, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Blåvitt 3-0. Stark vinst och extremt viktig. Men siffrorna speglar ju inte alls matchen som lika gärna kunde slutat 2-2 eller nåt sånt. Men äntligen fick Blåvitt med sig studsarna. Gott så, men segern skall inte överskattas. Såg stundtals inte speciellt bra ut, men det är ju skit samma just nu.

Falkenberg kan inte göra mål och det börjar se alltmer avlägset ut att fixa kontraktet. Vinner nog nästa mot Varberg, men det kommer inte räcka ens med 28p för att hänga kvar i år. Dit når inte Falkenberg och knappast Kalmar heller. Räcker 30p för att slippa kval? Troligen inte.

En märklig sak i matchen som jag aldrig kommer fatta hur domarna accepterar. Blåvitts målvakt fångade ett enkelt inlägg i slutet av matchen, slängde sig framåt och vilade 2-3 sekunder på bollen, reste sig och vandrade runt. Totalt höll han bollen i 18 sekunder innan han sparkade ut den. Påverkade ju inte matchen, men svenska domare är alldeles för svaga. (i övrigt var domarn ganska bra, så inget gnäll - mest en reflektion och ett av många exempel under säsongen).

Domaren var ganska bra när han dömer en helt felaktig straff? Du håller på Blåvitt märker jag.
Citera
2020-09-13, 20:02
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Jag vägrar helt enkelt acceptera att vi ska vara sämre än dem. Visst, de har en trupp full av horor, men du ser ju hur jävla dåliga de är. Deras trupp är felbalanserad och tränaren verkar vara strategiskt oförmögen att hantera en ledning. Vi såg gång på gång hur farligt det blev när vi körde allt framåt och varför gör man då inte det från början?
Spelar ingen roll om du accepterar det eller inte. Ni är ett bottenlag och med tanke på hur usla ni är på att hålla ordning på ekonomin lär ni så förbli, om ni inte tar en sejour i Superettan igen.
Citera
2020-09-13, 20:13
Medlem
Citat:
Mjällby-Varberg tidigt 0-2. Men så hämtar Mjällby upp till 2-2. Varberg gör 2-3 i 80:e minuten. Och när lagen ställer upp för avspark skriker Varbergs tränare Jocke Persson "-Inget jävla fegande nu!!".
Aningen udda inställning, och kanske säger det mesta om varför Varberg ständigt överraskar.

Han är otroligt originell. Har tjötat om honom en del här.

Jocke P är en manager många krisande lag med ambitioner som AIK/IFK bör jaga aggressivt. Med honom får du kultur. Han säger att du är skit när du är skit, både till dig och direkt i intervjuerna 5m efter avblåsning. Skriker om löpmeter och presspel och stirrar inte blindt på bollinnehav som många tenderar att göra i allsvenskan. Ineffektivt bollinnehav och sidledspassar är rätt meningslöst även ifall 60% innehav ser bra ut.

Han & Seljmani kommer nog vara glödheta på marknaden efter denna säsong. Och man kanske klarar sig utan Seljmani nästa år men ryker Persson tappar man både en bra tränare, sportchef och kultur-sättare.

Rekommenderar starkt hans avsnitt på Lundhs pod. Även ifall Lundh suger.

En annan underskattad jävel är fan Strömberg i målet & Lindner.

Citat:

Falkenberg kan inte göra mål och det börjar se alltmer avlägset ut att fixa kontraktet. Vinner nog nästa mot Varberg

Fan tror du det alltså? Jag skulle nog hålla Varberg som favoriter där.
Senast redigerad av znorlax 2020-09-13 kl. 20:28.
Citera
2020-09-13, 20:38
Medlem
Är Malmö lika beroende av AC som förra året? Jag tycker ju att en sådan som Toivonen borde kunna fylla en del av tomrummet som finns när han inte spelar, men det blir ju ofta halvdana resultat när han inte är med.

Riktigt skit att Giorgi dras med så mycket skador i år. Robin + Giorgi stod för 21 mål förra säsongen, det är svårt att ersätta.

FCK torskade med 3-2 mot Odense i säsongspremiären. Låg under med 3-0 i paus.
Citera
2020-09-13, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Han är otroligt originell. Har tjötat om honom en del här.

Jocke P är en manager många krisande lag med ambitioner som AIK/IFK bör jaga aggressivt. Med honom får du kultur. Han säger att du är skit när du är skit, både till dig och direkt i intervjuerna 5m efter avblåsning. Skriker om löpmeter och presspel och stirrar inte blindt på bollinnehav som många tenderar att göra i allsvenskan. Ineffektivt bollinnehav och sidledspassar är rätt meningslöst även ifall 60% innehav ser bra ut.

Han & Seljmani kommer nog vara glödheta på marknaden efter denna säsong. Och man kanske klarar sig utan Seljmani nästa år men ryker Persson tappar man både en bra tränare, sportchef och kultur-sättare.

Rekommenderar starkt hans avsnitt på Lundhs pod. Även ifall Lundh suger.

En annan underskattad jävel är fan Strömberg i målet & Lindner.

Fan tror du det alltså? Jag skulle nog hålla Varberg som favoriter där.

Kan vara så att Jocke Persson är Sveriges bästa tränare. Det han skapat med Varberg är extremt bra. Det mesta han gör, säger och styr är både udda och skickligt. Finns väl inget lag någonsin i Allsvenskan som blandat startelvan så mycket. Och att hans snack inte fångats mer av media är märkligt. Han borde ju ha rubriker varje vecka.
Sedan är det svårt att veta om han skulle funka i en större klubb med större krav och fler ”stjärnor”.

Och jo, påstår att Falkenberg i grunden är bättre än Varberg, men ”bättre” och ”flest poäng” är ju sällan samma sak i fotboll. Resultaten räknas. Men i denna enskilda match och med Falkenberg i desperatläge och Varberg lite nöjda, så tror jag faktiskt Falkenberg vinner. Vi får se. (Har ofta rätt, men såklart inte alltid)
Citera
2020-09-13, 23:35
Medlem
kaempfers avatar
Citat:
Kan vara så att Jocke Persson är Sveriges bästa tränare. Det han skapat med Varberg är extremt bra. Det mesta han gör, säger och styr är både udda och skickligt. Finns väl inget lag någonsin i Allsvenskan som blandat startelvan så mycket. Och att hans snack inte fångats mer av media är märkligt. Han borde ju ha rubriker varje vecka.
Sedan är det svårt att veta om han skulle funka i en större klubb med större krav och fler ”stjärnor”.

Och jo, påstår att Falkenberg i grunden är bättre än Varberg, men ”bättre” och ”flest poäng” är ju sällan samma sak i fotboll. Resultaten räknas. Men i denna enskilda match och med Falkenberg i desperatläge och Varberg lite nöjda, så tror jag faktiskt Falkenberg vinner. Vi får se. (Har ofta rätt, men såklart inte alltid)

Falkenberg är uddlösa och kan inte göra mål. Stundtals spelar dem fint - men det händer ju liksom ingenting. Ofarligt varje gång känns det som. Så av den enkla anledningen är dem inte bättre än Varberg.

Totalt avsågade om man inte vinner mot Varberg dock.
Citera
2020-09-13, 23:55
Medlem
Kul att Billborn menar på att det inte var rättvist med oavgjort. Tycker det speglade matchbilden. Två rätt svajiga lag bakåt med frejdig offensiv. Hurk är en fröjd att se.

Tror inte att Helsingborg åker ur men jag har sagt det ett tag nu, segrar måste börja rulla in för ifk gbg och gnaget känns på gång.
Senast redigerad av Adde1234 2020-09-14 kl. 00:09.
Citera
2020-09-14, 00:13
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Kul att Billborn menar på att det inte var rättvist med oavgjort. Tycker det speglade matchbilden. Två rätt svajiga lag bakåt med frejdig offensiv. Hurk är en fröjd att se.

Tror inte att Helsingborg åker ur men jag har sagt det ett tag nu, segrar måste börja rulla in gör ifk gbg och gnaget känns på gång.
Jag är inne på Mellbergs spår. Hade matchen varat lite längre kunde vi ha petat in 3-2 för vi var heta i omställningarna där på slutet.
Håller med om att Hurken är en fröjd att se. Han, Timossi, Max och Kebba Ceesay får med beröm godkänt från mig. Sen finns där ett gäng andra som gjorde en bra andra halvlek, men lite sämre första. Dit räknar jag t ex Rasmus Jönsson. Han hittade in i sin roll till slut men blev lite väl defensiv i första.

Om vi inte går om IFK Göteborg eller AIK så tror jag att vi kvalar oss kvar, men det är ju verkligen sista utvägen i så fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in