2020-09-13, 15:21
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Ja du har rätt ,det var det sämsta LW kunde hålla på med så om man inte vill bli mördad är det nog bäst att inte göra som LW gjorde ,det kan jag hålla med om ,ÄVEN om det är så otroligt fel att ta en människas liv..
Tur att det är en ytterst liten procentuell skara av mänskligheten som gör på detta viset ;
Dödar någon.

Men som sagt ,om man dödar någon måste det bli ett straff ,för ett människoliv är så mycket värt och betyder så otroligt mycket så det är oresonabelt att diskutera .Sen vad den som mördade tyckte är egentligen inte så viktigt för när ett människoliv släcks innefattar det så många andra människors mående....

Förvisso ska man inte glömma bort att med fler "Lenor" hade den lilla andelen mördare inte längre varit så liten.
Frågan dom som förnekar hennes sjukdom bör ställa sig är varför hon inte fick hjälp när hennes liv gick käpprätt åt H-E inför öppen ridå. Detta trots att det var LWs största skräck att bli avslöjad.

Gåtan att så många gick på myten om henne själv (postymt i tråden) bygger på hennes absoluta övertygelse att hon hade rätt att behandla andra som vore dom pjäser i det livsförstörande spelet om hennes egotripp..

https://www.regeringen.se/pressmeddelanden/2020/09/nara-12-miljarder-kronor-for-att-bekampa-psykisk-ohalsa-och-starka-psykiatrin/

Sannolikt kommer HovR fria honom för mordet på Lena Wesström vilket får till följd att kunniga brottsutredare tar vid så att det bringas klarhet i vem det var som under lång tid samlat det extrema raseriet mördaren ansåg Lena Wesström gjort sig förtjänt av..

Något säger mig att det kommer bli en överraskning för många av dom som pga, identifieringsproblem visavi BO ser mordet med låst sinne..
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-09-13 kl. 15:39.
Citera
2020-09-13, 15:33
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Det värsta av brott är att mörda.
Förvisso ska man inte glömma bort att med fler "Lenor" hade den lilla andelen mördare inte längre varit så liten.
Frågan dom som förnekar hennes sjukdom bör ställa sig är varför hon inte fick hjälp när hennes liv gick käpprätt åt H-E inför öppen ridå trots att det var LWs största skräck att bli avslöjad. Gåtan att så många gick på myten om henne själv (postymt i tråden) bygger på hennes absoluta övertygelse att hon hade rätt att behandla andra som vore dom pjäser i spelet om hennes självfixering..

https://www.regeringen.se/pressmeddelanden/2020/09/nara-12-miljarder-kronor-for-att-bekampa-psykisk-ohalsa-och-starka-psykiatrin/
Sannolikt kommer HovR fria honom för mordet på Lena Wesström vilket får till följd att kunniga brottsutredare tar vid så att det bringas klarhet i vem det var som under lång tid samlat det extrema raseriet mördaren ansåg Lena Wesström gjort sig förtjänt av..

Något säger mig att det kommer bli en överraskning för många av dom som pga, identifieringsproblem med BO ser mordet med låst sinne..

jo när du beskriver det hela på så sätt så kan jag hålla med om att det finns den möjligheten att jag sett allt genom" fel slags glasögon ",kanske även jag blir omtumlad och chockad framöver över vem som är GM ?
Citera
2020-09-13, 15:36
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Såg att någon trodde att det var poliser och kopplade till MGM. Så är inte fallet. Det är helt vanliga familjefäder med viss status gällande yrken. Det finns flera personer i LWs inre krets som vet om dessa män men valt att vara tysta. Några har pekat mot MGM utan att nämna annan information. Jag kan eg inte uttala mig om andras val men tror att det handlar om solidaritet gentemot personer. Lämnar din sista fråga obesvarad för stunden.

Eftersom du vet vilka dessa personer är, och dessutom vet att de inte finns i vare sig FUP eller i slasken, borde du anmäla detta till polisen.

Förutom att det inte är rätt mot utredningen att sitta inne med denna information, är det inte heller rätt mot Lena. Det eftersom det tas upp här, och hon får ensam stå för ansvaret.

Jag har lite svårt att förstå vem som skulle veta om dessa två personer och vilken typ av relation Lena och de har haft. Hur kan du veta att de har haft en sexuell relation? Om nu inte ens polisen känner till dessa, hur kan du veta det här?

Rykten är en sak, att veta en annan. Som jag tänker borde det finnas digitala spår någonstans och att de är utredda. På ett eller annat sätt. Idag är det otroligt svårt att inte lämna något som helst spår efter sig. Kanske de båda hade vattentäta alibin? T ex bortresta, övervakningsfilmer eller dyl.
Citera
2020-09-13, 15:39
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Såg att någon trodde att det var poliser och kopplade till MGM. Så är inte fallet. Det är helt vanliga familjefäder med viss status gällande yrken. Det finns flera personer i LWs inre krets som vet om dessa män men valt att vara tysta. Några har pekat mot MGM utan att nämna annan information. Jag kan eg inte uttala mig om andras val men tror att det handlar om solidaritet gentemot personer. Lämnar din sista fråga obesvarad för stunden.

Kan du berätta om någon av dem kör en
Tesla?
Citera
2020-09-13, 15:40
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Eftersom du vet vilka dessa personer är, och dessutom vet att de inte finns i vare sig FUP eller i slasken, borde du anmäla detta till polisen.

Förutom att det inte är rätt mot utredningen att sitta inne med denna information, är det inte heller rätt mot Lena. Det eftersom det tas upp här, och hon får ensam stå för ansvaret.

Jag har lite svårt att förstå vem som skulle veta om dessa två personer och vilken typ av relation Lena och de har haft. Hur kan du veta att de har haft en sexuell relation? Om nu inte ens polisen känner till dessa, hur kan du veta det här?

Rykten är en sak, att veta en annan. Som jag tänker borde det finnas digitala spår någonstans och att de är utredda. På ett eller annat sätt. Idag är det otroligt svårt att inte lämna något som helst spår efter sig. Kanske de båda hade vattentäta alibin? T ex bortresta, övervakningsfilmer eller dyl.
Dom har väl firat kvällen med en 3-kant och då menar jag att ingen av dom gifta männen stanna kvar i soffan denna gång.Männen vill väl inte anmäla varann
Citera
2020-09-13, 15:44
Medlem
Brottinators avatar
Citat:

Det är ju bara skitsnack såklart.
Citera
2020-09-13, 15:45
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:

Citat:
Som jag tänker borde det finnas digitala spår någonstans

Någon raderade ju i LWs dator.
Citera
2020-09-13, 15:54
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan
Dom har väl firat kvällen med en 3-kant och då menar jag att ingen av dom gifta männen stanna kvar i soffan denna gång.Männen vill väl inte anmäla varann

Nä, dom männen är kända. Och dessutom sov den ena i soffan i vardagsrummet.

Det har blivit helt sjukt hur Lena svartmålas, genom att det som kommit fram förvrängs.
Citera
2020-09-13, 15:58
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Nä, dom männen är kända. Och dessutom sov den ena i soffan i vardagsrummet.

Det har blivit helt sjukt hur Lena svartmålas, genom att det som kommit fram förvrängs.
min vän,det var spekalution på din fråga.
2 män som i samförstånd har en 3-kant och senare så vill dom inte avslöja varann.
Du läser lite för fort
Citera
2020-09-13, 16:15
Medlem
landbandys avatar
Det är helt otroligt hur en mordhistoria kan gå !

Först blir LW mördad .
Det hittas inga dna från någon speciell ,mer än den hon ofta varit med =SD.
Sen skriver folk inne på tråden att det finns många olika möjliga GM .
SD blir friad i rätten enligt många.
Ingen mördare hittas .
Det enda som gör ont är att LW inte lever längre ,hennes barn mår skit.
Citera
2020-09-13, 17:14
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Något är mycket märkligt med SD:s jobbdator.
I FUP (Aktbilaga 167) ses att ett USB kopplats till datorn (angiven som en bärbar HP BG50942-1)
kl 16.17 och kl 23.31. Vid det sista klockslaget var SD släppt från anhållandet.
Hur kan han docka in ett USB om datorn är beslagtagen? Det är ju omöjligt.
Enligt polisens protokoll för husrannsakan så avslutas den kl 23.24.
Jag tror knappast polisen har börjat mixtra med datorn och satt dit ett USB i bilen på vägen till polishuset.
www.bildtagg.se/bild/7uw6mzay3rc4z02691iqoq78

Den 27/8 -19 kl 14 beslagtar man en bärbar HP (BG92862-1) på Tyréns. Den är kvar i beslag.
www.bildtagg.se/bild/0emwa4cguoio5z7npatxrsvq
Nu för tiden kan det mesta göras på distans.
Skulle det vara möjligt med något slags fjärrsync från en annan dator där ett USB-minne ansluts?
Sedan ser det ut som om det är på den beslagtagna datorn som minnet är anslutet?
Även om han inte hade kvar någon dator hemma så kan han ha gått över till HD och fjärrkopplat upp sig.

Vilken tid anhölls han och när påbörjades husrannsakan?
Är inte den tidigare tidpunkten också konstig?

Jättestort tack för alla dina analyser.
Det låter som om forensikerna har en hel del mer undersöka, om det fortfarande är möjligt.
Citera
2020-09-13, 17:14
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Hur gick man in i tvättstugan - med nyckel, kod eller tagg? Tänkte på nyckeln som hittades hos familjen D och som "ingen" visste vart den hörde hemma.
Har han fått tillbaka nyckeln "som inte vara hans" eller finns den kvar hos polisen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in