Citat:
Ursprungligen postat av
Schazz
Såg att någon trodde att det var poliser och kopplade till MGM. Så är inte fallet. Det är helt vanliga familjefäder med viss status gällande yrken. Det finns flera personer i LWs inre krets som vet om dessa män men valt att vara tysta. Några har pekat mot MGM utan att nämna annan information. Jag kan eg inte uttala mig om andras val men tror att det handlar om solidaritet gentemot personer. Lämnar din sista fråga obesvarad för stunden.
Eftersom du vet vilka dessa personer är, och dessutom vet att de inte finns i vare sig FUP eller i slasken, borde du anmäla detta till polisen.
Förutom att det inte är rätt mot utredningen att sitta inne med denna information, är det inte heller rätt mot Lena. Det eftersom det tas upp här, och hon får ensam stå för ansvaret.
Jag har lite svårt att förstå vem som skulle veta om dessa två personer och vilken typ av relation Lena och de har haft. Hur kan du veta att de har haft en sexuell relation? Om nu inte ens polisen känner till dessa, hur kan du veta det här?
Rykten är en sak, att veta en annan. Som jag tänker borde det finnas digitala spår någonstans och att de är utredda. På ett eller annat sätt. Idag är det otroligt svårt att inte lämna något som helst spår efter sig. Kanske de båda hade vattentäta alibin? T ex bortresta, övervakningsfilmer eller dyl.