Citat:
Ursprungligen postat av
IMBILDEN
Att du kallar resultat av antikroppsstudier vid svenska sjukhus och vårdboenden, samt WHO:s rekommendationer för "konspirationsteorier" och "fantasier" säger nog mer om dig än om mig faktiskt.
Som jag sagt tidigare. Du behöver nog konsumera information från andra håll än enbart från "partiet" och FHM. Din bild känns inte helt objektiv för att uttrycka sig milt...
Fast resultatet på t.ex ett sjukhus, eller t.o.m en del av ett ett sjukhus säger ju ingenting om hur det står till med hela landet, speciellt när det rör sig om en klustersmitta.
Självklart så känner jag till att det finns asymtomatiska fall. Vi har t.ex ett sådant på min arbetsplats, bekräftat med antikroppstest. Hittills fyra bekräftade fall där, varav ett med allvarliga symptom, (vårdades på IVA, dock ej i respirator), och ett asymtomatiskt. Några till har inte testat sig, eller inte hunnit fått svar, (vad jag vet).
Att inte WHO uppmanat, speciellt de fattigaste länderna med sårbara barn som riskerar svälten om distribution och annat inte fungerar, att tänka efter och inte slå till med storhammaren när det kommer till smittskyddsåtgärder, som t.ex lockdown och stängda gränser, påminner i alla fall om en möjlig konspiration där kinesiska pengar är inblandade.