Citat:
Ursprungligen postat av
Tinuviel
Expressens Maggie Strömbäck hade tydligen frågat runt bland Löfvens partikamrater och tjänstemän vad som gör Löfven engagerad. Jag tror hon förväntade sig svar som "arbetsrätten" etc, men det visar sig att den enda gång Löfven verkar entusiastisk/engagerad är när han talar med/om sin fru eller när han talar om mat.
Jag tror verkligen han vantrivs på sin post men att partiet inte ser eller inte kan enas om någon efterträdare.
Uppgift från det senaste avsnittet av "Verkställande utskottet" . Expressens politiska podcast.
Vilket är fantastiskt bara det, om det skulle vara sant. Det säger en del om "bredden" och den starka tillförseln av nya hungriga förmågor inom partiet. Löfven är statisten som fick huvudrollen, och nu finns det inte ens några statister kvar som kan ersätta Löfven.
Personligen tror jag att de har mer på Löfven.
Jag ogillar verkligen å det grövsta den här olaten som Löfven har lagt sig till med att när någon börjar ställa kritiska frågor och pressa Löfven så tycker Löfven att det är en rimlig reaktion att stå där och arrogant småle åt utfrågaren, som för att framstå som överlägsen och förmer. Och detta gör han samtidigt som landet står i brand bakom hans rygg. Att Löfven anser sig har råd att stå där och vara arrogant i den situation landet nu befinner sig i är så äckligt, speciellt med tanke på att en stor del av problemen är en direkt konsekvens av Löfvens egen "ickepolitik".
Jag tycker att det är dags att börja summera alla människor som fallit offer som ett direkt resultat av den politik som förts av de två senaste regeringarna. Den siffran kommer inte vara nådig.