2020-09-10, 18:47
Medlem
Turist i tidens avatar
Groucho Marx lär ha sagt "those are my principles and if you don't like them... well i have others".
Löfven å sin sida har inga problem att byta åsikt. Tiggeri, invandring, brottslighet, skatter...
Citera
2020-09-10, 19:49
Medlem
https://www.expressen.se/nyheter/val-2018/lofven-om-hur-han-traffade-karleken-ulla-som-var-gift/

Han har ju förstört en kärleksrelation. Ulla var redan gift. Han sa att allt slutade bra, men det gjorde det ju inte?

Han snodde ju Ulla ifrån någon annan. Fy fan vad hemskt....
Citera
2020-09-11, 19:09
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dukater
https://www.expressen.se/nyheter/val-2018/lofven-om-hur-han-traffade-karleken-ulla-som-var-gift/

Han har ju förstört en kärleksrelation. Ulla var redan gift. Han sa att allt slutade bra, men det gjorde det ju inte?

Han snodde ju Ulla ifrån någon annan. Fy fan vad hemskt....

Jag noterade detta. utveckla partiet i rätt riktning. Vi har sett hur han utvecklat partiet i rätt riktning genom att förneka verkligheten och hela tiden titta åt ett annat håll när det finns problem. Lösa dom är det aldrig tal om.
Citat:
Statsministern tänker även tillbaka till 2012 då han blev erbjuden partiledarposten – vilket han först tackade nej till. Efter noga övervägande bestämde han sig dock för att axla det tunga ansvaret, eftersom han kände ett ansvar att vara med och utveckla partiet i rätt riktning, berättar han.
Citera
2020-09-12, 04:00
Medlem
Slave Marks avatar
Där ser man, utveckla i rätt riktning
Citera
2020-09-12, 05:11
Avslutad
Stefan Löfven är Sveriges Joe Biden.
Citera
2020-09-12, 06:08
Medlem
Pungsvings avatar
Löfven ges elchocker på sitt arbetsrum i riksdagshuset av sina medarbetare från Ryssland. Detta varvas med glas med vodka och snabba örfilar. "Säg efter mig: Det är oacceptabelt. Vi såg det inte komma. Vi har tillsatt en utredning. Jag avvaktar med svar." Smack, smack smack, skvätt, bzzz, bzzz.
Senast redigerad av Pungsving 2020-09-12 kl. 06:15.
Citera
2020-09-12, 09:29
Moderator
Tinuviels avatar
Expressens Maggie Strömbäck hade tydligen frågat runt bland Löfvens partikamrater och tjänstemän vad som gör Löfven engagerad. Jag tror hon förväntade sig svar som "arbetsrätten" etc, men det visar sig att den enda gång Löfven verkar entusiastisk/engagerad är när han talar med/om sin fru eller när han talar om mat.

Jag tror verkligen han vantrivs på sin post men att partiet inte ser eller inte kan enas om någon efterträdare.

Uppgift från det senaste avsnittet av "Verkställande utskottet" . Expressens politiska podcast.
Citera
2020-09-12, 10:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Expressens Maggie Strömbäck hade tydligen frågat runt bland Löfvens partikamrater och tjänstemän vad som gör Löfven engagerad. Jag tror hon förväntade sig svar som "arbetsrätten" etc, men det visar sig att den enda gång Löfven verkar entusiastisk/engagerad är när han talar med/om sin fru eller när han talar om mat.

Jag tror verkligen han vantrivs på sin post men att partiet inte ser eller inte kan enas om någon efterträdare.

Uppgift från det senaste avsnittet av "Verkställande utskottet" . Expressens politiska podcast.

Vilket är fantastiskt bara det, om det skulle vara sant. Det säger en del om "bredden" och den starka tillförseln av nya hungriga förmågor inom partiet. Löfven är statisten som fick huvudrollen, och nu finns det inte ens några statister kvar som kan ersätta Löfven.

Personligen tror jag att de har mer på Löfven.

Jag ogillar verkligen å det grövsta den här olaten som Löfven har lagt sig till med att när någon börjar ställa kritiska frågor och pressa Löfven så tycker Löfven att det är en rimlig reaktion att stå där och arrogant småle åt utfrågaren, som för att framstå som överlägsen och förmer. Och detta gör han samtidigt som landet står i brand bakom hans rygg. Att Löfven anser sig har råd att stå där och vara arrogant i den situation landet nu befinner sig i är så äckligt, speciellt med tanke på att en stor del av problemen är en direkt konsekvens av Löfvens egen "ickepolitik".

Jag tycker att det är dags att börja summera alla människor som fallit offer som ett direkt resultat av den politik som förts av de två senaste regeringarna. Den siffran kommer inte vara nådig.
Citera
2020-09-12, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlwaysAllIn
Det här skrämmer mig något fruktansvärt.
Sverige är ännu så länge ett land med tämligen hög teknologi och väldigt komplicerade processer.
Vi är inte ett "bananland" i Afrika eller Sydamerika som får alla sina inkomster av en bananodling eller en diamantgruva.

Att man i dessa länder utser en bananplockare som statsminister må vara hänt.

Att utse en svetsare som statsminister i ett moderna västerländskt land är fanimig ett hån mot precis allt.
För att bli minister och allra minst statsminister så borde det vara krav på en utbildning som statsvetare, ekonom eller vad fan som helst.
Det skall vara en akademiker med minst en Magisterexamen så vi vet att vi i alla fall får en som kan ta in stora mängder med information, processa den, källkritiskt analysera den och bilda sig en tämligen klok och rimlig slutsats.

Vilken s-minister skulle ha blivit statsminister enligt dig,

Vafanihelvete, en svetsare! Hånet mot hela västvärlden är monumentalt ifall vi sätter en svetsare som statsminister. Hur djävla mycket med pondus kommer han att ha mot exempelvis Merkel?
Hon kommer ju bara att garva när "grodan" sladdar in och skall försöka kommunicera.

Skämtet i Sverige och vad som styr och ställer har inget djävla slut just nu.

Rösta rätt i år så det blir någon djävla rim och reson!

Frågeställningen blir förutom dennes kompetens följande.
Borde det i Sverige införas i grundlagen att för att bli minister så skall det minst krävas en Magisterexamen?
Är det dags att sluta vurma för obildade "folkliga" ministrar som inte kan ens de grundläggande mekanismerna om exempelvis affärer? Sverige är en "affär/ ekonomi".
Se exemplet Maud Olofsson lilla klavertramp på i runda slängar 50-100 miljarder.
EDIT: Skall vi lagstifta om att man får inte komma in i regering och riksdag förrän man minst har fyllt 30 år så de värsta idioterna och visionsflummarna inte kan påverka/ förstöra landet?
Man har så att säga en koppling till det verkliga livet och "kött på benen" innan man uttalar sig eller fattar beslut.

Vilken prominent S-politiker menar då du borde ha blivit statsminister? Du har väl ett förslag, bäste Always All In?
Citera
2020-09-12, 14:35
Medlem
bl-gr-ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel

Svetsarministern Löfven, har flera gånger statuerat att han vill vara minister/partiledare även efter valet 2022.

Om Löfven vantrivs som Statsminister beror det snarare på att problemen i landet fortsätter att hopa sig.
JÖK, sossarna och Löfven gör enligt "modus operandi" ljuger och skyller ifrån sig allt ansvar.
Sedan används MSM och PS för att skyla över och dölja sanningar.

Om Löfven får händerna ur Röfven, så är det som vanligt "Alldeles för sent, alldeles för lite".
Citera
2020-09-12, 17:16
Medlem
Epimaness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morganat
Vilken prominent S-politiker menar då du borde ha blivit statsminister? Du har väl ett förslag, bäste Always All In?

Alltså, de har ju personer som inte är bortbytingar. Exempelvis Damberg är ju ganska normal i huvudet. Inte för att jag gillar honom för det, men men...

Sedan vem som egentligen borde ha blivit är ju inte upp till mig utan medlemmarna kan man tycka, rimligtvis i ett val där ett gäng gör upp om medlemmarnas gunst att bli partiordföranden och i förlängningen sossarnas kandidat till statsminister.
Citera
2020-09-13, 10:08
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morganat

Nu är väl nästan hela mitt inlägg en partsinlaga mot inkompetenta politiker med Sossarnas extremt okvalificerade personer i ledningen.
Nu vill väl jag aldrig mer se Sossar eller MP vid makten igen pga kriminellt vanstyre av Sverige.
Skulle jag vara tvungen att sätta en sosse som statsminister så blir mitt val Magdalena Andersson.
Det finns lite kapacitet och kunskap där trots att hon är sosse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in