2020-09-13, 07:37
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L-illuminato
Adde länkade tidigare det är så jävla abstrakt och bisarrt.

Det är ungefär som att han skulle titta på en målgest och beskriva vad spelaren i målgesten vill förmedla med ord.
Sysslar du inte med analogier till vardags?
Se mitt svar ovan för min åsikt men den fungerar ju - är koherent - men överdriven å det grövsta. Men Alm är i affekt.
Citera
2020-09-13, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Vad sa han då?

Jag kan ju förstå till viss del om han är grinig då de uppskjutna matcherna innebär att AIK då t ex har haft typ en veckas vila med träning medans MFF haft 2 dagar. Det blir ju inte helt rättvist.

Vårt U19 håller på att kryssa bort serievinsten.

Yonatan Yosef och Yaqup Finey var med i U19 nu, Danilo Glusica(2005) var med i U17 och gjorde mål direkt, han öser in dom.

AFC Göteborg(ja... ) har flera bra 05 om man får tro dom som håller koll, leder serien har jag för mig, men ingen är med i landslagssamlingen nu i veckan som kommer.

P05-landslaget
Bosön 14 – 17 september

Elis Bishesari – IF Brommapojkarna
Argyrios Gkoulios – AIK FF
Filip Sidklev – IF Brommapojkarna
Saadoon Ali Mohlin Al-Ghrairi – Nacka United FF
André Alvarez Perez – MAlmö FF
Måns Andersson – Halmstads BK
Enzo Andrén – IF Elfsborg
Taha Ayari – AIK FF
Roony Bardagji – FC Köpenhamn
Danilo Glusica – IFK Göteborg
Robin Hadad – Örebro SK FK
Jardell Kanga – IF Brommapojkarna
Kazper Karlsson – Halmstads BK
Montader Madjed – Östers IF
Elison Makolli – Malmö FF
Anton Mossnelid – GIF Sundsvall
Fredrik Nissen – IF Brommapojkarna
Gottfrid Rapp – IF Elfsborg
Marco Olsson Valdés – IF Brommapojkarna
Matteo Perez Vinlöf – IF Brommapojkarna
Wille Persson – Malmö FF
Momodou Lamin Sonko – BK Häcken
Emmanuel Tannor – IFK Göteborg
Edvin Tellgren – Karlslunds IF
Ludwig Thorell – IF Brommapojkarna
Nils Zetterström – Malmö FF
William Åkesson – Kalmar FF
Är det inte ett av de säkraste tecknen på att man inte slår igenom som senior, att man blir utvald som femtonåring av förbundet?

Tyskland la väl ned sitt P15 landslag och började välja först i högre åldrar istället, för att behålla fler spelare. Eller är jag snett på det nu, det var ngr år sedan jag intresserade mig. Det var i samband med Olof Lundh hade granskat och identifierat att 83% av svenska P15 truppen var födda under första halvåret.
Citera
2020-09-13, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Är det inte ett av de säkraste tecknen på att man inte slår igenom som senior, att man blir utvald som femtonåring av förbundet?

Tyskland la väl ned sitt P15 landslag och började välja först i högre åldrar istället, för att behålla fler spelare. Eller är jag snett på det nu, det var ngr år sedan jag intresserade mig. Det var i samband med Olof Lundh hade granskat och identifierat att 83% av svenska P15 truppen var födda under första halvåret.

Det säger inte speciellt mycket nej.
Citera
2020-09-13, 09:43
Medlem
kostymnisses avatar
Så startar då en galet viktig vecka för oss. Falken idag är först ut.

Truppen är ju fin, Aiesh avstängd men annars så. Frågan blir ju hur Rolle ser på vilka som ska spela. Jag räknar med att vi kör på det bästa vi kan ställa upp med från start trots allt.
Det finns ju en del frågetecken inför startelvan får man säga, jag tror ju att Rolle i denna galet viktiga match vill ha så mycket rutin han kan på planen så är Bjärsa reda att starta lär han göra det, Wernbloom lär knappast starta på bänken igen och JJ lär få sin mittfältsplats fortsatt.
Intressant om Giorgi är redo att starta.

Det blir väldigt spännande att se hur Rolle väljer att starta. Visst att det är match på torsdag igen men detta är ingen match där vi ska spara nåt. Kontraktet är viktigare än att slita ut oss mot FCK där chanserna ändå är galet små.
Citera
2020-09-13, 09:51
Medlem
nomadics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Han tyckte det var en skandal osv. Kjäll höll dock inte med honom när han sade att ÖSK hade gått med på att flytta matchen om dom bara fått frågan från MFF. Det finns ingen orättvisa utan dom hade bara sig själva att
skylla. Vem vet, AC kanske hade klarat sig från skada om MFF tänkt proaktivt i frågan?

Gillar ändå hur den i vanliga fall timida och diplomatiska Axel börjat ta för sig åtminstone lite mer senaste tiden. Sättet han medvetet nedlåtande svarar "nej" på frågan om han också upplever det orättvist efter ranten från JDT får det ju att brinna till i dansken. Där Axel svarar med att totalnonchalera hans kommentarer. Kan också vara för att han likt oss övriga svenskar fattar NOLL av den där danskan/skånskan.

Tur att det finns text när den där jävla gröthalsen öppnar kakhålet:

https://mobile.twitter.com/Howlinhoglund/status/1304370900121407488
Citera
2020-09-13, 10:03
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Golbögar... Du tycker alltså att en tränare som står upp för sina spelare är en golbög? Kan vara det dummaste jag läst i denna tråden.

Har man en ett problem med en annan människa tar man upp det med personen i fråga. Löser man sina konflikter genom att skvallra för någon annan är man en golbög.
Om Alm hade tagit snacket direkt med JO skulle jag kallat det att stå upp för sin spelare.

Staden på g eller hur var det?

Sjung med mig...
Citera
2020-09-13, 10:15
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Det blir väldigt spännande att se hur Rolle väljer att starta. Visst att det är match på torsdag igen men detta är ingen match där vi ska spara nåt. Kontraktet är viktigare än att slita ut oss mot FCK där chanserna ändå är galet små.

Ge inte upp i förväg. MFF mötte FCK och vann gruppen delvis tack vare 1-1 hemma och 1-0 borta. Kul grej är att Lasse Nielsen gjorde självmål i Malmö och "Sotte" i Köpenhamn.
Jag hoppas att "Sotte" fortsätter med det idag.
Citera
2020-09-13, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nomadic

Citera
2020-09-13, 11:23
Avslutad
Citat:

Truppen är ju fin, Aiesh avstängd men annars så. Frågan blir ju hur Rolle ser på vilka som ska spela. Jag räknar med att vi kör på det bästa vi kan ställa upp med från start trots allt.
Det finns ju en del frågetecken inför startelvan får man säga, jag tror ju att Rolle i denna galet viktiga match vill ha så mycket rutin han kan på planen så är Bjärsa reda att starta lär han göra det, Wernbloom lär knappast starta på bänken igen och JJ lär få sin mittfältsplats fortsatt.

Gött att Aiesh är borta. Då kanske man kan få se den uppställningen jag tjatat om.

-----------------Kouakou-----------------------------

Sana----------Wernblom--------------Paka-----

Yusuf---------Johansson

Citat:
Ursprungligen postat av nomadic
Gillar ändå hur den i vanliga fall timida och diplomatiska Axel börjat ta för sig åtminstone lite mer senaste tiden. Sättet han medvetet nedlåtande svarar "nej" på frågan om han också upplever det orättvist efter ranten från JDT får det ju att brinna till i dansken. Där Axel svarar med att totalnonchalera hans kommentarer. Kan också vara för att han likt oss övriga svenskar fattar NOLL av den där danskan/skånskan.

Ja det var riktigt gött att se. Förutom eran seger så uppskattade vi även det uttalandet!

Underbar textning för övrigt!

Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Har man en ett problem med en annan människa tar man upp det med personen i fråga. Löser man sina konflikter genom att skvallra för någon annan är man en golbög.
Om Alm hade tagit snacket direkt med JO skulle jag kallat det att stå upp för sin spelare.

Staden på g eller hur var det?

Sjung med mig...

Herregud.... Detta var ingen personlig konflikt mellan Jonas Olsson och Alm? Alm ville klargöra att domarna gjorde bort sig som inte visade ut den smutsiga elefantmannen. Det värsta var ju att han fick gult kort vilket innebar att domarna såg situationen och sedan omöjliggjorde en avstängning i efterhand. Det gula kortet var det bästa som kunde hända åbäket.
Senast redigerad av trazke 2020-09-13 kl. 11:25.
Citera
2020-09-13, 11:24
Medlem
Citat:

Att Aiesh är avstängd idag gör ju att han är utvilad mot FCK, där tycker jag att han skall starta, han får för lite betalt av svenska domare tycker jag, och med det menar jag alltså att han egentligen skall få mer med sig, det skall vara fler kort på motståndare etc. Om vi får en bra domare kanske det faktiskt visar sig mot FCK, dessutom har han ju faktiskt rätt färsk erfarenhet från Europaspel.

Frisparkar och fasta situationer kan ju dessutom bli viktiga mot FCK.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2020-09-13 kl. 11:26.
Citera
2020-09-13, 12:13
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Att Aiesh är avstängd idag gör ju att han är utvilad mot FCK, där tycker jag att han skall starta, han får för lite betalt av svenska domare tycker jag, och med det menar jag alltså att han egentligen skall få mer med sig, det skall vara fler kort på motståndare etc. Om vi får en bra domare kanske det faktiskt visar sig mot FCK, dessutom har han ju faktiskt rätt färsk erfarenhet från Europaspel.

Frisparkar och fasta situationer kan ju dessutom bli viktiga mot FCK.
Det är möjligt att du har rätt men rent generellt tillåter europeiska domare mer och har bättre speluppfattning så i Aiesh fall kan det få till konsekvens att svandyken beivras.
Citera
2020-09-13, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Det är möjligt att du har rätt men rent generellt tillåter europeiska domare mer och har bättre speluppfattning så i Aiesh fall kan det få till konsekvens att svandyken beivras.

Tycker inte han är någon stor syndare på just den punkten, tyvärr är det ju så att jag tycker att han borde, för att citera Goitom, "hjälpa domarna" mer. I år har han faktiskt blivit varnad för filmning, men i just den situationen skulle han ju fått straff.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2020-09-13 kl. 12:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in