Citat:
Ursprungligen postat av
outoftheblue
Men har du inte märkt att smittspridningen mätt i IVA och avlidna sjunkit redan? Lite avigt då att betrakta ovaccinerade som ett hot och föreslå tvångsvaccinering av de som minst behöver det.
Ingen har någonsin föreslagit tvångsvaccinering av unga mot influensa för att denna åldersgrupp påstås utgöra ett hot genom att vara ovaccinerade. Varför skulle det vara annorlunda för covid? Bara riktigt själviska gamlingar kan väl föreslå nåt sånt.
Ja det har sjunkit men det är inte över.
Jag och de flesta lever rätt så isolerat liv.
Vi har blivit duktiga på att hålla oss ifrån andra.
På att tvätta händerna 10 gånger så ofta som tidigare. Det stinker sprit på jobbet och det är inte någon som druckit utan handsprit i mängder. Alla går och smörjer händerna med sprit. Öppnar dörrar med armbågarna.
Man träffar inte andra på samma sätt vi gjorde tidigare. Träffade vänner och välkomnade med en kram. Tog en öl i baren med goda vänner. Reste till andra länder både i jobb och privat.
Träffade äldre anhöriga som nu sitter på boenden med besöksförbud. o.s.v.
Digitala möten har bytt ut att träffa kolleger och även tagit bort alla trevliga träffar ute med jobbarkompisar över en bit mat och en öl.
I butiker går man omvägar och vänder sig bort när man möter någon.
Träffar man någon så inte faen hälsar man längre i hand för man ser alla som förpestade.
Helt jävla sjukt liv vi lever nu.
Ja jag vill ha tillbaka det liv jag levde förut och därför väntar och väntar jag på vaccin som avslutar denna helvetes pandemi.
Jag känner mig bestulen på livet.
2020 totalt förlorat år. Året då helvetet kom till jorden.