2020-09-12, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffekrus
Dokument Sloraveien 4 Lørenskog

https://imgur.com/a/S2365lp

Het det Langvatnet 1 i 1980?
Citera
2020-09-12, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lixt
Ser også for meg at det må være en mellommann mellom RU og TH. Husker at det var snakk om her at sønnen kjente RU eller var det broren, husker ikke, og da er det neppe tilfeldig at RU dukket opp der på Futurum. Kan det være at TH har bedt sønnen om hjelp, eller lurt sønnen med på noe vis? Psykopater tar ikke 5 øre for å bruke/utnytte folk, tilogmed sine aller nærmeste, uansett hva konsekvensene for dem måtte bli.
TH har sikkert kanskje kjent til kryptogutten og hans kunnskaper i lang tid, men trengte en som kunne koble han til seg siden han ikke kjente RU selv.

Sønn og RU har et vennskap på Facebook og de var inne og kommenterte/ likte bilder til hverandre. Og de er vel samme alder, vokst opp samme sted osv.
Jeg tror også det er en mulighet for at han har spurt sønnen om han kjenner noen som kjenner til krypto.

Nettavisen:
‘ I sosiale medier har han også likt et bilde til en slektning av Tom Hagen, i tillegg har han vært aktiv på andre nettforum.’

https://www.nettavisen.no/nyheter/dette-er-den-drapssiktede-mannen-i-30-arene-i-hagen-saken/3423965086.html

Med de egenskapene vi har hørt om TH så passer han relativt godt inn i en psykopat diagnose, men ikke alle trekk passer.
Men man kan legge inn svar (som man utgår fra at er trekk til TH) i denne testen.

https://www.vg.no/i/mRpAA4

Men jeg forstår din tankegang for man må være rimelig følelsesløs for å gjøre dette. Drepe mor til sine barn og ektefelle gjennom 50 år.
Senast redigerad av Frokendektektiv 2020-09-12 kl. 16:28.
Citera
2020-09-12, 17:03
Medlem
Jag har funderat en del på att RU blev inhämtad precis efter TH. I sina första samtal med polisen fick TH frågan om han hade några tankar om vilka som kunde tänkas ha utfört dådet. Då nämnde han RU. Om TH är skyldig så är han väl inte så dum att han pekar ut sin medhjälpare. Om RU är inblandad så borde TH vara oskyldig och tvärtom. Undrar hur polisen har tänkt här. Jag tror att RU skulle spricka fort när polisen drar till tumskruvarna, om han är medvetet inblandad i detta.
Citera
2020-09-12, 17:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Frokendektektiv
Sønn og RU har et vennskap på Facebook og de var inne og kommenterte/ likte bilder til hverandre. Og de er vel samme alder, vokst opp samme sted osv.
Jeg tror også det er en mulighet for at han har spurt sønnen om han kjenner noen som kjenner til krypto.

Nettavisen:
‘ I sosiale medier har han også likt et bilde til en slektning av Tom Hagen, i tillegg har han vært aktiv på andre nettforum.’

https://www.nettavisen.no/nyheter/dette-er-den-drapssiktede-mannen-i-30-arene-i-hagen-saken/3423965086.html

Med de egenskapene vi har hørt om TH så passer han relativt godt inn i en psykopat diagnose, men ikke alle trekk passer.
Men man kan legge inn svar (som man utgår fra at er trekk til TH) i denne testen.

https://www.vg.no/i/mRpAA4

Men jeg forstår din tankegang for man må være rimelig følelsesløs for å gjøre dette. Drepe mor til sine barn og ektefelle gjennom 50 år.

Nå kommer jeg ikke inn på den vg-linken siden den er bak betalingsmur.
Men slik jeg har forstått det, så finnes det en sjekkliste for å stille diagnosen psykopati.
Sjekklisten er på 25 kriterier tror jeg det var, og hvis man utfyller 15 av disse, så kan man stilles den diagnosen. Tar forbehold for at jeg kan huske feil av disse to tallene 15/25.
Så det kan være flere av disse 25 kriteriene som ikke stemmer med TH.
Men hva vi ser er at han er følelsesløs, ekstremt eller sykelig gjerrig, voldelig, truende, manipulerende, kontrollerende, spiller på folks samvittighet for å få viljen sin osv.
Ekte psykopater finner seg et offer som de sakte men sikkert tar livet av. Gradvis gjennom flere år bryter de ned psyken. De gjør det på en sånn måte at offeret selv ikke alltid merker hva som skjer, fordi de manipulerer offeret til å tro at de egentlig innerst inne er snill og grei. Men det er bare manipulasjon alt sammen. De kan få et klimaks hvis offeret begår eller forsøker å begå selvmord, eller blir tvangsinnlagt. Hvis offeret finner ut av hva som faktisk skjer og prøver å komme seg ut av forholdet, så kan det i noen tilfeller ende med døden.
Det første jeg la merke til av bildene i media, var denne billige familiebilen som sto utenfor huset hans, en Citroen Picasso, med den minste motoren som leveres, en 1.6 liters bensinmotor med hundre hester.
Da forsto jeg at her må det være noe riv ruskende galt. Andre menn med dress og så mange millioner på kontoen vil jo aldri bli sett i en slik billig fransk familiebil som det der. Dette er en bil som passer mer til en nyutdannet lærer, og ikke en styrtrik forretningsmann. Han hadde 1.7 milliarder på den tiden.
Etter hvert dukker det opp den ene og den andre bekreftelsen da. Historier om trusler, vold og manipulasjon av folk rundt seg.
Anne har trykket "liker" på Facebook på en bok av Kristian Hall som heter "Opp av avgrunnen". Boken handler om å komme seg ut av alvorlig depresjon.
Citera
2020-09-12, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffekrus
Dokument Sloraveien 4 Lørenskog

https://imgur.com/a/S2365lp

Dette må du slette!
Legg det gjerne ut på nytt, men da med sladdet personnummeret!
Makan!
Senast redigerad av Akershus 2020-09-12 kl. 18:44.
Citera
2020-09-12, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spikra
Jag har funderat en del på att RU blev inhämtad precis efter TH. I sina första samtal med polisen fick TH frågan om han hade några tankar om vilka som kunde tänkas ha utfört dådet. Då nämnde han RU. Om TH är skyldig så är han väl inte så dum att han pekar ut sin medhjälpare. Om RU är inblandad så borde TH vara oskyldig och tvärtom. Undrar hur polisen har tänkt här. Jag tror att RU skulle spricka fort när polisen drar till tumskruvarna, om han är medvetet inblandad i detta.

Svensker er bedre tenkere enn nordmenn, og dessuten har dere hatt adel og rike mennesker så lenge at dere ikke umiddelbart tenker at rike mennesker er onde, slik vi tenker i Norge. På toppen av det hele er det lettere å tenke klart når man ser ting fra avstand.

Det du sier er helt logisk.

Det som opplagt skjedde var at RU visste om at faren til kompisen var milliardær. Han visste om folk som var blitt steinrike av å bygge Bitcoin-farm og brukte kameraten til å få til et møte.

I dette møte svarte TH sikkert noe sånt som dette: «Det er interessant, men jeg må se et businesscase. Hva kreves det av investeringer?»

Så ble det et nytt møte. I dette møtet svarte TH at investeringen var for stor, og at en slik virksomhet lå utenfor kjernevirksomheten.

Dette var en høflig avvisning, men RU ga seg ikke. Han gikk hjem, regnet på nytt, prøvde å få med andre, og møtte opp gang på gang i kontorene, i håp om å få et nytt møte.

Mer trenger ikke ha skjedd, men jeg tipper at dette foranlediget kidnappingen.

Noen kryptointeresserte fikk øynene opp for TH som følge av RUs fabuleringer i kryptoforum og tenkte: «Hva om vi kidnapper kona hans?»

Etter dette kan mye ha skjedd.

Om sønnen og RU er involvert, vet jeg ikke, men jeg tviler.

Politiet har jo vært såpass tett på dem, at de ville arrestert dem for lenge siden dersom de hadde en aktiv rolle.
Senast redigerad av Sandemose 2020-09-12 kl. 18:37.
Citera
2020-09-12, 18:43
Medlem
Edit:FEIL
Senast redigerad av Doggerbank 2020-09-12 kl. 19:08.
Citera
2020-09-12, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doggerbank
Det er ikke mulig å slette kommentarer på Flashback etter at redigeringstiden går ut. Jeg gir beskjed til moderator.

Takk for hjelpen!
Folk må bruke huet før de legger ut dokumenter.
Dette burde være elementært i disse tider med ID-tyverier!
Citera
2020-09-12, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lixt
Nå kommer jeg ikke inn på den vg-linken siden den er bak betalingsmur.
Men slik jeg har forstått det, så finnes det en sjekkliste for å stille diagnosen psykopati.
Sjekklisten er på 25 kriterier tror jeg det var, og hvis man utfyller 15 av disse, så kan man stilles den diagnosen. Tar forbehold for at jeg kan huske feil av disse to tallene 15/25.
Så det kan være flere av disse 25 kriteriene som ikke stemmer med TH.
Men hva vi ser er at han er følelsesløs, ekstremt eller sykelig gjerrig, voldelig, truende, manipulerende, kontrollerende, spiller på folks samvittighet for å få viljen sin osv.
Ekte psykopater finner seg et offer som de sakte men sikkert tar livet av. Gradvis gjennom flere år bryter de ned psyken. De gjør det på en sånn måte at offeret selv ikke alltid merker hva som skjer, fordi de manipulerer offeret til å tro at de egentlig innerst inne er snill og grei. Men det er bare manipulasjon alt sammen. De kan få et klimaks hvis offeret begår eller forsøker å begå selvmord, eller blir tvangsinnlagt. Hvis offeret finner ut av hva som faktisk skjer og prøver å komme seg ut av forholdet, så kan det i noen tilfeller ende med døden.
Det første jeg la merke til av bildene i media, var denne billige familiebilen som sto utenfor huset hans, en Citroen Picasso, med den minste motoren som leveres, en 1.6 liters bensinmotor med hundre hester.
Da forsto jeg at her må det være noe riv ruskende galt. Andre menn med dress og så mange millioner på kontoen vil jo aldri bli sett i en slik billig fransk familiebil som det der. Dette er en bil som passer mer til en nyutdannet lærer, og ikke en styrtrik forretningsmann. Han hadde 1.7 milliarder på den tiden.
Etter hvert dukker det opp den ene og den andre bekreftelsen da. Historier om trusler, vold og manipulasjon av folk rundt seg.
Anne har trykket "liker" på Facebook på en bok av Kristian Hall som heter "Opp av avgrunnen". Boken handler om å komme seg ut av alvorlig depresjon.

Her er et utdrag:

Sjekklisten
I tillegg kan det være lurt å gå igjennom den mest brukte sjekklisten for psykopati. Den kalles PCL-r (Psychopathy Checklist – revised) og er utviklet av den amerikanske psykologen Robert Hare.
I denne sjekklisten må flertallet av kjennetegnene være til stede for at atferden skal kunne regnes som tilstedeværende.
• Overfladisk sjarm, eventuelt glatthet.
• Selvsentrert, eventuelt storhetsideer om egen verdi.
• Kjedsomhet, stadig behov for nye impulser.
• Uttalt løgnaktighet, eventuelt bedrageri.
• Bløffing, manipulasjon.
• Manglende skyldfølelse og anger.
• Grunne følelser.
• Ufølsomhet; manglende innlevelsesevne i andres situasjon/verden.
• Snylting på andre, eventuelt utnyttelse av andre.
• Oppfarenhet, lav aggresjonskontroll.
• Promiskuøs seksuell atferd.
• Atferdsproblemer allerede før 12-årsalder.
• Urealistiske planer for fremtiden.
• Impulsivitet.
• Uansvarlig foreldreatferd hvis personen har barn.
• Hyppige ekteskap/samboerforhold.
• Ungdomskriminalitet før 15-årsalder.
• Bryting av prøvetid; gjentagelse av ulovlige handlinger som er domfelte.
• Ansvarsløshet.
• Ulike typer lovbrudd (for eksempel narkotika, frihetsberøvelse, seksuelle overgrep, vold).
Citera
2020-09-12, 18:48
Medlem
Edit: feil
Senast redigerad av Doggerbank 2020-09-12 kl. 19:11.
Citera
2020-09-12, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akershus
Dette må du slette!
Legg det gjerne ut på nytt, men da med sladdet personnummeret!
Makan!
Det er bra at du sier i fra. Kan du også redigere bort den linken fra sitatet fra Kaffekrus?
Citera
2020-09-12, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Det er bra at du sier i fra. Kan du også redigere bort den linken fra sitatet fra Kaffekrus?

Doggerbank grep inn ved å varsle moderator. Innlegget blir nok slettet, men bildet må også fjernes fra imgur.com. Håper FB tar kontakt med imgur.com.
Synd hvis dette får konsekvekvenser for Flashback!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in