2020-09-12, 16:27
Medlem
OPK123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andersaanderssona
Ture Utriainen, Brunflo Skytteklubb, AGAG och Magnumklubben. Hela avsnittet D-11614.

https://drive.google.com/file/d/1A7K5NQZC2h62w-odfpHF0SOQleI2bOZ1/view

Ture är nyckeln till Palmegåtan...
Citera
2020-09-12, 17:26
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OPK123
Ture är nyckeln till Palmegåtan...

Du har en bild från TUs Facebook som du påstår föreställer den exakta plats där man hittade Mockfjärdsrevolvern.

Var hittade du tecknet på det?

Eller är det ett antagande att bilden föreställer där vapnet hittades?

Samma med bilden du påstår är Sala kyrkogård och man ser RRs ben. Hu kom du fram till det? Att det är RRs ben eller ens Sala?
Senast redigerad av enough-is-enough 2020-09-12 kl. 17:45.
Citera
2020-09-12, 17:44
Medlem
OPK123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Du har en bild du påstår föreställer TU fiskande på den exakta (hemliga) plats där man hittade Mockfjärdsrevolvern.

1 Var hittade du tecknet på det?
2 Hur vet du om den hemliga plats där man hittade vapnet?

Eller är det ett antagande att bilden på TU är tagen där vapnet hittades?

Inte riktigt sant.

Det finns en bild på Tures Facebook-sida, på vad som ser ut som en slumpvis vald plats. Dock är det den exakta platsen där Mockfjärdsvapnet hittades av dykare från Åland (detta har jag fått bekräftat).

Hur kan Ture veta om denna plats om det inte var han som la den där?

Har även själv varit på platsen. Och det är faktiskt en väldigt logisk plats för honom.

Mockfjärdsvapnet har också säkerligen en stor betydelse för honom. Kan han ha haft den på sig den 28 februari 1986?

Däremot är det inte mordvapnet. Anledning till hur jag vet detta kan jag tyvärr inte avslöja, idag...
Citera
2020-09-12, 17:47
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OPK123
Inte riktigt sant.

Det finns en bild på Tures Facebook-sida, på vad som ser ut som en slumpvis vald plats. Dock är det den exakta platsen där Mockfjärdsvapnet hittades av dykare från Åland (detta har jag fått bekräftat).

Hur kan Ture veta om denna plats om det inte var han som la den där?

Har även själv varit på platsen. Och det är faktiskt en väldigt logisk plats för honom.

Mockfjärdsvapnet har alltså säkerligen en stor betydelse för honom. Kan han ha haft den på sig den 28 februari 1986?

Däremot är det inte mordvapnet. Anledning till hur jag vet detta kan jag tyvärr inte avslöja, idag...

Ja, jag ändrade precis mitt inlägg när jag läst om inläggen.

Jag är bara intresserad hur du fick det bekräftat
Citera
2020-09-12, 18:18
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av bibbarsmuts
Jag är iofs inte jätteinsatt i det där, men av det jag har läst tycker jag att det inte finns någon koppling.

Jag utgår från (och hoppas) att CIA och/eller FBI och kanske Säpo och/eller IB på något sätt infiltrerade American Deserters Committee och senare även LaRouches organisation i dess olika skepnader. Kanske CIA även utnyttjade USLP/EAP/EIR/Schiller Institute osv på olika sätt för att sprida desinformation eller för att skapa förvirring. Det känns ju inte heller orimligt och det hade jag nog också försökt göra om jag jobbade inom und/säk på den tiden.

Däremot har jag otroligt svårt att tänka mig t.ex. att LaRouche skulle ha varit en CIA-tillgång redan från början (för att sabotera amerikanska vänstern osv) eller att han på annat sätt togs på allvar av säkerhetstjänsterna. Han var alldeles för galen för det. Kanske att enskilda infiltratörer eller operationer under perioder gick längre än att bara övervaka och manipulera, men inte en chans att det hela var en CIA-operation.

LaRouche var en skvatt galen sektledare som bara var snäppet mindre tokig än Jim Jones, David Koresh, Marshall Applewhite osv och jag kan inte tänka mig att CIA hade någon användning av den rappakalja hans "informationsbyrå" producerade genom att låta ett gäng stollar sitta och ringa runt och låtsas vara kända reportrar. Allt var i princip bara galenskap och hittepå. När man läser en del av materialet EAP osv framställt står det ganska klart att det är en galen och paranoid människas vanföreställningar, även om det skrevs kollektivt.

Det är ju också sen länge känt att LL finansierade sitt "imperium" genom klassiskt bondfångeri och att ruinera gamla hjälplösa damer, inte genom pengar från CIA eller liknande.

Men visst, man vet ju aldrig...
Ska tillägga att LaRouche med organisation samarbetade med bl.a. Gen John Singlaub som ju var mitt i IranContra-smeten när det begav sig. Även ordförande i WACL vid tiden för MOP.

CIA-kopplade Mitchell WerBell III var till och med anställd av LaRouch som säkerhetsansvarig tiden runt MOP. Även han med i Contra-svängen och kände alla i 'old boys network' redan sedan sin tid i OSS i Koumintangs Kina.

WerBel var hej och du med Singlaub, North, Coinen, Shackley ... rubbet. Alla de som fick revansch efter utrensningarna under Ford och Carter och kom tillbaka in i värmen när Reagan blev president.

Så, nej, det finns ingen anledning att avföra EAP som delaktigt i MOP. I synnerhet om man tror på vapensmugglingen och IranContra-soppan som möjligt motiv för mordet.
Citera
2020-09-12, 18:32
Medlem
H24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Gjorde man det, menar du?

Som gärningsman skulle jag säga det. Han är MOP:s mest konfronterade misstänkt (dessutom tidigt i fallet) och har sannolikt solitt alibi via polackerna på McDonalds. Har personligen varit väldigt skeptisk till indiciekedjan mot honom från första början, men jag lutar mig här mot partsinlagan Inuti Labyrinten. Ska försöka läsa Wingrens bok vid möjlighet, för att få båda sidor.

Ser han personligen som helt otänkbar som person, men det är subjektivt. Kan dock framhålla att han nu mer lyser med sin frånvaro i debatten, vilket kan signalera hur svår han är att passa in.

Som inblandad men inte operativt finns det dock eventuellt ett par grejer att dra i. Skulle inte bli förvånad om namnet på GM ryms i hans massiva telefonboken. När jag började sätta mig in i MOP (runt 2011) var det mycket diskussion om L.C Underwood och eventuell bevismanipulation mot honom. Var står folk rörande detta idag?
Citera
2020-09-12, 18:57
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av H24
Som gärningsman skulle jag säga det. Han är MOP:s mest konfronterade misstänkt (dessutom tidigt i fallet) och har sannolikt solitt alibi via polackerna på McDonalds.
De var osäkra på vilken dag och tid på dygnet de träffade honom. Enligt VG själv så hade han ingen kamera med sig i 'kameraväskan' den dagen. När han träffade polackerna på Mon Cheri (inte MacDonalds) så visade han dem sin nya kamera.

Inget alibi, nej.

Citat:
Har personligen varit väldigt skeptisk till indiciekedjan mot honom från första början, men jag lutar mig här mot partsinlagan Inuti Labyrinten. Ska försöka läsa Wingrens bok vid möjlighet, för att få båda sidor.
Läs gärna Leopolds bok också. Mycket intressant om VG's död i US, Sydafrikaspåret, mm.

Citat:
Ser han personligen som helt otänkbar som person, men det är subjektivt. Kan dock framhålla att han nu mer lyser med sin frånvaro i debatten, vilket kan signalera hur svår han är att passa in.
Är det inte intressant i sig att Wingren blev så smutskastad helt utan verkligt underlag?

Citat:
Som inblandad men inte operativt finns det dock eventuellt ett par grejer att dra i. Skulle inte bli förvånad om namnet på GM ryms i hans massiva telefonboken.
Leopold tror att VG inte var tänkt som gärningsman, men att LOP valde 'fel väg' efter bion och att han då fick hoppa in och göra jobbet.

Osäker på om det var han som sköt, men utesluter det inte. Att han på något sätt var inblandad är jag numera helt säker på.

Citat:
När jag började sätta mig in i MOP (runt 2011) var det mycket diskussion om L.C Underwood och eventuell bevismanipulation mot honom. Var står folk rörande detta idag?
Han dog i fängelset för ett par år sedan och det verkar som att han var oskyldig: https://www.salisburypost.com/2018/12/27/former-police-officer-l-c-underwood-convicted-in-notorious-murder-case-20-years-ago-dies-in-prison/

En summering: (FB) Palme-svensken som blev nackskjuten i USA? ("33-åringen", Victor Gunnarsson /mod)
Citera
2020-09-12, 19:11
Medlem
Jag vet inte om det här har varit uppe i tråden förut, det kommer ju en hel del material just nu.

"Vi går längs Klarabergsgatan mot Sergels Torgs T-banenedgång på trottoaren på motsatt sida av
Åhlénshuset.
Precis efter Klara Östra Kyrkogata kommer det några springande rakt mot oss från hörnet på
huset eller i närheten av hörnet. Kanske de kommer från någon port i huset.
De springer mot oss på min högra sida. Jag går innerst närmast huset och uppfattar detta före
min vän. Alla mina sinnen skärps då jag blir rädd och uppfattar det som om de ska överfalla oss.
När de kommer närmre ser jag tre män, två nomallånga och en kort, som alla har mörkt hår och
de ser ut som om de är av utländsk härkomst.
De tycks inte lägga märke till oss alls.
Den korte springer i mitten och skriker två gånger:
”Han (eller de)skulle ju inte döda honom!”... ”Han skulle ju inte döda honom!”
Det låter som rikssvenska utan brytning. Den korte mannen har på sig ljus överrock och de två
andra har mörka kläder.
De störtar förbi oss, liksom skär av vår väg på ca. 1,5 meters avstånd, igen utan att se oss, och
vidare till en låg sportbilsliknande bil som står parkerad intill trottoaren där vi nyss passerat.
Det jag ser av dem är deras ansikten, kläder och att de är olika långa.
Ser inget i deras händer.
Jag lade inte märke till bilen innan. Vi har vid detta laget gått en bit framåt och när de hoppar in i
bilen så vänder sig min vän om och tittar på dem, varvid jag rycker henne i armen och säger ”Kom
nu de verkar skumma” eller något liknande."

Vittne Klarabergsgatan förhör 19860302

https://drive.google.com/file/d/1oNmo5NKYpiv4E0ClpgLG7MyiTpUUHBBB/view?fbclid=IwAR0hukAeOGImS4JaavibYnlH7lPiQmdTZq6w FMYUh4-rXtXlohyUPu1h2do
Citera
2020-09-12, 19:25
Medlem
H24s avatar
Citat:
Läs gärna Leopolds bok också. Mycket intressant om VG's död i US, Sydafrikaspåret, mm.

Ska sätta mig in i materialet. Jag har bara fördömt svårt att se pratkvarnen VG jämte Anthony White och Michael Townley i en mordoperation på Sveavägen. Blir rena Rush Hour. Samtidigt kommer jag att tänka på ett resonemang från gärningsmannaprofilens sömniga Jan Olsson och Ulf Åsgård jag tänkte var helt snett.

En eventuell konspiration måste varit högt kompetent för att kunna undgå upptäckande före attentatet, vad gäller exempelvis bevakning och telefonavlyssning (man ignorerar här samtliga walkie/talkie-iakttagelser, SÄPOs PM och de av Ulf Lingärde redogjorda möjligheterna till avlyssning). Denna kompetenta sammansvärjning skickar i sista och avgörande steget fram en "dåre med en kanon". Helt orealistiskt, enligt JO och UÅ.

Denna analys ignorerar möjligheten att Tunnelgatan var en B- eller C-plan. Såvitt jag förstår är också en lokal extremist med dold uppbackning en förekommande metod vid professionella attentat. Så osvuret är bäst.
Senast redigerad av H24 2020-09-12 kl. 19:44.
Citera
2020-09-12, 19:45
Medlem
Citat:
De var osäkra på vilken dag och tid på dygnet de träffade honom. Enligt VG själv så hade han ingen kamera med sig i 'kameraväskan' den dagen. När han träffade polackerna på Mon Cheri (inte MacDonalds) så visade han dem sin nya kamera.

Inget alibi, nej.

Är det inte intressant i sig att Wingren blev så smutskastad helt utan verkligt underlag?

Leopold tror att VG inte var tänkt som gärningsman, men att LOP valde 'fel väg' efter bion och att han då fick hoppa in och göra jobbet.

Osäker på om det var han som sköt, men utesluter det inte. Att han på något sätt var inblandad är jag numera helt säker på.

Han dog i fängelset för ett par år sedan och det verkar som att han var oskyldig: https://www.salisburypost.com/2018/12/27/former-police-officer-l-c-underwood-convicted-in-notorious-murder-case-20-years-ago-dies-in-prison/

En summering: (FB) Palme-svensken som blev nackskjuten i USA? ("33-åringen", Victor Gunnarsson /mod)
Jag har sett en dokumentär om det här fallet. Intervjuar VG flickvän som bekräftar att hennes ex polisen var en svartsjuk ,otrevlig karl. Hon ansåg att han var den som sköt VG utan tvekan.
För mig fanns det ingen tvekan om att polisen sköt VG pga svartsjuka.
Jag tror inte han hade något med Palme mordet att göra mer än VG ville göra sig viktigare än han var.
Amerikanarna tröttnade på hans svammel.
Tragisk människa!
Det var inte så länge sedan den gick på tv men vilken kanal kommer jag ej ihåg.
Citera
2020-09-12, 20:18
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av tradera
Jag har sett en dokumentär om det här fallet. Intervjuar VG flickvän som bekräftar att hennes ex polisen var en svartsjuk ,otrevlig karl. Hon ansåg att han var den som sköt VG utan tvekan.
För mig fanns det ingen tvekan om att polisen sköt VG pga svartsjuka.
Jag tror inte han hade något med Palme mordet att göra mer än VG ville göra sig viktigare än han var.
Amerikanarna tröttnade på hans svammel.
Tragisk människa!
Det var inte så länge sedan den gick på tv men vilken kanal kommer jag ej ihåg.
Jag har summerat Leopolds resultaten från Leopolds efterforskningar avseende mordet på VG här: (FB) Palme-svensken som blev nackskjuten i USA? ("33-åringen", Victor Gunnarsson /mod)

Bemöt gärna det du inte håller med om och förklara varför
Citera
2020-09-12, 20:32
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av H24
Ska sätta mig in i materialet. Jag har bara fördömt svårt att se pratkvarnen VG jämte Anthony White och Michael Townley i en mordoperation på Sveavägen.
Poängen med att inkludera en pratkvarn som VG är att folk har så fördömt svårt att se en pratkvarn som VG jämte t.ex. Anthony White och Michael Townley i en mordoperation på Sveavägen

Det var därför som HH "sparkade ut honom" från polishuset med kommentaren att han passade bättre på Beckomberga.

Citat:
Blir rena Rush Hour.
Exakt.

Citat:
Samtidigt kommer jag att tänka på ett resonemang från gärningsmannaprofilens sömniga Jan Olsson och Ulf Åsgård jag tänkte var helt snett.
Vad?

Citat:
En eventuell konspiration måste varit högt kompetent för att kunna undgå upptäckande före attentatet, vad gäller exempelvis bevakning och telefonavlyssning (man ignorerar här samtliga walkie/talkie-iakttagelser, SÄPOs PM och de av Ulf Lingärde redogjorda möjligheterna till avlyssning). Denna kompetenta sammansvärjning skickar i sista och avgörande steget fram en "dåre med en kanon". Helt orealistiskt, enligt JO och UÅ.
Vem vet, det kanske inte var första försöket? Eller om det knasade, det sista? Det som är så bra med personer som VG inblandade är att de kan sjunga som kanariefåglar bäst de vill. Det är ändå ingen som tror dem.

Jämför med t.ex. Jack Ruby som mördade patsyn Lee Harvey Oswald efter mordet på JFK. Han säger en hel del mycket intressanta saker, men ingen tog honom på allvar.

Perfekt.

Citat:
Denna analys ignorerar möjligheten att Tunnelgatan var en B- eller C-plan. Såvitt jag förstår är också en lokal extremist med dold uppbackning en förekommande metod vid professionella attentat. Så osvuret är bäst.
Här förstår jag nog inte vad du menar?

Ja, läs in dig på materialet. Väl värt det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in