Citat:
Ursprungligen postat av
SkogsSaab
Din vanliga brist på analysförmåga och förstå lite grundläggande fakta.
Om ditt resonemang håller räcker det med 1 lägenhet för att det inte skall råda bostadsbrist.
Försök att tänk en gång till, men det är inte din starka sida har jag insett.
Som prisättningen fungerar i Sverige på bostadsrätter är den personen som kan/vill betala mest för en bostadsrätt den som sätter priset, så enbart 1 person. Men många ggr. är det flera personer som skulle vilja eller har behovet av lägenheten. Därav den prisökning vi sett under 2000 talet. Vilket snarare indikerar en bostadsbrist.
Komiskt att dyslektikern klagar på bristande analysförmåga som vanligt när du inte ens förstod att jag bemötte någon annans argumentation och inte gab någon egen definition av bostadsbrist. Självmål som vanligt från dig alltså men som dyslektiker saknar du förstås läsförståelse.
Citat:
Ursprungligen postat av
Barrington1975
Hur producerar du mer centrala lägenheter? Det är går inte att möta efterfrågan med en och annan vind som omvandlas. Så ja brist oavsett hur mycket du bygger i Åkersberga osv.
Är det bostadsbrist om alla 11,5 miljoner i Sverige inte kan få en bostad:
1. på Strandvägen i Stockholm
2. i Stockholms innerstad
3. i Stockholms kommun
4. i Stockholms Län
5. i Sverige
Vad är ditt svar?
Man kan visserligen bygga på höjden på strandvägen men hela Sveriges befolkning kommer nog ändå inte få plats där. Personligen skulle jag dock inte klassa det som en bostadsbrist, vad säger du?