2020-09-11, 22:30
Medlem
[quote=lixt|72894966]Flisespikkeri. De mener ihvertfall ikke at han er uskyldig når de går for å varetektsfengsle han.
Og så er jo spørsmålet om hvorvidt lagretten har sett på indisiene og bevisene i sammenheng eller hver for seg.[

Ja det er sant. Er noen som ikke vil innse fakta virker det som, hvorfor er en gåte for meg.
Citera
2020-09-11, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lixt
Ja, det står her: ""vurderte å pågripe minst to personer til samme dag som TH ble arrestert.""
Det må jo bety at det er flere som bare går å venter på å bli arrestert.

https://www.aftenposten.no/norge/i/y328ME/politiet-jakter-paa-flere-medhjelpere-og-vurderte-flere-paagripelser-da

Ja jeg tror pågripelser kommer i løpet av høsten.
Mulig det er snakk om RU og mulig VE her?
Citera
2020-09-11, 22:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Frokendektektiv
Ja jeg tror pågripelser kommer i løpet av høsten.
Mulig det er snakk om RU og mulig VE her?

Ja, RU, har jo blitt pågrepet og løslatt da, så det spørs om de har kontroll når det gjelder han da, men ja, muligens VE.
Citera
2020-09-11, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iditarod
Helseappen blir en del av bevisførselen i saken mot L*ila B*rtheussen, men forsvaret prøver å så tvil om denne appen:
I forsvarets bevisoppgave fremgår det at Elden og hans medforsvarer Bernt Heiberg vil legge fram en vitenskapelig artikkel om iPhones helseapp i retten.
Artikkelforfatterne skriver blant annet at målingene i appen kan ha et avvik på opptil 40 prosent, ikke 2%, som det tidligere har blitt hevdet.

Får Elden gjennomslag for dette i denne saken, vil dette trolig skape predens for senere rettsaker.
https://www.abcnyheter.no/nyheter/no...theussen-saken

Edit: En av årsakene til at påtalemyndighetene er avventende med å reise tiltale mot TH, kan være at de vil at denne appen skal være en "prøvesten" i rettssaken mot B*rtheussen.. Får Elden gjennomslag for sine påstander om opptil 40% avvik, så sier det seg selv at det vil være et kraftig tilbakeslag for etterforskningen på Lørenskog.
Elden får sjelden medhold, men...hvem vet
Citera
2020-09-11, 23:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
I april!
TH ble arrestert i april og politiet vurderte å arrestere 2 samme dag - for snart fem måneder siden!
Ikke som du skriver: "Dessuten er det flere pågripelser i vente" - det er en så sterk omskriving av fakta at det kan kalles løgn!

Kan du fortelle litt om hvilken agenda du har?

Det betyr at de har sine grunner for å vente med å pågripe dem.
Politiet ventet med å pågripe RU, men pågrep han når det ble klart at TH skulle løslates, så her er det taktikk inni bildet. Man kan jo anta at RU er den ene av de minst 2, og at en tredjemann og kanskje en fjerdemann venter seg en pågripelse snart. Politiet har som kjent ennå ikke funnet liket, og det er kanskje en av grunnene til at man lar dem gå fri, at de kanskje leder politiet til graven en dag.
Når det gjelder spørsmål om agenda, så tror jeg at du skal spørre andre brukere først istedetfor meg. Iditrod, z-z-z, Havhest, eller kanskje deg selv.
Senast redigerad av lixt 2020-09-11 kl. 23:11.
Citera
2020-09-11, 23:28
Medlem
Citat:
Ja, RU, har jo blitt pågrepet og løslatt da, så det spørs om de har kontroll når det gjelder han da, men ja, muligens VE.

Hvem tror du ev er person 2?
Citera
2020-09-11, 23:28
Medlem
Citat:
Takk for det! Alle har bare gode ting om AEH, mens man er litt mer avventende med TH virker det som. Også at etter så lang tid ser husverten ikke på det som noen umulighet at TH står bak.

AEH fortjener sikker alle godord hun har fått. At husverten ikke sier så mye om TH, kan være en bekreftelse på at medias beskrivelse er riktig: Privat, tilbakeholden, ikke så kontaktsøkende og åpen som AEH. Husvertens syn på evt skyld, vil jeg tro skyldes ensidige vinkling i media. Hvis jeg har oppfattet det riktig, så satt TH i varetekt da husverten uttalte seg. Ellers går det klart frem at husverten ikke noe ufordelaktig å si om TH.
Citera
2020-09-11, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Elden får sjelden
medhold, men...hvem vet

Elden er en av Norges fremste forsvarsadvokat ikke uten grunn! Han er dyktig.
Citera
2020-09-11, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iditarod
AEH fortjener sikker alle godord hun har fått. At husverten ikke sier så mye om TH, kan være en bekreftelse på at medias beskrivelse er riktig: Privat, tilbakeholden, ikke så kontaktsøkende og åpen som AEH. Husvertens syn på evt skyld, vil jeg tro skyldes ensidige vinkling i media. Hvis jeg har oppfattet det riktig, så satt TH i varetekt da husverten uttalte seg. Ellers går det klart frem at husverten ikke noe ufordelaktig å si om TH.

Det jeg leser fra din kommentar, er at når TH satt i varetekt turte fler å komme ut med sannheten om han. Noe jeg tror stemmer. Virker som mange var redd han.
Citera
2020-09-11, 23:38
Medlem
Citat:
Det betyr at de har sine grunner for å vente med å pågripe dem.
Politiet ventet med å pågripe RU, men pågrep han når det ble klart at TH skulle løslates, så her er det taktikk inni bildet. Man kan jo anta at RU er den ene av de minst 2, og at en tredjemann og kanskje en fjerdemann venter seg en pågripelse snart. Politiet har som kjent ennå ikke funnet liket, og det er kanskje en av grunnene til at man lar dem gå fri, at de kanskje leder politiet til graven en dag.
Når det gjelder spørsmål om agenda, så tror jeg at du skal spørre andre brukere først istedetfor meg. Iditrod, z-z-z, Havhest, eller kanskje deg selv.

De har nok sine grunner til å vente ja. TT er sterkt tilstede her og man kan jo lure hva han har gjort for å få en slik fanklubb...?
Citera
2020-09-11, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Jeg tror at Moschatas kommentarer (i det innlegget som du siterte) var om AEH-saken. Men jeg kan ta feil.

Ja det stämmer.
Det var om AEH och TH ..
Citera
2020-09-11, 23:43
Medlem
Citat:
De har nok sine grunner til å vente ja. TT er sterkt tilstede her og man kan jo lure hva han har gjort for å få en slik fanklubb...?

Han har uppfört sig ganska så korrekt och det han tror på!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in