2020-09-11, 21:01
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frokendektektiv
Ingen har sagt noe om syltynne bevis utenom du. Både politiet, tingretten og 1/3 av lagmannsretten mener han er skyldig. Itillegg hadde politiet skult overvåkning av han i månedsvis. Det må også godkjennes av retten hver 2. uke. Beviser i saken er taushetsbelagt. Blir merkelig at flere her på forumet mener at politiet ikke har bevis for THs skyld, når vi ikke aner hva de har.
Om dom hade haft nånting på honom så hade han suttit i finkan nu. Hur svårt kan det vara att fatta det?
Citera
2020-09-11, 21:10
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doggerbank
Edit: Fant dette på FB, utdrag fra Aftenposten. Artikkelen ligger bak betalingsmur.
“Citat:
«Aftenposten har snakket med mannen som ble oppgitt som alibivitne.

– Politiet påsto at de hadde fått opplysninger om at bilen min var observert i et aktuelt område i tidsrommet for forsvinningen. Det var jo ikke riktig. Jeg syntes det var svært ubehagelig, sier han til Aftenposten.

– Det viste seg at det ikke var bilen min de var mest interessert i likevel, sier mannen til Aftenposten.

Han opplevde avhøret slik at politiet var ute etter å bekrefte det den andre personen hadde forklart som sitt alibi for den dagen Anne-Elisabeth Hagen forsvant.

– Det de var ute etter, var om jeg kunne bekrefte at jeg hadde møtt den aktuelle personen den 31. oktober, sier han.

Politiet skal ha fått oppgitt at de to hadde møtt hverandre på en adresse som ligger omtrent 20 mil fra Hagens bolig.

Men det kunne han ikke bekrefte.

– Nei, det stemmer ikke. Jeg møtte ikke denne personen den dagen. Det var dagen etterpå vi traff hverandre, 1. november, omtrent midt på dagen, sier mannen til Aftenposten.»

https://www.aftenposten.no/norge/i/y328ME/politiet-jakter-paa-flere-medhjelpere-og-vurderte-flere-paagripelser-da
Vet man vilken dag "personen" reste till den här platsen som ligger 20 mil bort? Kanske reste personen dit redan 31 okt? Intervjuoffret i artikel kanske fick saker o ting om bakfoten, likaledes journalisten.
Citera
2020-09-11, 21:12
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Hvorfor tror du det? Jeg er veldig interessert i å løse saken.

Er du? Jeg føler at du prøver veldig å holde deg på stedet hvil, ved å interessere deg for detaljer som ikke får deg til å gå framover.

Men når det er sagt, så er det jeg har sett av deg en ryddig debattant

Jeg skulle også gjerne sett at TH var uskyldig, at ingen i familien eller den nærmeste krets har noe med dette å gjøre.
Men jeg må innrømme at med den infoen jeg har blitt til del så langt, så ser det stygt ut for flere de nevnte.
Citera
2020-09-11, 21:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Doggerbank
Edit: Fant dette på FB, utdrag fra Aftenposten. Artikkelen ligger bak betalingsmur.
“Citat:
«Aftenposten har snakket med mannen som ble oppgitt som alibivitne.

– Politiet påsto at de hadde fått opplysninger om at bilen min var observert i et aktuelt område i tidsrommet for forsvinningen. Det var jo ikke riktig. Jeg syntes det var svært ubehagelig, sier han til Aftenposten.

– Det viste seg at det ikke var bilen min de var mest interessert i likevel, sier mannen til Aftenposten.

Han opplevde avhøret slik at politiet var ute etter å bekrefte det den andre personen hadde forklart som sitt alibi for den dagen Anne-Elisabeth Hagen forsvant.

– Det de var ute etter, var om jeg kunne bekrefte at jeg hadde møtt den aktuelle personen den 31. oktober, sier han.

Politiet skal ha fått oppgitt at de to hadde møtt hverandre på en adresse som ligger omtrent 20 mil fra Hagens bolig.

Men det kunne han ikke bekrefte.

– Nei, det stemmer ikke. Jeg møtte ikke denne personen den dagen. Det var dagen etterpå vi traff hverandre, 1. november, omtrent midt på dagen, sier mannen til Aftenposten.»

https://www.aftenposten.no/norge/i/y328ME/politiet-jakter-paa-flere-medhjelpere-og-vurderte-flere-paagripelser-da

Ja, det er den artikkelen som omhandler den saken. Det skal være en annen artikkel også som har med leiebil å gjøre.
Citera
2020-09-11, 21:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
De mener ikke at han er skyldig, de mener det finnes skjellig grunn til å mistenke han.
Det er noe helt annet!

2/3 av lagmannsretten mener det ikke er skjellig grunn til å mistenke TH.

Flisespikkeri. De mener ihvertfall ikke at han er uskyldig når de går for å varetektsfengsle han.
Og så er jo spørsmålet om hvorvidt lagretten har sett på indisiene og bevisene i sammenheng eller hver for seg.
Senast redigerad av lixt 2020-09-11 kl. 21:34.
Citera
2020-09-11, 21:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Frokendektektiv
Man kan lure ja! Merkelig akkurat det der. Mistenkelig å ha leiebil akkurat da. Lurer på om den matcher bilen som ble observert rygge mot S4. Vet du når han dro til kvitfjell den dagen, eller om han var på Futurum?

Ja, akkurat den dagen bruker han leiebil, men ikke ellers. Det sto noe om en leiebil som det ikke er gjordt rede for. Har ikke link akkurat nå.
Usikker på klokkeslett.
Om farge på bilen matcher er jeg usikker på. Tror det var mørkt om morgenen, og opptakene er av svært dårlig kvalitet.
I begynnelsen omtalte politiet at de mente å se noe som så ut som et lys som beveget seg oppover gangveien fra bryggen og til Sloraveien, men de var usikker på hva det var, om det var en person med lykt. Men nå mener de at det er en bil som rygger.
Citera
2020-09-11, 21:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Farkosten
Er du? Jeg føler at du prøver veldig å holde deg på stedet hvil, ved å interessere deg for detaljer som ikke får deg til å gå framover.

Men når det er sagt, så er det jeg har sett av deg en ryddig debattant

Jeg skulle også gjerne sett at TH var uskyldig, at ingen i familien eller den nærmeste krets har noe med dette å gjøre.
Men jeg må innrømme at med den infoen jeg har blitt til del så langt, så ser det stygt ut for flere de nevnte.
Det du beskylder z-z-z for er bare tøvete.
Vi er prisgitt det politiet avdekker.
Det er mangel på bevis, som ikke fører saken fremover.

Hittil fremstår grunnlaget for politiets siktelse mot TH syltynn, og det er også slik lagmannsretten ser det.

Politiet har mest sannsynlig kjørt seg fast i feil hypotese, og nå evner de hverken å ta seg fremover eller bakover.
De kjører fremdeles bånn pedal på at TH er GM, og sånn sett graver deg seg lenger og lenger ned i gjørma.
Citera
2020-09-11, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Han har nok kvaler, men det er trolig fordi han var med på aksjonen iverksatt for å kvitte seg med sin mor AE, aka «nullet».

0914 anrop fra AE’s telefon, hans planlagte anrop til AE’s telefon 0910, farens anrop til han 1400, er alle en del av denne «vanntette» mesterplanen.

Hva han gjorde 31.10.18 mellom ca. 0845-0914 og mellom 0950 og 1400 kjenner ikke vi til, men det forundrer meg om han ikke spilte en aktiv rolle i disse periodene.

Hva er kilden på «Nullet»?
Citera
2020-09-11, 21:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Det du beskylder z-z-z for er bare tøvete.
Vi er prisgitt det politiet avdekker.
Det er mangel på bevis, som ikke fører saken fremover.

Hittil fremstår grunnlaget for politiets siktelse mot TH syltynn, og det er også slik lagmannsretten ser det.

Politiet har mest sannsynlig kjørt seg fast i feil hypotese, og nå evner de hverken å ta seg fremover eller bakover.
De kjører fremdeles bånn pedal på at TH er GM, og sånn sett graver deg seg lenger og lenger ned i gjørma.

At Holden sier at siktelsen mot TH er syltynn, betyr jo selvsagt ikke at den er det. Han er jo THs advokat, og hva ellers mener du at han skulle si? Det er jo hans jobb å forsvare TH. Så den uttalelsen du kom med nå, og den linkingen til Holdens uttalelse som z-z-z kom med nå sist, ser bare tåpelig ut.
Dessuten er det flere pågripelser i vente, og politiet måtte gå ut med så lite som mulig for ikke å skade videre etterforskning. Etterforskningen var hemmelig, det har du fått med deg, sant? Og da kan de jo ikke legge alle kortene på bordet. Nå er det jo kommet nye bevis i saken som styrker siktelsen og mistanken mot TH.
Hvis bevisene hadde vært så syltynne, så hadde riksadvokat/statsadvokat (høyeste hold) henlagt saken for lenge siden, det skjønner du også.
Ser bare dumt ut å sammenlikne politiet med en bil.
Citera
2020-09-11, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lixt
At Holden sier at siktelsen mot TH er syltynn, betyr jo selvsagt ikke at den er det. Han er jo THs advokat, og hva ellers mener du at han skulle si? Det er jo hans jobb å forsvare TH. Så den uttalelsen du kom med nå, og den linkingen til Holdens uttalelse som z-z-z kom med nå sist, ser bare tåpelig ut.
Dessuten er det flere pågripelser i vente, og politiet måtte gå ut med så lite som mulig for ikke å skade videre etterforskning. Etterforskningen var hemmelig, det har du fått med deg, sant? Og da kan de jo ikke legge alle kortene på bordet. Nå er det jo kommet nye bevis i saken som styrker siktelsen og mistanken mot TH.
Hvis bevisene hadde vært så syltynne, så hadde riksadvokat/statsadvokat (høyeste hold) henlagt saken for lenge siden, det skjønner du også.
Ser bare dumt ut å sammenlikne politiet med en bil.
Kan du fortelle mer om hvilke pågripelser som er i vente og hvor du har det fra?
Citera
2020-09-11, 22:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Kan du fortelle mer om hvilke pågripelser som er i vente og hvor du har det fra?

Ja, det står her: ""vurderte å pågripe minst to personer til samme dag som TH ble arrestert.""
Det må jo bety at det er flere som bare går å venter på å bli arrestert.

Citera
2020-09-11, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lixt
Ja, det står her: ""vurderte å pågripe minst to personer til samme dag som TH ble arrestert.""
Det må jo bety at det er flere som bare går å venter på å bli arrestert.

I april!
TH ble arrestert i april og politiet vurderte å arrestere 2 samme dag - for snart fem måneder siden!
Ikke som du skriver: "Dessuten er det flere pågripelser i vente" - det er en så sterk omskriving av fakta at det kan kalles løgn!

Kan du fortelle litt om hvilken agenda du har?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in