2020-09-11, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Ja den summan var mindre än jag trodde de skulle få för honom med faktiskt. Frågan är om det är vidareförsäljning % eller bra bonusar kanske. Det är trots allt ett starkt AZ han går till som har CL att vänta.

18 eller 22 bast gör hela skillnaden.
Citera
2020-09-11, 18:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
27 miljoner är ändå ganska snålt för Jesper Karlsson, 22, kan jag tycka. Han är ju sju resor bättre än Nygren och går dessutom till en kapitalstarkare liga.

Jaja, upp till Djurgårn nu då att utmana mff.

Visst.. Jag hoppas visserligen att ni grejar oavgjort mot Elfsborg imorgon men risken är stor att dom våldför sig på er även utan Jesper Karlsson.

Såg nu att övergången går igenom först 18 september om AZ når CL-playoff, annars 28 september. Så Elfsborg får spela honom ändå fram tills dess? Vad händer om han skadar sig?
Senast redigerad av trazke 2020-09-11 kl. 18:26.
Citera
2020-09-11, 18:05
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Visst.. Jag hoppas visserligen att ni grejar oavgjort mot Elfsborg imorgon men risken är stor att dom våldför sig på er även utan Jesper Karlsson.

Finns en risk. Har ju en del spelare borta till imorn... Synd, kanske ska be om att få matchen uppskjuten. Inte kul att spela match när man inte har tillgång till alla spelare.
Citera
2020-09-11, 18:10
Medlem
Citat:
27 miljoner är ändå ganska snålt för Jesper Karlsson, 22, kan jag tycka. Han är ju sju resor bättre än Nygren och går dessutom till en kapitalstarkare liga.

AZ lär inte vara kapitalstarkare än Genk. Genk hade ett transfernetto på nära 400 miljoner förra säsongen, de största försäljningarna var Sander Berget och Leandro Trossard. Karlsson är dessutom 22 år, hade Karlsson varit 18 år nu, och vi dessutom inte hade haft corona-helvetet hade dom säkert kunnat få typ 50 miljoner.

Edit: Genks positiva netto var ca 418 miljoner.

Citat:
AZ presented a net profit of 8 million euros over the past season on Thursday. It is the fourth year in a row in which the Alkmaar club writes black numbers.

The profit increases the equity of AZ to 33.2 million euros.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2020-09-11 kl. 18:16.
Citera
2020-09-11, 18:23
Avslutad
Citat:
Finns en risk. Har ju en del spelare borta till imorn... Synd, kanske ska be om att få matchen uppskjuten. Inte kul att spela match när man inte har tillgång till alla spelare.

Ok så era spelare är borta för att dom är såpass bra att andra än deras arbetsgivare behöver utnyttja deras tjänster?
Citera
2020-09-11, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
18 eller 22 bast gör hela skillnaden.
Ja det är klart. Jag förstår prisskillnaden mellan Krlsson och Nygren. Men jag trodde endå Karlsson skulle gå för lite mer än han gjorde. Dock vete man ju inte klausuler, bonusar osv
Citera
2020-09-11, 18:42
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Ok så era spelare är borta för att dom är såpass bra att andra än deras arbetsgivare behöver utnyttja deras tjänster?

You say potato, I say tomato.
Citera
2020-09-11, 18:50
Medlem
OvissFramtids avatar
Som MFFare klagar jag inte över Jespers övergång, tror det kommer bli ett tapp för Elfsborg. Kanske Allsvenskans mest intressanta spelare, alltid kul med svenskar som går utomlands till bra klubbar så kommer definitivt följa honom. Det vore ju än mer intressant om AZ lyckas gå till CL och Karlsson direkt får chansen mot de bästa. Vore enormt spännande och bra för hans utveckling, han har en spelstil som är väldigt sällsynt bland oss svenssons. Teknisk och klinisk avslutare.
Citera
2020-09-11, 19:10
Medlem
ingetbranicks avatar
Inget nytt så klart, men ändå trist att så fort en spelare gör en halv bra säsong så vips är han förlorad för svensk fotboll. Fan, det är knappt att man vill att nån ska slå igenom Bara att hoppas att det är seriöst, att Jesper Karlsson är redo och att han inte hamnar i frysboxen direkt.
Citera
2020-09-11, 19:55
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Inget nytt så klart, men ändå trist att så fort en spelare gör en halv bra säsong så vips är han förlorad för svensk fotboll. Fan, det är knappt att man vill att nån ska slå igenom Bara att hoppas att det är seriöst, att Jesper Karlsson är redo och att han inte hamnar i frysboxen direkt.
Ärligt talat känner jag inte denna patriotism över att vara en Allsvenskan-supporter. Det hade varit värre om våra spelare hade gått till allsvenska konkurrenter och det händer ju faktiskt att "våra" spelare hamnar i Hammarby, vilket bidrar till mitt hat emot dem. Hellre då att vi skedar FCK eller något liknande. HIF passar liksom inte in i någon svensk hierarki.

Nu är vi ett bottenlag men det hade ju inte varit ett dugg bättre om vi hade varit ett topplag och våra spelare hade gått till andra topplag. Hur kul hade en guldstrid varit om de bästa spelarna helt plötsligt hade gått mitt under säsongen till en toppkonkurrent? För någonstans kommer spelare att gå. Det kommer alltid att finnas rörelse på en fri marknad. Jag uppskattar verkligen de internationella inslag som finns på spelarmarknaden. Det gynnar faktiskt klubbjärta. Hemvändare går ju vanligtvis tillbaka till sina egna klubbar tids nog.
Senast redigerad av Needs.more.brandy 2020-09-11 kl. 20:02.
Citera
2020-09-11, 20:08
Medlem
Ovcharkas avatar
Så länge spelare inte lämnar för andra skandinaviska klubbar så är det helt ok.
Citera
2020-09-11, 20:13
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Så länge spelare inte lämnar för andra skandinaviska klubbar så är det helt ok.
Håller med. Och där har det ju förbättrats drastiskt sista säg 10 åren.

Norge är helt ute ur bilden (om vi snackar profiler) och AS är högre rankad. Danmark bortsett från FCK har mycket svårt att värva direkt från AS numera.
Senast redigerad av Steff83 2020-09-11 kl. 20:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in