Citat:
Ursprungligen postat av
SmallBuilder
Vem spelar ni på vänsterkanten nu när Okkels är skadad. Ondrejka?
Skulle tro att det blir Ondrejka, ja. Kouame finns som ersättare. Båda väldigt färska och kanske inte helt redo.
Citat:
Ursprungligen postat av
Nenneno
Fast ni har haft Simon Olsson (okej, inte alls så som han sett ut i år, det ska medges) och Per Frick tidigare. Det är ett mycket mer begränsat anfallsspel, mycket mer rakt och styltigt. Per Frick är bra på det han gör men skulle inte förvåna mig om han kommer spela hela sin karriär i allsvenskan eller på sin höjd norden. Jag är inte som du övertygad om att de här spelarna är viktigare. Karlsson har förstås öppnat för Frick, och gett alternativ för Olsson. Jag oroar mig iaf lite för Elfsborg.
Kommer ni hämta tillbaka Hümmet? Eller försöka värva?
Tror det är det offensiva positionsbytet som gjort att Olsson börjat skina. Håller med dig till viss del, Karlsson ger ju alternativ. Även om Ondrejka inte är riktigt där än, så är han i princip exakt samma typ av spelare som Jesper Karlsson, vilket jag menar är anledningen att jag tror själva spelet inte påverkas lika mycket. Men återigen - det är ett enormt tapp.
När Karlsson gått av planen har vi fortsatt kunnat ha vårt spel. När Olsson eller Frick gjort detsamma har allting stannat av. Och jag tror anledingen är att de två spelartyperna inte alls finns i truppen i övrigt. Vill verkligen poängtera att jag inte tror att Per Frick hade varit ett värre tapp än Jesper Karlsson, haha. Men om man tappat Frick hade man fått tänka om på ett helt annat sätt.
Edit: Angående Hümmet så lär han bli kvar. Han användes aldrig på kanten ändå och fick det aldrig att lossna.