2020-09-11, 12:17
Medlem
civilians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmallBuilder
Vem spelar ni på vänsterkanten nu när Okkels är skadad. Ondrejka?

Skulle tro att det blir Ondrejka, ja. Kouame finns som ersättare. Båda väldigt färska och kanske inte helt redo.

Citat:
Ursprungligen postat av Nenneno
Fast ni har haft Simon Olsson (okej, inte alls så som han sett ut i år, det ska medges) och Per Frick tidigare. Det är ett mycket mer begränsat anfallsspel, mycket mer rakt och styltigt. Per Frick är bra på det han gör men skulle inte förvåna mig om han kommer spela hela sin karriär i allsvenskan eller på sin höjd norden. Jag är inte som du övertygad om att de här spelarna är viktigare. Karlsson har förstås öppnat för Frick, och gett alternativ för Olsson. Jag oroar mig iaf lite för Elfsborg.

Kommer ni hämta tillbaka Hümmet? Eller försöka värva?

Tror det är det offensiva positionsbytet som gjort att Olsson börjat skina. Håller med dig till viss del, Karlsson ger ju alternativ. Även om Ondrejka inte är riktigt där än, så är han i princip exakt samma typ av spelare som Jesper Karlsson, vilket jag menar är anledningen att jag tror själva spelet inte påverkas lika mycket. Men återigen - det är ett enormt tapp.

När Karlsson gått av planen har vi fortsatt kunnat ha vårt spel. När Olsson eller Frick gjort detsamma har allting stannat av. Och jag tror anledingen är att de två spelartyperna inte alls finns i truppen i övrigt. Vill verkligen poängtera att jag inte tror att Per Frick hade varit ett värre tapp än Jesper Karlsson, haha. Men om man tappat Frick hade man fått tänka om på ett helt annat sätt.

Edit: Angående Hümmet så lär han bli kvar. Han användes aldrig på kanten ändå och fick det aldrig att lossna.
Senast redigerad av civilian 2020-09-11 kl. 12:21.
Citera
2020-09-11, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av civilian
Skulle tro att det blir Ondrejka, ja. Kouame finns som ersättare. Båda väldigt färska och kanske inte helt redo.

Tror det är det offensiva positionsbytet som gjort att Olsson börjat skina. Håller med dig till viss del, Karlsson ger ju alternativ. Även om Ondrejka inte är riktigt där än, så är han i princip exakt samma typ av spelare som Jesper Karlsson, vilket jag menar är anledningen att jag tror själva spelet inte påverkas lika mycket. Men återigen - det är ett enormt tapp.

När Karlsson gått av planen har vi fortsatt kunnat ha vårt spel. När Olsson eller Frick gjort detsamma har allting stannat av. Och jag tror anledingen är att de två spelartyperna inte alls finns i truppen i övrigt. Vill verkligen poängtera att jag inte tror att Per Frick hade varit ett värre tapp än Jesper Karlsson, haha. Men om man tappat Frick hade man fått tänka om på ett helt annat sätt.

Ja, jag får lita på dig, du kan laget bättre och har sett det mer än jag, och framförallt analyserat det på ett annat sätt än jag som motståndarsupporter. Men blir intressant att se hur dom kommer klara det!
Citera
2020-09-11, 12:21
Medlem
civilians avatar
Citat:
Ja, jag får lita på dig, du kan laget bättre och har sett det mer än jag, och framförallt analyserat det på ett annat sätt än jag som motståndarsupporter. Men blir intressant att se hur dom kommer klara det!

Haha, det är inte alls säkert jag gjort rätt analys! Och jag är, precis som du, orolig för hur det ska gå. Karlsson har varit helt enorm det senaste året och känns närmast oersättlig.
Citera
2020-09-11, 14:19
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Märkligt. Gbg sa ju att man skulle bygga vidare på det Poya hade etablerat. Då känns inte Rolle som rätt man.

Men men, med dödgrävarna Wernbloom, Johansson och Bjärsmyr och 4-4-2 kanske Gbg kan kriga till sig tillräckligt med poäng för att undvika superettan.

Det får vi hoppas, det är typ enda meriten som Blåvitt saknar, att ha spelat i superettan alltså.
Citera
2020-09-11, 14:55
Avslutad
Citat:
Jesper Karlsson försvinner till Holland verkar det som. Elfsborgs bästa spelare. Deras viktigaste också? Navet i hela deras anfallsspel. Frågan är om det går att ersätta. Och om Elfsborg klarar sig utan honom. Blir mycket mer begränsat utan honom, man faller tillbaka till att förlita sig på den begränsade Frick där framme som målet för bollarna.

Tror Elfsborg säljer sin europachans. Men okej betalt iaf.

Jag tycker visserligen fortfarande att Jesper Karlsson är osannolikt töntig men att han är duktig finns det inga tvivel om. Jag antar att alla Elfsborgs konkurrenter jublar!
Citera
2020-09-11, 15:33
Medlem
Keldons avatar
Elfsborgs 3% chans till guld blev nu noll.
Citera
2020-09-11, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Jag tycker visserligen fortfarande att Jesper Karlsson är osannolikt töntig men att han är duktig finns det inga tvivel om. Jag antar att alla Elfsborgs konkurrenter jublar!

Bra att du konstaterar att tvåan i allsvenskans poängliga är duktig.
Citera
2020-09-11, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keldon
Elfsborgs 3% chans till guld blev nu noll.

Ja det är inte bara poängen som försvinner där utan även mycket fart och kreativitet. Tufft men samtidigt ryktas de få en god summa i tuffa tider med.

--------------------

I övrigt... hur känner göteborgare inför Roland Nilsson? Det är inte någon som jag skulle vara överlycklig över att få in personligen men man kanske inte är så kräsen heller med tanke på situationen
Citera
2020-09-11, 16:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Bra att du konstaterar att tvåan i allsvenskans poängliga är duktig.

Attans också. Jag glömmer alltid att vara övertydlig så att pappskallar som du också förstår. Men jag lovar att bifoga en teckning nästa gång jag skriver något här så det blir enklare för dig. Men denna gången får du nöja dig med en förklaring.

Min poäng var att jag gottade mig åt Elfsborgs tapp då deras guldchanser krymper betydligt utan Jesper Karlsson. Dessutom är det en passande tidpunkt då vi möter Elfsborg borta 21/9.

Hoppas det var tillräckligt lättförståeligt även utan teckning?
Citera
2020-09-11, 17:19
Medlem
Ovcharkas avatar
27 miljoner är ändå ganska snålt för Jesper Karlsson, 22, kan jag tycka. Han är ju sju resor bättre än Nygren och går dessutom till en kapitalstarkare liga.

Jaja, upp till Djurgårn nu då att utmana mff.
Citera
2020-09-11, 17:35
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Jag tror inte att vi ska skriva av Elfsborg bara för att de blir av med en spelare och nu har mff börjat tappa poäng. Jag hade älskat att se svinen missa guldet.
Citera
2020-09-11, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
27 miljoner är ändå ganska snålt för Jesper Karlsson, 22, kan jag tycka. Han är ju sju resor bättre än Nygren och går dessutom till en kapitalstarkare liga.

Jaja, upp till Djurgårn nu då att utmana mff.

Ja den summan var mindre än jag trodde de skulle få för honom med faktiskt. Frågan är om det är vidareförsäljning % eller bra bonusar kanske. Det är trots allt ett starkt AZ han går till som har CL att vänta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in