2020-09-11, 17:46
Medlem
Karmapoliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Ja fruktansvärt 😢
Då borde ju ändå hon varit misstänkt direkt om hon stuckit från sitt pass 🤔 om det inte är så att 55 åringen jobbade med bo men sov under tiden för mordet.
Att han misstänktes först men när transaktioner gjordes blev kvinnan ist misstänkt.

Jag har aldrig varit med om dubbelbemanning nattetid.
Det gäller även de mest vårdkrävande brukare.
Jag har arbetat som samordnare på ett stort rikstäckande assistansbolag.
Citera
2020-09-11, 17:52
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karmapolis
Ok då är ju frågan varför 55 åringen misstänktes men å andra sidan verkar han inte vara det längre..
Citera
2020-09-11, 17:52
Medlem
Citat:

Däremot är det inte helt ovanligt att assistenter som jobbar kväll och sedan morgon sover över på arbetsplatsen.
Citera
2020-09-11, 17:54
Medlem
Citat:

Tänkte just skriva detsamma - nattetid är det som regel endast en person, i undantagsfall kan det vara fler. Skulle något inträffa under natten med omsorgstagaren att man behöver mer hjälp så larmar man enligt gällande instruktioner.
Citera
2020-09-11, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattastrof50
Angående gallring av "skit" i belastningsregistret så finns info om detta på denna länk:

https://polisen.se/tjanster-tillstan...llringsregler/

Exakt! Tack :-)
Citera
2020-09-11, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jasper.Newton
Det vi vet är att BO blivit dömd för att hantera narkotika så vi kan nog räkna med att han inte är en helyllepojke. Låter osannolikt att det är MGM som begått stölder här och BO skulle anmäla. Snarare tvärtom, BO försökte stjäla saker för han behövde pengar för att finansiera sitt missbruk.

Oj vad folk har förutfattade meningar... BO var genomsnäll oavsett om han använde cannabis eller inte. Han var inte nergången eller något sånt..
Citera
2020-09-11, 18:22
Medlem
Vad gäller brukaren så har massmedia gått ut med att denne inte kan vittna eller något liknande.

Det innebär att brukaren har en god man/förvaltare och det kan betyda att det inte finns någon bankdosa.
Däremot kan personal ha tillgång till kort, beroende på hur god man hanterar huvudmannens ekonomin. Men då är pengarna lätta att spåra.

Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Både stöld och bedrägeriet är gjort i samband med mordet och Brukaren är målsägaren i de fallen Så stöld och bedrägeri mot brukaren är det och då är ju bankkort/bankdosa som verkar mest troligt.
Citera
2020-09-11, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nettan70
Vad gäller brukaren så har massmedia gått ut med att denne inte kan vittna eller något liknande.

Det innebär att brukaren har en god man/förvaltare och det kan betyda att det inte finns någon bankdosa.
Däremot kan personal ha tillgång till kort, beroende på hur god man hanterar huvudmannens ekonomin. Men då är pengarna lätta att spåra.

Min förra brukare hade ingen godman/förvaltare och hadr egen bankdosa
Citera
2020-09-11, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av videojugge
Möjligen Kan man se mer lesbisk ut?

Det hade ju varit svårt förvånande om hon inte var det...
Citera
2020-09-11, 18:30
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nettan70

Ja brukaren kan bara utrycka sig med blicken om jag förstått rätt, därför är ju dessa brotten extra vidriga.
Att stjäla från en handikappad som dessutom är ens kusin är så lågt, mörda någon i dens hem. Fruktansvärt
Citera
2020-09-11, 18:32
Medlem
Då låg din brukare låg på högre funktionsnivå och kunde själv ta mer ansvar över ekonomin.

Citat:
Ursprungligen postat av svampbob3kant
Min förra brukare hade ingen godman/förvaltare och hadr egen bankdosa
Citera
2020-09-11, 18:51
Medlem
EF och 55åringen jobbade natt tillsammans.
Ena hade sovande jour (i detta fall 55åringen, som för övrigt enligt upg fått sparken)
Så han är inte densamma som upptäckte detta på morgonen. Han sov väl säkert gött?

Vad JO gjorde där?
Det är hennes kusin hon uppenbarligen har en nära relation till. Så att ha besök en Fredag tycker inte jag iaf är konstigt.

Men det är de enda logiska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in