2020-09-11, 11:32
Medlem
Crookens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Då lär det bli 4-4-2 i framtiden nu när Rolle är klar, det ligger dessutom i IFK:s DNA.

Har Rolle alltid spelat 4-4-2?

Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Behåller dom spanjor konsulten så ska de nog gå halvbra som senast Rolle ackompanjerades av en spanjor.

Spanjola är kvar som assistent säger Rolle så.
Citera
2020-09-11, 11:38
Medlem
Ovcharkas avatar
Märkligt. Gbg sa ju att man skulle bygga vidare på det Poya hade etablerat. Då känns inte Rolle som rätt man.

Men men, med dödgrävarna Wernbloom, Johansson och Bjärsmyr och 4-4-2 kanske Gbg kan kriga till sig tillräckligt med poäng för att undvika superettan.
Citera
2020-09-11, 11:40
Medlem
upperkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Roland Nilsson känns väl rent spontant som ett bra val av Göteborg, eller?
Jag är göteborgare och magkänslan är god i alla fall.
Citera
2020-09-11, 11:43
Medlem
Nu låter vi Rolle & co bygga och förädla i lugn och ro.
Rom byggdes inte på en dag. En fungerande backlinje är det första att ta tag i.
Citera
2020-09-11, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Märkligt. Gbg sa ju att man skulle bygga vidare på det Poya hade etablerat. Då känns inte Rolle som rätt man.

Men men, med dödgrävarna Wernbloom, Johansson och Bjärsmyr och 4-4-2 kanske Gbg kan kriga till sig tillräckligt med poäng för att undvika superettan.
Glöm inte Eriksson.
Citera
2020-09-11, 11:44
Medlem
Jesper Karlsson försvinner till Holland verkar det som. Elfsborgs bästa spelare. Deras viktigaste också? Navet i hela deras anfallsspel. Frågan är om det går att ersätta. Och om Elfsborg klarar sig utan honom. Blir mycket mer begränsat utan honom, man faller tillbaka till att förlita sig på den begränsade Frick där framme som målet för bollarna.

Tror Elfsborg säljer sin europachans. Men okej betalt iaf.
Citera
2020-09-11, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Borde inte Roland Nilsson nämnas som ett eventuellt namn?

(har själv ingen egentlig åsikt, men känns väl som det är dags för honom att byta jobb ungefär nu).

Citerar mig själv och slår mig för bröstet över att jag var först att nämna honom.
Om det är bra för Blåvitt återstår väl att se. Nu när han är klar är den givna attityden i alla fall positiv. Rätt bakgrund, erfarenhet, ålder och klubbkoppling. Själva grunden är klockren.
Citera
2020-09-11, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka

Med det menas naturligtvis att alla förändringar inte kommer med en gång.
Det tar tid att vända en skuta rätt. Tålamod är viktigt i ett läge som detta, med ny tränare.

Det vore ju rätt idiotiskt att börja bygga nytt nu, här krävs det inledningsvis reparationer och ingen helrenovering.. Rolle kommer garanterat att ta det bit för bit och bringa mod i grabbar och gubbar.

Ge honom tid
Citera
2020-09-11, 11:59
Medlem
civilians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nenneno
Jesper Karlsson försvinner till Holland verkar det som. Elfsborgs bästa spelare. Deras viktigaste också? Navet i hela deras anfallsspel. Frågan är om det går att ersätta. Och om Elfsborg klarar sig utan honom. Blir mycket mer begränsat utan honom, man faller tillbaka till att förlita sig på den begränsade Frick där framme som målet för bollarna.

Tror Elfsborg säljer sin europachans. Men okej betalt iaf.

Simon Olsson är vår MVP och navet i anfallet. Det är han och Per Frick som är viktigast för att vårt anfallsspel ska fungera. Men det är klart att det är ett tungt, men nödvändigt, tapp. Själva spelet i sig kommer nog inte påverkas sådär jättemycket. Produktionen - och därmed även poängen - däremot.
Citera
2020-09-11, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av civilian
Simon Olsson är vår MVP och navet i anfallet. Det är han och Per Frick som är viktigast för att vårt anfallsspel ska fungera. Men det är klart att det är ett tungt, men nödvändigt, tapp. Själva spelet i sig kommer nog inte påverkas sådär jättemycket. Produktionen - och därmed även poängen - däremot.
Vem spelar ni på vänsterkanten nu när Okkels är skadad. Ondrejka?
Citera
2020-09-11, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av civilian

Fast ni har haft Simon Olsson (okej, inte alls så som han sett ut i år, det ska medges) och Per Frick tidigare. Det är ett mycket mer begränsat anfallsspel, mycket mer rakt och styltigt. Per Frick är bra på det han gör men skulle inte förvåna mig om han kommer spela hela sin karriär i allsvenskan eller på sin höjd norden. Jag är inte som du övertygad om att de här spelarna är viktigare. Karlsson har förstås öppnat för Frick, och gett alternativ för Olsson. Jag oroar mig iaf lite för Elfsborg.

Kommer ni hämta tillbaka Hümmet? Eller försöka värva?
Edit: okej, såg att jag helt missat han Okkels, så behöver kanske inte värvas då.
Senast redigerad av Nenneno 2020-09-11 kl. 12:11.
Citera
2020-09-11, 12:08
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Med det menas naturligtvis att alla förändringar inte kommer med en gång.
Det tar tid att vända en skuta rätt. Tålamod är viktigt i ett läge som detta, med ny tränare.

Det vore ju rätt idiotiskt att börja bygga nytt nu, här krävs det inledningsvis reparationer och ingen helrenovering.. Rolle kommer garanterat att ta det bit för bit och bringa mod i grabbar och gubbar.

Ge honom tid

En lyx Gbg inte har råd med.

På kort sikt, här och nu, känns Roland rätt. Enkelt spel, vinn några matcher med 1-0, hålla sig kvar i Allsvenskan.

Men nästa säsong? Vad ska Roland med Aiesh och co, känner jag.

Jaja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in