2020-09-07, 09:40
Medlem
Jag gillar Peter Gerhardsson, soft snubbe, men han kan inte sätta ett försvarsspel, det var först när Stahre kom in som Häcken slutade läcka som ett såll, sedans dess har dom väl typ varit ett av de lagen som släpper in minst mål.
Citera
2020-09-07, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Jag gillar Peter Gerhardsson, soft snubbe, men han kan inte sätta ett försvarsspel, det var först när Stahre kom in som Häcken slutade läcka som ett såll, sedans dess har dom väl typ varit ett av de lagen som släpper in minst mål.

Borde inte Roland Nilsson nämnas som ett eventuellt namn?

(har själv ingen egentlig åsikt, men känns väl som det är dags för honom att byta jobb ungefär nu).
Citera
2020-09-07, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Borde inte Roland Nilsson nämnas som ett eventuellt namn?

(har själv ingen egentlig åsikt, men känns väl som det är dags för honom att byta jobb ungefär nu).

Jag hoppas han är väldigt långt ner på listan över tänkbara namn. Hans största merit är väl att han lyckades ta upp Gais i allsvenskan, i MFF hade väl Pep Clotet en viktig roll, i FCK blev han kortvarig.

Nu är det förvisso helt andra omständigheter i landslaget kontra klubblag, men som det ser ut i U21 nu är det döden.
Citera
2020-09-07, 11:03
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Jag hoppas han är väldigt långt ner på listan över tänkbara namn. Hans största merit är väl att han lyckades ta upp Gais i allsvenskan, i MFF hade väl Pep Clotet en viktig roll, i FCK blev han kortvarig.

Nu är det förvisso helt andra omständigheter i landslaget kontra klubblag, men som det ser ut i U21 nu är det döden.
Jag tror inte att ni har råd att vara kräsna. Att sparka Poya verkar vara ett överilat misstag så som läget ser ut.
Citera
2020-09-07, 11:18
Medlem
Citat:

Ok. Köper det och gör det enkelt för mig, dvs kopierar din åsikt och placerar honom långt ner även på min lista.
Citera
2020-09-07, 14:26
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Givetvis är det så, och det är ju grejen.
Vi ska inte ha in någon som totalt kastar om allt ty det finns det inte varken tid eller material för just denna säsongen. En kombination av spelstilar där vi varierar och därmed blir betydligt mer svårlästa är givetvis det bästa.

Gerhardsson har ju damlandslaget nu, tveksam till att han vill lämna det jobbet och det lär inte vara lätt att fixa loss honom även om det är ett alternativ.
Jag kan inte säga att jag har något namn jag sitter på som jag hellre ser än andra nu, fasan är väl att det blir nån ur det gamla tradiga gubb-gänget...
Gerhardsson var mest ett exempel på en bra tränare som skulle göra just det som jag nämnde där. Bygga vidare på Poyas kortpassningsspel men med ett mycket rakare sådant som går mer framåt och mindre i sidled.

Citat:
Han var väldigt offensivt balanserad och det var en uttalad plan som Häcken hade på den tiden. Dom ville spela gladfotboll för att locka publik. Jag tyckte det var ett kul "experiment" och blev lite besviken när dom avslutade det.
Tittar du på vad han hade för backlinje och hur han ställde upp sitt mittfält så var det väldigt tydligt att det var ett väldigt framtungt lag. När Stahre kom in så ändrades det direkt, han offrade direkt en offensiv mittfältare och satte in en defensiv istället.
Och det jag ville ha sagt där var alltså att det inte säger nånting om huruvida Gerhardsson kan sätta ett försvarsspel. Dom ville inte sätta ett försvarsspel.
Citera
2020-09-07, 16:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Gerhardsson var mest ett exempel på en bra tränare som skulle göra just det som jag nämnde där. Bygga vidare på Poyas kortpassningsspel men med ett mycket rakare sådant som går mer framåt och mindre i sidled.

Han var väldigt offensivt balanserad och det var en uttalad plan som Häcken hade på den tiden. Dom ville spela gladfotboll för att locka publik. Jag tyckte det var ett kul "experiment" och blev lite besviken när dom avslutade det.
Tittar du på vad han hade för backlinje och hur han ställde upp sitt mittfält så var det väldigt tydligt att det var ett väldigt framtungt lag. När Stahre kom in så ändrades det direkt, han offrade direkt en offensiv mittfältare och satte in en defensiv istället.
Och det jag ville ha sagt där var alltså att det inte säger nånting om huruvida Gerhardsson kan sätta ett försvarsspel. Dom ville inte sätta ett försvarsspel.

Vissa år behövdes inget försvarsspel. Tänk att vi höll på att ta guldet 2012 med denna backlinje.

Frölund----Ali-Khan--- Wahlström--- Arkivuo

Arkivou var visserligen briljant, men framförallt offensivt. Frölund var långsam och tvärslut, mittbackarna kräver ingen motivering.
Citera
2020-09-07, 16:42
Medlem
Och där kunde större mediekanaler bekräfta tidigare uppgifter om att Göteborg jagar JG.

AIK jagade i somras Jens, som själv ville dit. Peter Hunt vägrade då släppa sin tränare. Nu, efter en tid av sämre resultat, är det möjligen nytt läge i Norrköping.
Hunt ser säkert, vilket han är suverän på, möjlighet att göra en affär. Men är han, som förmodligen själv är avgående, rätt man att tillsätta en ny manager?

Jag konstaterar att många bärande väggar lämnar inom några månader. Alltifrån Hunt och JG till spelare som Thern och Pettersson. Vad händer med Norrköping?

Hunt borde lämna plats redan nu - inte för att resultaten är så usla, utan för att föreningen behöver en efterträdare som tar plats, pekar ut en färdriktning och signalerar att Norrköpings framtid trots allt är ljus.

Den kampanjen måste börja med att rekrytera en kunnig och erfaren tränare.
Senast redigerad av Olbars 2020-09-07 kl. 16:46.
Citera
2020-09-08, 10:51
Medlem
cokehyenas avatar
BK Skamfläcken fick dispens för att skjuta upp match pga landslagsspel.

Det har inte ajk fått va? Är det pga för få spelare borta eller kan man gissa att Larsson (som tappat kaptensbindeln) och Lustig inte startar/spelar mot Portugal?
Citera
2020-09-08, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting

Det är möjligt, jag gillar Peter så det hade väl varit ett helt ok alternativ, kanske det bästa av alla namn som slängts ut än så länge, men han lär det nog inte bli.

Blir det Jens Gustafsson så är det hål i huvudet. Han har inte presterat i Peking och lär inte göra det i Blåvitt heller.

Hade det varit ombytta roller, Blåvitt med en 25-30 miljoners satsning och med Jens som tränare så hade hela havet stormat och vi blåvita hade stått på barrikaderna i detta nu och skrikit "avgå".

Ser hellre vinnare som t ex Norling, det lär ju dock inte hända.
Citera
2020-09-08, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
BK Skamfläcken fick dispens för att skjuta upp match pga landslagsspel.

Det har inte ajk fått va? Är det pga för få spelare borta eller kan man gissa att Larsson (som tappat kaptensbindeln) och Lustig inte startar/spelar mot Portugal?

Jo, AIK fick rätt, Sirius-AIK är flyttad.
Citera
2020-09-08, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Comex1
Fd HIF spelaren och nuvarande sportchefen i Hammarby Jesper Jansson lurar småbarnsfamilj på miljonbelopp och mäklaren är i maskopi. Säljer samma utdömda hus för 3:e gången.

https://www.hd.se/2020-09-05/mogelhuset-i-allerum-var-utdomt-och-skulle-rivas-men-saldes
Kommer det här påverka Jespers ställning i klubben, han ryktades väl i samma sammanhang som Paolo R också?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in