2020-09-11, 09:05
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
https://e.cdn-expressen.se/images/25/c3/25c3fdd557aa45318db206794beb6e3b/16x9/826@40.jpg

Ska Max avgå eller inte Wisemen?
Ett tips är ju att göra klart det först, och sedan sätta upp en banderoll. Effekten blir mycket starkare då.
Skärpnin!
Citera
2020-09-11, 09:19
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus
När man just förlorat mot Örebro så gnäller dansken på.....Häcken???

Vinnarkultur much?

När HIF ville skjuta upp sin match mot DIF då blev det jäkla liv. Hänvisning till ett avtal som alla lag godkänt.
När Häcken och AIK klagar då går det bra. Det är i första hand SvFF som godkänner allsvensk fotboll dagen efter NL-spel.

Nu är det bara att hoppas att Häcken och AIK förlorar sina matcher.
Citera
2020-09-11, 09:22
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Hade man vetat att det var Rolles hade den garanterat inte välts, Rolle har ju ett rätt bra förflutet (förutom en viss straff) hos oss ändå.
Ja, bilden blir rätt kul ändå.

Japp, Ferran var huvudtränare medan Alf fick vara det utåt för licensen. Så uselt det kan bli igår förövrigt.
0-4 hemma på GU är väl tangerat största förlusten där sedan ombyggnationen stod klar 09.

Och allt mäts inte i individuella poäng precis som alla skrev då.

Det var dessutom Ferran som hade ansvaret igår, det är ju inte direkt motsatsen till Poya. Nu väntar den ödesvecka jag tjötat om ett tag.
Falken borta, FCK i EL och sedan Kalmar hemma.
Återstår att se om vi får in en ny tränare innan Falken, men oavsett så har denna liksom max en träning på sig och det är ju dessutom en matchförberedande imorgon isf. Inte enkelt att göra underverk då.
Skulle vi torska alla tre kommande vecka även med en ny tränare så är det ju fullständigt vedervärdigt läge inför avslutningen, då har vi dessutom redan tömt "byta-tränare"-kortet. Därav trodde jag att Poya skulle fått den veckan på sig.

Utan att börja skydda/beskylla olika grupperingar så var det väl inte direkt WM som sköt raketerna... Sedan vilken gruppering som satte upp banderollen vete tusan men banderoller brukar ju inte direkt vara deras grej heller.

En ny tydlig huvudtränare måste in såklart snarast. Borde vara klart idag. Och jag tror Rolle är vettigt alternativ just nu som jag skrivit innan. Svårt att få in bättre med faktiskt. Någon som kan skapa lugn och har rutinen men samtidigt ännu en hunger och har erfarenhet att hantera pressen i en stor klubb med stort engagemang runt. Han kan sätta ett försvar med och det är vad man behöver för att rädda säsongen. Fördel även att vara bekant med klubben och stan sen innan med. Finns ändå inget utrymme att lägga fokus på något finlir nu. Ferran kan bidra med bra offensiva idéer till honom att baka in. Det är det han gör bäst i detta läget. Lite som han hade med Clotet (annan spanjor) när han tog guld med MFF.
Senast redigerad av Steff83 2020-09-11 kl. 09:28.
Citera
2020-09-11, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Hade man vetat att det var Rolles hade den garanterat inte välts, Rolle har ju ett rätt bra förflutet (förutom en viss straff) hos oss ändå.
Ja, bilden blir rätt kul ändå.

Japp, Ferran var huvudtränare medan Alf fick vara det utåt för licensen. Så uselt det kan bli igår förövrigt.
0-4 hemma på GU är väl tangerat största förlusten där sedan ombyggnationen stod klar 09.

Och allt mäts inte i individuella poäng precis som alla skrev då.

Det var dessutom Ferran som hade ansvaret igår, det är ju inte direkt motsatsen till Poya. Nu väntar den ödesvecka jag tjötat om ett tag.
Falken borta, FCK i EL och sedan Kalmar hemma.
Återstår att se om vi får in en ny tränare innan Falken, men oavsett så har denna liksom max en träning på sig och det är ju dessutom en matchförberedande imorgon isf. Inte enkelt att göra underverk då.
Skulle vi torska alla tre kommande vecka även med en ny tränare så är det ju fullständigt vedervärdigt läge inför avslutningen, då har vi dessutom redan tömt "byta-tränare"-kortet. Därav trodde jag att Poya skulle fått den veckan på sig.

Utan att börja skydda/beskylla olika grupperingar så var det väl inte direkt WM som sköt raketerna... Sedan vilken gruppering som satte upp banderollen vete tusan men banderoller brukar ju inte direkt vara deras grej heller.

Har det gått bättre för laget eller? Vad är skillnaden? Mycket snack för en spelare som t.om är medioker i allsvenskan.
Citera
2020-09-11, 10:13
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
En ny tydlig huvudtränare måste in såklart snarast. Borde vara klart idag. Och jag tror Rolle är vettigt alternativ just nu som jag skrivit innan. Svårt att få in bättre med faktiskt. Någon som kan skapa lugn och har rutinen men samtidigt ännu en hunger och har erfarenhet att hantera pressen i en stor klubb med stort engagemang runt. Han kan sätta ett försvar med och det är vad man behöver för att rädda säsongen. Fördel även att vara bekant med klubben och stan sen innan med. Finns ändå inget utrymme att lägga fokus på något finlir nu. Ferran kan bidra med bra offensiva idéer till honom att baka in. Det är det han gör bäst i detta läget. Lite som han hade med Clotet (annan spanjor) när han tog guld med MFF.

Presskonferens kl 11.00 i dag, blir väl Rolle som presenteras.
Citera
2020-09-11, 10:49
Medlem
Såg ut som att laget tappat tron på det dom gör totalt igår, sämsta jag sett, så dåligt så att det nästan kändes som en läggmatch, en protest mot att Poya fått gå, vilket det såklart inte var, men det var uselt, förhoppningsvis är den reaktionen på tränarbytet enbart temporär och att spelarna kan bli taggade av en ny gubbe, annars åker vi ur.
Citera
2020-09-11, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Presskonferens kl 11.00 i dag, blir väl Rolle som presenteras.
Ja in med Rolle, så det åtminstone blir nån ordning på backspelet.
Så illa som det var igår. Så illa får det inte se ut.

Men förändringar tar tid, den tiden har vi egentligen inte. Men vad är alternativet ?
Banderoller i all ära. Men här har dom riktigt, riktigt fel.
Jag tror på Rolle som ledare för ett sänkt blåvitt.

Ska det överhuvudtaget stå något på någon banderoll så är det Framåt, framåt blåvitt
Senast redigerad av Tavelramskrok 2020-09-11 kl. 11:01.
Citera
2020-09-11, 11:04
Moderator
vfs avatar
Då lär det bli 4-4-2 i framtiden nu när Rolle är klar, det ligger dessutom i IFK:s DNA.
Citera
2020-09-11, 11:08
Medlem
Korders avatar
Roland Nilsson känns väl rent spontant som ett bra val av Göteborg, eller?
Citera
2020-09-11, 11:11
Medlem
Bättre än en del alternativ, kan han få det att se ut som i Italien matchen nu senast = kanon. Förhoppningsvis inte likt Islandsmatchen dock... som var döden.

Kom igen Rolle!
Citera
2020-09-11, 11:14
Medlem
Vanstertrollets avatar
Rolle känns mer som en klubblagstränare så det blir nog helt okej det där för Göteborg. Många tränare behöver ju ha det här dagliga tugget. Det är rätt svårt att få ihop det som tränare när du har en samling en gång i kvartalet typ.
Citera
2020-09-11, 11:20
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Behåller dom spanjor konsulten så ska de nog gå halvbra som senast Rolle ackompanjerades av en spanjor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in