2020-09-11, 08:19
Medlem
develis avatar
Madsens huvudbudskap i klass med Dennis Rader, en annan sexualsadistisk psykopat av högre rang.
På PCL-r skalan alltså...

Som ett psykopatiskt kit.

... Och där kan man baka in hans feta narcissism. Han orkade givetvis inte låta bli att skrävla och göra sig förmer.
En indirekt hälsning, ett hån, en rejäl kränkning och samtidigt ett maktutövande. Han har nåt som ingen annan kommer åt, ser sig som grandios segrare.

Fantasin, pervetsiteterna som nu går på repeat i hans störda hjärna.

”Minns varenda millisekund av ubåtsturen”

Edit.
BTK ansåg att fantasin överträffade verkligheten.
Offren var krångliga och inte lika smidiga att döda som i fantasierna.
Men det gav näring så han var ett repititivt rovdjur i mänsklig skepnad; en seriemördare.

Han fantiserade om tillfångatagna och hjälplösa kvinnor - "trapped and helpless".

Inte fjärran från Madsens poetiska ådra.
Gå efter dom svaga, de enkla offren..

De är mer djuriska än människor, ständig jakt, luppfyllelse av begär och drifter.

Samma fega, gravt omanliga inställning som Panzram.
"preyed upon the weak, the harmless and the unsuspecting."

Ryssen Chikalto har sagt nåt snarlikt.

Fy fan, om så rösten vore av änglars klang så är det budskapet från det inre som överskuggar allt.

Deras sadism, perversiteter och sjuka handlingar.
Senast redigerad av develi 2020-09-11 kl. 09:04.
Citera
2020-09-11, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
jag tror du har helt fel
tror inte alls att det var pengarna/honoraret som avgjorde att Kim ville göra intervjun
hon hade tydligen en nyfikenhet -vetgirighet att rota upp lite udda ämnen och personer.
Hon var orädd och relativt oerfaren journalist.
Hon ville skriva om en udda typ som folk pratade om där i Danmark.
Om hon fick betalt eller inte var nog inte hennes drivkraft.
Ung,orädd sökte det udda sensationella. Kolla hennes tidiga arbeten så ser du att hon sökte nischer som inte handlade om vanliga ämnen.
Så mycket kan hon ändå inte tjänat för att intervjua och skriva en artikel om denne u-båts-galning.
Så nej det inte pga ekonomin som hon valde att skriva om just "honom".
Han var känd som en udda figur -vad hon däremot inte visste eller anade var att han hade en vriden sexualsyn, med Sadistiska fantasier.
Om detta visste hon så klart inte.

Så enligt dig var hon bara så intresserad av ”udda ämnen” att hon lämnade sina gäster på sin egen avskedsfest för att kunna skriva om Madsen? Då behövdes det ingen manipulation av psykopaten så din åsikt stödjer mitt påstående. Madsen är ingen mästermanipulatör. Han lyckades inte med de andra offren, men han lyckades med Kim som hade andra motiv än de andra. Inte bara en ubåtsfärd med galningen utan även pengar och ära.

Kim hade redan ett kontrakt med en amerikansk tidning om publicering av artikeln. Bara hon skulle få den klar. Så visst var pengarna inblandade vare sig du vill eller inte. Det skrivs även i tidningar nu i efterhand (som föräldrarna har godkänt) att efter överväganden kom Kim och pojkvännen fram till att det skulle ”löna sig” att ta den där ubåtsfärden, eftersom man på det sättet skulle få den redan påbörjade artikeln klar för att levereras till tidningen.

Det var så viktigt för henne att få artikeln publicerad att hon övervägde att lämna gästerna helt själva för några timmar och åka med pojkvännen. Men den planen skrotades. Kim fattade väl att det skulle ha sett för grovt ut i vännernas ögon. Typ ”ni är välkomna att äta och dricka här – själva har vi lite viktigare saker att göra under tiden”..

Att Kim var intresserad av subkulturer vet vi redan. Även stipendiet som delas ut i hennes namn ska just till likasinnade journalister.

P.S. Du går även emot den allmänna sanningen i tråden att Kim de facto var en erfaren journalist som hade skrivit om diverser artiklar såväl i/om Afrika, Asien och USA. Därtill hade hon ju gedigen utbildning och pratade 8 språk flytande.

Men du vill göra henne endast till en ung, oerfaren och nyexaminerad journalist som var nyfiken på udda ämnen.
Senast redigerad av sno 2020-09-11 kl. 08:36.
Citera
2020-09-11, 08:44
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
kan inte heller vara helt normal kvinna. ingen vuxen kvinna av den normala sorten skulle ha dragits till denne. Hans utseende är sluskigt,och hans sexuella preferenser är perversa. Bara likasinnade dras till en sådant.
sluskigt rovdjur, vuxna kvinnor som levt normala liv o ändå dras till en sådan slusk, klart de är samma sort.kaka söker maka.
NÅgon vidare utbildning lär hon nog inte ha, vad hennes fotokunskaper handla om vet jag ju inte.
Inga välutbildade kvinnor skulle lockas att gifta sig med denne sadist.

Media väljer ju ut just de foton där han ser "sluskig" ut. Så ser han oftast inte ut. Detta med hans sexuella preferenser kunde ju ingen veta (utom de som han delade dem med), innan det kom fram under rättegången. Vidare förstod ju inte hans manliga medarbetare heller, vad som gömde sig under ytan. Så det handlar heller inte bara om blind förälskelse. Männen var ju knappast förälskade i honom, får vi hoppas, men de blev lurade ändå.

Jag håller alltså INTE med om att alla kvinnor som dragits till honom genom åren - och det var många - har varit "av samma skrot och korn". Den tyske praktikanten i verkstan sa t.ex. i rättegången att "Madsen hade aldrig några problem med att erövra en kvinna". "Tysken" vars inlägg jag brukade översätta här förut, uttryckte något liknande. Däremot tror jag - tyvärr - att Jenny Curpen är "samma skrot och korn". D.v.s. inte alls bra för honom. Det hade varit mycket bättre om han hade gift sig med lokföraren "Sofie". Hon verkade både vettig, normal och no-nonsense. Hon hade kunnat ta honom i örat om det bar iväg...

Världen är inte riktigt så svart och vit som du tror.

Citat:
Ursprungligen postat av develi
Fråga Merwinna. Hon gillar ju PM, pratat om karisma etc. Via Youtube.

Fråga de som olyckligtvis hamnar i klorna på en psykopat.
Mixen av falska kärleksbedyrelser, manipulation, hjärntvätt, maktutövande och tyvärr förälskelse ger en hint.

" en vanlig normal dansk tjej"
Kan hända exakt vem som helst.

Jag undrar snarare när förvåningen ska släppa och folk ska begripa hur extremt förrädiska de här är IRL.

Fråga de på verkstaden som gick på hans storsvulna visioner och känner sig rätt blåsta nu.

Han HAR ju karisma. Jag fattar inte att du inte uppfattar det? Sedan är det en annan sak, att mycket av det som folk (ja inte du då) uppfattar som karisma, kan vara inlärt, instuderat. Han VET precis hur han ska tala, med den där vackra, välmodulerade rösten. Eftertänksamt och inkännande, eller intensivt och engagerat... mycket övertygande. Han borde ha varit lärare - och han HAR ju också lärt många väldigt mycket, om naturvetenskap och teknik. Det kan man inte ta ifrån honom, att han har gjort en insats där.
Citera
2020-09-11, 08:48
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Och ändå fick jag frågan hur jag "visste" att han var sprittsprångande galen. Hade jag "bevismaterial" för det uttalandet?..

När man utöver ovanstående vet att han styckade kroppen vet jag inte vad mera jag borde "bevisa" för mitt påstående? :-o

Det är ju det där som är så läskigt, att det inte går att föreställa sig att han drömde om att göra sådana saker, när man ser på Youtubefilmerna eller läser hans blogg - då verkar han ju så trevlig och normal. Den här saken har tyvärr gjort mig mer misstänksam mot män överlag. Man undrar ju vad män som man känner IRL, och som verkar trevliga och normala, egentligen fantiserar om när de släckt lampan om kvällen... och när bomben ska brisera...
Citera
2020-09-11, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det är ju det där som är så läskigt, att det inte går att föreställa sig att han drömde om att göra sådana saker, när man ser på Youtubefilmerna eller läser hans blogg - då verkar han ju så trevlig och normal. Den här saken har tyvärr gjort mig mer misstänksam mot män överlag. Man undrar ju vad män som man känner IRL, och som verkar trevliga och normala, egentligen fantiserar om när de släckt lampan om kvällen... och när bomben ska brisera...

Jag skulle inte dra för långtgående slutsatser av Madsens sjuka tankar.

Trots att det här på FB är en allmän sanning att varannan man - minst - är en psykopat, så ser inte verkligheten ut som så. De flesta är normala och trevliga och sunda i skallen.

Åklagaren för målet blev illa påverkad av caset. Han kände sig nedstämd och ledsen. Så även de andra åklagare som han diskuterade fallet med. Åklagaren visst inte att sånt här fanns överhuvudtaget. Och han var ingen duvunge - 17års erfarenhet av åklagaryrket..

Jag anser att du även i framtiden kan lita på män. Själv förstår jag däremot inte fascinationen av den sortens udda företeelser som Kim jagade med sin journalistik. Folk som tror sig vara vampyrer etc.
Citera
2020-09-11, 09:15
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Han HAR ju karisma. Jag fattar inte att du inte uppfattar det? Sedan är det en annan sak, att mycket av det som folk (ja inte du då) uppfattar som karisma, kan vara inlärt, instuderat. Han VET precis hur han ska tala, med den där vackra, välmodulerade rösten. Eftertänksamt och inkännande, eller intensivt och engagerat... mycket övertygande. Han borde ha varit lärare - och han HAR ju också lärt många väldigt mycket, om naturvetenskap och teknik. Det kan man inte ta ifrån honom, att han har gjort en insats där.
Jag fattar varför folk blir grundlurade.

Jag vet att det är beroende på psykopatens störning.

De är ute efter nåt och därav manipulativa.

Jag skrev nyss:

"Fy fan, om så rösten vore av änglars klang så är det budskapet från det inre som överskuggar allt.
Deras sadism, perversiteter och sjuka handlingar."

Där ballar du ur.

Det märks på ditt trånande, drömmande ordval i klass med en förälskad fjortis.
Ta inte i så det går för dig, för så vacker är den rakt inte:

"den där vackra, välmodulerade rösten. Eftertänksamt och inkännande, eller intensivt och engagerat... mycket övertygande."

Det märks även via att du ska framställa honom som en framgångsrik vetenskapsman.
UC3 var en dödsfälla även utan Madsens hobbykniv, en rostig sardinburk.

Han hade för övrigt inte kommit en millimeter utan alla kringpersoner som han bedrog och svek.
Ja. Det är ett väldigt svek att vara manipulativ och grundlura folk att vara god men är en äcklig pervers sadist som suktar efter att skära halsen av en kvinna.

De skyllde han på. Framställde sig som en kirurg och de som andra nåt på en bodega.

Typiskt en grandios fullblodsegoist.
Senast redigerad av develi 2020-09-11 kl. 09:20.
Citera
2020-09-11, 09:20
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Jag är bara så trött på den ständiga förklaringsmodellen. Att dessa män skulle vara charmanta manipulatörer som kan manipulera vem som helst.

Du kan ju tro det. Många med dig kan fortsätta att tro det - om det känns bättre så. Men verkligheten talar om det motsatta. Alla tackade inte ja till erbjudandet. Det är ett faktum. Precis lika sannt som alla inte stannar kvar i en relation där den andre visar våldstendenser. Hur mycket du och andra likasinnade sen vill påstå det motsatta.

Fast detta kan ha helt andra orsaker, som beror av faktiska omständigheter. Handlar inte om brister hos kvinnan (även om det kanske kan bidra i vissa fall).

För det första är lagen skriven så idag, att en far får umgängesrätt med sina barn, nästan vad han än har gjort. Om man går, så kommer han att få träffa barnen ensam - och då kan det hända vad som helst. Därför är det bättre att stanna, så att man kan gå emellan och skydda barnen när han vill slå dem eller göra något sexuellt med dem.

Det här vet männen om. Jag hade en gång en arbetskamrat, som åt p-piller i hemlighet, och låtsades att hon inte kunde bli med barn mera p.g.a tidigt klimakterium. Detta för att mannen ville att hon skulle föda ett nytt barn, så att han åter skulle ha en hållhake på henne i tolv år (som är den ålder då barn kan vägra åka till sin pappa på umgänge). Kvinnan försökte bara stå ut, tills det yngsta barnet skulle fylla tolv, så att hon skulle våga lämna mannen. Hon hade ofta fläskläpp, och man såg att hon hade blånader i ansiktet som hon sminkade över...

Och för det andra, så går det inte att få ett hyreskontrakt idag, om man inte a) har fast inkomst och b) saknar betalningsanmärkningar. Alternativet för en kvinna som lämnar sin man, kan därför vara att leva som hemlös på gatan. Föreställ den konsekvensberäkningen! Det är till och med så illa, att vissa kvinnor som tagit sig till en kvinnojour, efter en tid har blivit utskrivna till "ingenting". Alltså till gatan. Kommer hon då krypande tillbaka till mannen för att få tak över huvudet, så kan det bli ännu värre när han först ska bestraffa henne för att hon gick.

Att du skriver sådant här får mig att tro, att du levt väldigt skyddat.
Citera
2020-09-11, 09:23
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag skulle inte dra för långtgående slutsatser av Madsens sjuka tankar.

Trots att det här på FB är en allmän sanning att varannan man - minst - är en psykopat, så ser inte verkligheten ut som så. De flesta är normala och trevliga och sunda i skallen.

Åklagaren för målet blev illa påverkad av caset. Han kände sig nedstämd och ledsen. Så även de andra åklagare som han diskuterade fallet med. Åklagaren visst inte att sånt här fanns överhuvudtaget. Och han var ingen duvunge - 17års erfarenhet av åklagaryrket..

Jag anser att du även i framtiden kan lita på män. Själv förstår jag däremot inte fascinationen av den sortens udda företeelser som Kim jagade med sin journalistik. Folk som tror sig vara vampyrer etc.
Hahahaha.

Du är ju helt väck.

Eller den som är mest grundlurad.
Manipulerad rakt av. Bland det dummaste på fb:

"Trots att det här på FB är en allmän sanning att varannan man - minst - är en psykopat, så ser inte verkligheten ut som så. De flesta är normala och trevliga och sunda i skallen."

1 på 100 beräknas vara psykopat i populationen och det är Madsen med svår psykopati som diskuteras.

Så trevlig och sund kan du lägga ner.
Senast redigerad av develi 2020-09-11 kl. 09:28.
Citera
2020-09-11, 09:27
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LucNN
Ok. Tänker att polisen nog har kollat upp just den klubben etc. för att klurra ut motiv osv. Visste inte det var känd att PM frekventerade klubben.

Jag har i alla fall inte hört namnet på klubben förr. Om det hade stått i domen hade jag kommit ihåg det.

Självklart kan det finnas någon klubb i Danmarks undre värld, som polisen inte har kollat. För att ingen som de intervjuat, visste om att PM brukade gå dit. (Eller för att intervjupersonerna själva haft något att dölja.)

Det verkar ju även, som att de här klubbarna kan ha en "öppen" verksamhet, dit vem som helst får komma bara de betalar i entrén, och sedan dessutom en "hemlig" verksamhet bakom kulisserna, dit bara vissa får komma in, där man pysslar med sjukare - och eventuellt olagliga - saker. Alla som känner till detta senare, lär ju vakta på hemligheten.
Citera
2020-09-11, 09:29
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Om det var just DEN klubben vet jag inte. Men det är väl känt att han besökte sexklubbar, och framförallt BDSM-klubbar. Men han var inte speciellt aktiv själv, han var mest åskådare enligt nåt eller ett par vittnen som förhörts. Hur det är med just den sanningshalten kan jag dock inte säga något om.

Det vittnet, som påstod att PM bara stod och tittade på, som försvaret hade skakat fram, beskrev ju händelser som då låg 17 år tillbaka i tiden. PM hade nog tagit både ett och flera steg sedan dess...
Citera
2020-09-11, 09:33
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Han sökte efter offer hela sommaren, och samtliga damer tackade nej. Han planerade detta såååå väl. Han traskade iväg med sänken till ubåten. Vattenslang. Strips att binda offret med (både till händer och fötter - från golv till tak). Han tog med såg, han tog med en vidrigt lång skarpslipad mejsel. En vidrig vidrig liten man.

Nu går han ut och söker uppmärksamhet och påstår att hon sa saker som triggade honom att "slå ihjäl henne". Blir bara så trött.

Angående de där långa skruvmejslarna (de var två stycken enligt polisen), förresten. De hittades ju aldrig. Blev det klarlagt hur polisen kunde veta att han hade köpt dem? Var han verkligen så dum att han tog dem på en företagsräkning?
Citera
2020-09-11, 09:35
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Du är äckligt inskränkt.
Kim Wall har inte tackat ja till en date med Madsen!
De andra kvinnorna var ju sådana som Madsen flirtade med.
En ville visst med men fick förhinder.
DK och en till var inbokade under Lördagen.
Och det handlade om veckorna före mordet.

Att försörja sig hederligt som skrivande journalist kallas inte "för ekonomisk vinning".
Det kallas för yrkesutövande!

Det minns jag inte? Däremot var det en som blev förbjuden av sin man att åka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in