2020-09-10, 23:04
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Känns som att U21 skulle passa rätt bra JG. Då kan ju jobba underifrån till sin gamle Halmstads-kollega Janne Andersson och hjälpa till att utveckla spelare till A-landslaget. Det är ju inte så överdrivet resultatbaserat jobb på det sättet. Känns inte som han komma längre i Norrköping. Norling känns som en bättre namn där i nuläget om han får samma fria tyglar som JG.

RN är säkert sugen på ett större klubblagsuppdrag igen och IFK Göteborg fattas det väl bara att han ska träna någon gång med sin historia där. Han var faktiskt rätt ansedd när det begav sig i GAIS och MFF. Efter misslyckandet i FCK har han ju sen harvat runt i ungdomslandslagsfotbollen. Jag tror suget finns igen.
RN är en sådär bra förkortning när du skriver om Roland Nilsson och Rickard Norling.
Citera
2020-09-10, 23:17
Medlem
groovesnuss avatar
När man just förlorat mot Örebro så gnäller dansken på.....Häcken???

Vinnarkultur much?
Citera
2020-09-10, 23:20
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
RN är en sådär bra förkortning när du skriver om Roland Nilsson och Rickard Norling.
Ajdå..RoN och RiN
Citera
2020-09-10, 23:23
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Bäst på plan i Hammarby ikväll var inte Tankovic utan http://www.bilddump.se/bilder/20200910213140-92.33.212.128.jpeg

Skämt åsido, vi behöver bättre domare, inte VAR.

Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus

Vinnarkultur much?

Just vinnarkultur är kanske inget ämne man ska ta upp som Häckensupporter, det slår lätt tillbaka
Citera
2020-09-10, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus

Vinnarkultur much?

Jojo men ni har ju betett er svinigt. Klubbarna hade ju bestämt på förhand att spela matcher nära landslagsuppehållen och sedan bara några veckor innan så får ni helt plötsligt kalla fötter.
Senast redigerad av Adde1234 2020-09-10 kl. 23:32.
Citera
2020-09-10, 23:37
Medlem
RedRocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Efter misslyckandet i FCK har han ju sen harvat runt i ungdomslandslagsfotbollen. Jag tror suget finns igen.
Jag kommer inte ihåg alls, vad var det som gick så snett där? Vad jag googlat mig till ledde laget ligan när han fick sparken men att det inte gick något vidare i CL? Var väl ingen katastrof ändå, eller?
Citera
2020-09-11, 00:30
Medlem
Ovcharkas avatar
Avgå, Max. Ja, varför inte. Som klubbdirektör bör man väl vara något mer handfast än Max visat sig vara?

Man går ut med att man har fullt förtroende för Poya.
Poya får sparken.
En ny tränare är inte klar.
Det sprids rykten om grupperingar.
Det sägs att investerare har lite väl mycket att säga till om.
Man värvar Poya-spelare (Sana, Aiesh) för att sedan byta spår och värva hemvändare.

IFK Gbg känns vettskrämt.
Citera
2020-09-11, 00:42
Medlem
snillet_1s avatar
Jag har svårt att förstå den slutsats som dras på sina håll om att dagens pinsamma förlust på något sätt skulle indikera att det var fel att entlediga Goja Asbaghi. Tvärtom, så ser jag det som det slutgiltiga fiaskot i den trend som han hade fört oss in i. Det är ett lag i totalt förfall han lämnar bakom sig. Karln hade tretton raka allsvenska matcher utan seger. En fjortonde match utan seger gör väl varken till eller från för hans prestation som tränare här även om första halvlek var erbarmligt dålig, den sämsta för säsongen.

Sen var Wisemen visst uppe på KG och satte upp nån svårtydd och löjlig banderoll. Är väl samma gäng som raketfysikerna förra vintern och de är väl griniga för att Max markerade på ett mycket tydligt sätt då det begav sig.
Senast redigerad av snillet_1 2020-09-11 kl. 00:45.
Citera
2020-09-11, 05:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Det är nu som Häcken alltid brukar tappa. När de har läge att haka på så brukar de vika ner sig.

Nej det är det inte. Vi brukar alltid vara hopplöst efter redan efter våren utan chans på den yttersta toppen.
Citera
2020-09-11, 05:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Jojo men ni har ju betett er svinigt. Klubbarna hade ju bestämt på förhand att spela matcher nära landslagsuppehållen och sedan bara några veckor innan så får ni helt plötsligt kalla fötter.

Fast att Häcken fick flytta sin match påverkade knappast resultatet i Malmös match? Eller var spelare och ledare så skärrade över orättvisan så att det var därför dom förlorade?

Uppenbart att JDT är ut balans, det är nu MFF tappar guldet.

Gött att Kjäll säger att MFF också hade fått flytta sin match om dom bara hade frågat ÖSK.
Senast redigerad av trazke 2020-09-11 kl. 05:20.
Citera
2020-09-11, 05:30
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crooken
Hoppas ingen välter bilen igen...

https://www.expressen.se/sport/fotboll/gais-tranarens-bil-valtes-av-ifk-fans/

Förövrigt kul bild där han står med världens flin och sen säger i texten att han inte ser något roligt alls.

Hade man vetat att det var Rolles hade den garanterat inte välts, Rolle har ju ett rätt bra förflutet (förutom en viss straff) hos oss ändå.
Ja, bilden blir rätt kul ändå.

Citat:
Ursprungligen postat av RedRoc
Ja, kan inte annat än att hålla med. Men Alf är väl med mest för att han har utbildningen/licensen som krävs. Lär väl vara Ferran som styr och ställer ikväll?

Håller med här också. Har du koll på vilket spel U21 har spelat under Rolle?

Japp, Ferran var huvudtränare medan Alf fick vara det utåt för licensen. Så uselt det kan bli igår förövrigt.
0-4 hemma på GU är väl tangerat största förlusten där sedan ombyggnationen stod klar 09.

Citat:
Ursprungligen postat av Partlow
Jävlar vad skit jag fick när jag sågade "spelaren" Wernbloom. Vi kan ju ta en utvärdering så här långt: 0 vinster, 0 mål, 0 assist som anfallare. Men han är ju kul i intervjuer. Och skrämmer medspelarna så det blir vinster!

Och allt mäts inte i individuella poäng precis som alla skrev då.

Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Jag har svårt att förstå den slutsats som dras på sina håll om att dagens pinsamma förlust på något sätt skulle indikera att det var fel att entlediga Goja Asbaghi. Tvärtom, så ser jag det som det slutgiltiga fiaskot i den trend som han hade fört oss in i. Det är ett lag i totalt förfall han lämnar bakom sig. Karln hade tretton raka allsvenska matcher utan seger. En fjortonde match utan seger gör väl varken till eller från för hans prestation som tränare här även om första halvlek var erbarmligt dålig, den sämsta för säsongen.

Sen var Wisemen visst uppe på KG och satte upp nån svårtydd och löjlig banderoll. Är väl samma gäng som raketfysikerna förra vintern och de är väl griniga för att Max markerade på ett mycket tydligt sätt då det begav sig.

Det var dessutom Ferran som hade ansvaret igår, det är ju inte direkt motsatsen till Poya. Nu väntar den ödesvecka jag tjötat om ett tag.
Falken borta, FCK i EL och sedan Kalmar hemma.
Återstår att se om vi får in en ny tränare innan Falken, men oavsett så har denna liksom max en träning på sig och det är ju dessutom en matchförberedande imorgon isf. Inte enkelt att göra underverk då.
Skulle vi torska alla tre kommande vecka även med en ny tränare så är det ju fullständigt vedervärdigt läge inför avslutningen, då har vi dessutom redan tömt "byta-tränare"-kortet. Därav trodde jag att Poya skulle fått den veckan på sig.

Utan att börja skydda/beskylla olika grupperingar så var det väl inte direkt WM som sköt raketerna... Sedan vilken gruppering som satte upp banderollen vete tusan men banderoller brukar ju inte direkt vara deras grej heller.
Citera
2020-09-11, 07:37
Medlem
Fred Friendlys avatar
https://e.cdn-expressen.se/images/25/c3/25c3fdd557aa45318db206794beb6e3b/16x9/826@40.jpg

Ska Max avgå eller inte Wisemen?
Ett tips är ju att göra klart det först, och sedan sätta upp en banderoll. Effekten blir mycket starkare då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in