Citat:
Ursprungligen postat av
AIP
Förstår inte riktigt varför folk blir förvånade. Man vinner inte mot sina bottenkonkurrenter men folk förväntar sig att man ska slå ett toppat Norrköping? Samma sak mot Djurgården, det är inte i dessa matcher Göteborg ska ta sina poäng.
Matchen mot Mjällby blir avgörande. Blir det förlust där så är jag säker på att han ryker. Det är ett perfekt tillfälle att byta tränare, gör inte Göteborg det då så kommer man behålla Poya resten av säsongen.
Precis så.
Mjällby-matchen blir galet viktig, den måste vinnas ty DIF away tar vi ju inte.
Då har vi Mjällby borta i en förvisso knepig match men den blir livsviktig.
Sedan är det bajen innan vi har en form av "ödesvecka" för säsongen med Falkenberg borta, EL-kval, följt av Kalmar hemma. Den veckan kommer vara galet viktig, viktigare än Mjällby-matchen. Det är en vecka som kommer visa vart denna säsongen tar vägen.
Säg att vi torskar mot Falkenberg, åker ut i EL då blir det nog ohållbart för Poya & Ferran trots allt inför Kalmar hemma.
Å andra sidan har ju inte direkt AIKs tränarbyte givit någon vidare effekt poängmässigt så det är inte så lätt som vissa tror att allt ordnar sig bara man byter tränare. Därmed inte heller sagt att allt kommer lösa sig genom att bara köra på.
Citat:
Ursprungligen postat av
snillet_1
Tycker det är provocerande med dessa förslag jag läser på sina håll om att "en ny röst" ska tillföras tränarstaben i form av nån gammal Blåvitt-räv. Typ lex Torbjörn Nilsson 2017. Det är ju att behandla Poya som en "special needs"-tränare. En efterbliven helt enkelt, om jag ska vara helt frank. Han fick det 2018 i form av Stiller och Hjalmar Jonsson, det får räcka. Att göra något sådant igen blir ju inget annat än direkt pinsamt. Han och Ferran får fan reda ut detta själva, annars får de gå.
Ska vi göra nån ändring där så är det ju isf bättre att vi skickar Poya & Ferran och tar in Stiller & Hjalle som tränarduo på sikt.
Sedan undrar man ju hur avtalet med Soccer Services påverkas om vi väljer att inte ha kvar Ferran som tränare?
Jag tror att om vi inte slår Mjällby och Falkenberg borta, åker ur EL direkt (givetvis beroende på lottningen där) och torskar mot Kalmar så får Poya & Ferran lämna. Det går liksom inte längre då antagligen.