2020-08-17, 22:00
Medlem
In med Johansson i mittfältet. Det är förbannat stor synd och skam att blåvitt fortfarande väljer att spela Johansson som back. Visst det var väl bra att låta honom spela back efter skadan, för att successivt få matchtempo.. Nu är det dax för Johansson att spela på den platsen där han hör hemma.

Kanske får vi också genom detta slut på det meningslösa bollrullandet ?

Att blåvitt förlorade mot Peking var väntat och lika väntad är en förlust mot Djurgården.
Senast redigerad av Tavelramskrok 2020-08-17 kl. 22:06.
Citera
2020-08-17, 22:38
Medlem
Ovcharkas avatar
Mja, drömläge för Göteborg att möta Djurgårn efter att laget varit i Ungern och vänt. Kan passa bra då att spela Poya-fotboll på plastgräset. Trötta ut redan trötta spelare. Kanske lyckas peta in en boll då. Eller få straff - igen...
Citera
2020-08-17, 23:04
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Vad är MFF-liknande saker i marknadsföring?

De flesta backar dock när de ska berätta hur jag är en icke DIF.
Citera
2020-08-17, 23:32
Medlem
Bottenstriden lär leva in i det sista. Men jag är inte säker på att det blir mellan lagen där nere nu, Varberg har börjat se ut som en jumbo på slutet och borde nog ha skapat sig ett större avstånd än dom där fyra poängen till kval med tanke på flera sena poänggivande mål hittills. Tror inte man tar mer än 2-3 segrar till härifrån, och då blir det tight.
Citera
2020-08-17, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Bottenstriden lär leva in i det sista. Men jag är inte säker på att det blir mellan lagen där nere nu, Varberg har börjat se ut som en jumbo på slutet och borde nog ha skapat sig ett större avstånd än dom där fyra poängen till kval med tanke på flera sena poänggivande mål hittills. Tror inte man tar mer än 2-3 segrar till härifrån, och då blir det tight.

Samma här. Tror Varberg åker tillsammans med Helsingborg eller Falkenberg. Kalmar kommer också vara neddragna i bottenstriden till slutomgångarna. AIK har lärt sig från 2010 och kommer ta sig uppåt nu via förstärkningarna. IFK Göteborg har för bra lag för att åka ur de med.
Citera
2020-08-17, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mwhinchell10
Förstår inte varför vissa ska skriva hela böcker om varför Malmö kommer vinna ligan. De leder ligan med vadå, 6 p? Och de har den bästa truppen.

Det är redan klart. Möjligt att DIF kan göra det lite nervigt.

Allsvenskan är avgjord. Ni behöver inte skriva värsta analysen till det. Gör de inte svårare än vad det är.

Malmö hade väl en stor ledning förra året också? Men DIF vann ändå.
Citera
2020-08-17, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
De flesta backar dock när de ska berätta hur jag är en icke DIF.

Ingen har väl sagt att du inte är DIF? Bara att det är skevt att du startade upp AIK Bandy för lite cash. För att sedan spela kortet om att jag är ung för att förstå vad man gör för pengar typ.
Citera
2020-08-18, 00:04
Medlem
Trist att Helsingborg förlorade. Aik avancerade ju faktiskt lite nu. Bottenstriden är faktiskt oerhört spännande i år.

Hoppas Helsingborg håller sig kvar. Klassiskt lag som med fin arena och en mysig stad.

Får en känsla av att ifk för en gång skull slår oss i helgen. Eller åtminstone tar poäng. Väldigt tight jag mellan matchen mot ungrarna och ifk.
Citera
2020-08-18, 01:01
Medlem
snillet_1s avatar
Tycker det är provocerande med dessa förslag jag läser på sina håll om att "en ny röst" ska tillföras tränarstaben i form av nån gammal Blåvitt-räv. Typ lex Torbjörn Nilsson 2017. Det är ju att behandla Poya som en "special needs"-tränare. En efterbliven helt enkelt, om jag ska vara helt frank. Han fick det 2018 i form av Stiller och Hjalmar Jonsson, det får räcka. Att göra något sådant igen blir ju inget annat än direkt pinsamt. Han och Ferran får fan reda ut detta själva, annars får de gå.
Citera
2020-08-18, 01:23
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Tycker det är provocerande med dessa förslag jag läser på sina håll om att "en ny röst" ska tillföras tränarstaben i form av nån gammal Blåvitt-räv. Typ lex Torbjörn Nilsson 2017. Det är ju att behandla Poya som en "special needs"-tränare. En efterbliven helt enkelt, om jag ska vara helt frank. Han fick det 2018 i form av Stiller och Hjalmar Jonsson, det får räcka. Att göra något sådant igen blir ju inget annat än direkt pinsamt. Han och Ferran får fan reda ut detta själva, annars får de gå.

Att anställa någon form av personlig assistent som ska hålla Poya i handen skriker ju nästan ”vi har gett upp dig”.

Han själv borde väl vara trött på nuvarande situation? De styrande och Poya borde komma överens om ett gemensamt avslut så kan han återgå till att frälsa något superettan lag istället och IFK Göteborg bli ett lag för mitten igen med hyfsat spel och go i laget. Just nu har hela jävla klubben kört fast. Man har ett hyfsat material men får ut 0, främst offensivt. In med en ny tränare och 1-2 spelare så de kan bidra med lite ny energi och hopp. Skiter i att de är Corona och er ekonomi inte heller är på topp. Se till och fixa detta innan de är försent. Gör ont se en sån fin klubb misshandlas såhär.

Även om man långt där inne önskar att lag som AIK, IFK Göteborg och Helsingborg allt ont och att de ska åka ut måste man ändå reflektera och använda hjärnan. Åker någon av de två första lagen ut kommer de trots nuvarande läge sänka den Allsvenska kvalitén och intresset rejält och att dessutom alla 3 lag spelar på gräs gör de ändå ondare att se dom åka ut.

Jag vill bara att denna bajssäsong ska ta slut med MFF som vinnare, såklart. Så att den nya säsongen med ny energi, hype och förhoppningsvis någon form av publik (helst normalt läge) kan dra igång så vi glömmer detta debacle som årets säsong visa sig bli.

Fyfan får ångest bara tänka på de något omotiverade lagen spela inför 0 publik som inför en träningsmatch ute i Löberöd.

40 k kan vistas i Tylösand utan uppståndelse. Man häpnar.
Senast redigerad av MartinDahlinsMamma 2020-08-18 kl. 01:25.
Citera
2020-08-18, 06:26
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Förstår inte riktigt varför folk blir förvånade. Man vinner inte mot sina bottenkonkurrenter men folk förväntar sig att man ska slå ett toppat Norrköping? Samma sak mot Djurgården, det är inte i dessa matcher Göteborg ska ta sina poäng.

Matchen mot Mjällby blir avgörande. Blir det förlust där så är jag säker på att han ryker. Det är ett perfekt tillfälle att byta tränare, gör inte Göteborg det då så kommer man behålla Poya resten av säsongen.

Precis så.
Mjällby-matchen blir galet viktig, den måste vinnas ty DIF away tar vi ju inte.

Då har vi Mjällby borta i en förvisso knepig match men den blir livsviktig.
Sedan är det bajen innan vi har en form av "ödesvecka" för säsongen med Falkenberg borta, EL-kval, följt av Kalmar hemma. Den veckan kommer vara galet viktig, viktigare än Mjällby-matchen. Det är en vecka som kommer visa vart denna säsongen tar vägen.
Säg att vi torskar mot Falkenberg, åker ut i EL då blir det nog ohållbart för Poya & Ferran trots allt inför Kalmar hemma.

Å andra sidan har ju inte direkt AIKs tränarbyte givit någon vidare effekt poängmässigt så det är inte så lätt som vissa tror att allt ordnar sig bara man byter tränare. Därmed inte heller sagt att allt kommer lösa sig genom att bara köra på.

Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1

Ska vi göra nån ändring där så är det ju isf bättre att vi skickar Poya & Ferran och tar in Stiller & Hjalle som tränarduo på sikt.
Sedan undrar man ju hur avtalet med Soccer Services påverkas om vi väljer att inte ha kvar Ferran som tränare?

Jag tror att om vi inte slår Mjällby och Falkenberg borta, åker ur EL direkt (givetvis beroende på lottningen där) och torskar mot Kalmar så får Poya & Ferran lämna. Det går liksom inte längre då antagligen.
Citera
2020-08-18, 06:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Sannolikt är det så, du är en klok och trevlig skribent trots dina brister

Tack. Jag har nämnt det tidigare men det är roligt att tjöta med gubbarna från Götet. Oerhört trevliga diskussioner.

Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Fast även bottenlagen plockar ju titt som tätt poäng mot topplagen. Helsingborg tog poäng av DIF, Falkenberg av Norrköping, Varberg av Malmö osv.

Främst på hemmaplan.

Jag håller med om att det inträffar men jag skulle säga att det är främst tillfälligheter. Tror att ligan har nog lagt sig nu. Möjligt att AIK och Göteborg bör lyfta och sluta högre samt att det finns frågetecken ifall Elfsborg orkar hålla i detta annars så ser jag inte mycket ändras.

Jag vet inte, jag har svårt kring hela det här snacket att man är alltid bättre än sina motståndare men att bollen inte "studsar" rätt. En gång kan jag köpa det, två gånger kan jag köpa det. Men när man inte vinner på 11 matcher på raken i allsvenskan då är det ett större problem än att bollen inte studsar rätt.

Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Precis så.
Mjällby-matchen blir galet viktig, den måste vinnas ty DIF away tar vi ju inte.

Då har vi Mjällby borta i en förvisso knepig match men den blir livsviktig.
Sedan är det bajen innan vi har en form av "ödesvecka" för säsongen med Falkenberg borta, EL-kval, följt av Kalmar hemma. Den veckan kommer vara galet viktig, viktigare än Mjällby-matchen. Det är en vecka som kommer visa vart denna säsongen tar vägen.
Säg att vi torskar mot Falkenberg, åker ut i EL då blir det nog ohållbart för Poya & Ferran trots allt inför Kalmar hemma.

Å andra sidan har ju inte direkt AIKs tränarbyte givit någon vidare effekt poängmässigt så det är inte så lätt som vissa tror att allt ordnar sig bara man byter tränare. Därmed inte heller sagt att allt kommer lösa sig genom att bara köra på.

Just det ja jag glömde bort att ni går in i Europa i andra omgången trodde att ni också skulle in nästa vecka. Jag tänkte mer på att landslagsuppehållet är det perfekta läget att skaka om lite ifall man nu så önskar. Sedan ska man nog inte lägga alltför mycket fokus på El-kvalet, en hel del av de seedade lagen som väntar i andra omgången är nog för starka för Göteborg i dagsläget.

Precis som du säger det måste bli rätt med ifall någon ny kommer in. Tycker inte heller att AIK fått det där lyftet man brukar få med en ny tränare och då har man problem när inte ens en ny röst gör skillnad. Sedan tycker jag att det är fel väg att gå ifall man börjar prata "mentorer" igen, det är oerhört förminskande av Poya och hans kunskaper och hade jag varit i den situationen så hade jag personligen avgått direkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in