2020-09-10, 20:52
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lixt
Når det gjelder liste, så omtaler du ikke hva listen handler om, eller linker direkte til den. At jeg er skeptisk til Slettnokens liste, blir dermed inntil videre en påstand som får stå for deg og din regning.
Det du holder på med ser forøvrig bare dumt ut. Hersketeknikken fungerer sikkert real-life, men ikke i et forum.
Snoken!
Denne nye brukeren er skeptisk til listen din og ønsker en oppklaring snarest!! Hva handler listen om?

Prøver å hjelpe deg her
Citera
2020-09-10, 20:59
Medlem
Citat:
Det er slik de holder på, "den andre siden". 1) Først kommer de inn her, later som at de er nøytrale, og at de gradvis heller de mer og mer mot at TH er uskyldig. På den måten fremstår det som at saken i seg selv, og informasjonen som har kommet fram underveis har fått dem til å bestemme seg om at TH er uskyldig, og ikke at de faktisk kommer inn her for å forsvare TH. Samme taktikk som z-z-z har benyttet seg av, og flere andre.
Heldigvis er ikke folk så lettlurte at de går på disse idiotiske teoriene som kommer fra bl.a z-z-z, Havhest og Legokatt. Iditatrod har ingen teori, hun bare er opptatt av at TH skal være uskyldig. Samme som Akershus. Hun har skjønt at 2) å komme med noen annen teori enn at TH er skyldig, høres dumt ut, så hun fremsetter ingen teori.
Fetad 1): Det som du skrev her om meg stemmer ikke. Jeg benytter ingen taktikk og jeg later ikke som noe som helst. Det hadde vært interessant å vite om du virkelig tror på det som du skrev her eller om du skrev det av andre grunner.

Fetad 2) : Synes du at det høres dumt ut? I så fall hvorfor?
Senast redigerad av z-z-z 2020-09-10 kl. 21:06.
Citera
2020-09-10, 21:26
Medlem
Slettsnokens avatar
Ok, min opprinnelige liste fra 23.8. inneholdt 14 punkter om hvorfor dette ikke dreier seg om kidnapping begått av utenforstående GM.

Resterende punkter er tilføyd brukerne her underveis, men da som indisier på at TH står bak:

1. Kidnapperne ikke var ute etter penger i et halvt år
2. Kidnapperne ikke har sendt livsbevis
3. Hun ønsket skilsmisse
4. TH og familien mente forholdet var lykkelig
5. Separasjonspapirer bare hun hadde underskrevet, lå gjemt i huset
6. Hun ble kraftig skjevfordelt i ektepakten
7. Hun ble kalt et negativt kallenavn av sine nærmeste
8. TH’s fingeravtrykk manglet på konvolutten og 2 av 5 sider i trusselbrevet
9. TH’s skoavtrykk manglet i huset
10. Telefontrafikken med familien viser et underlig mønster
11. TH slettet to samtaler til AE
12. Motstrid i sms 0910
13. Kidnapping av «sivile» er svært uvanlig i Norge
14. Konedrap topper soleklart statistikken over drap på kvinner i Norge
15. Null tårer fra familien i media for å få kone/mamma hjem.
16. TH utlover dusør først etter selv å ha blitt siktet. Måneder etter at politiet ga klarsignal til dusør.
17. Kidnappere som tar seg tid til husvask midt på lyse dagen på åstedet(!!)
18. Et fryktelig merkelig trusselbrev som desperat forsøker å fordekke et opprinnelig norsk språk og hinte til gebrokken svensk.
19. GM hadde kontroll på aehs telefonbruk
20. GM visste på hvilket bord telefonen pleier å ligge.
21. TH nekter å vedkjenne egen forklaring
22. TH nekter nye avhør.
23. TH mener aeh har levd livet
24. TH villeder og skylder på båndopptaker og anklager politiet.
25. TH nekter videre undersøkelser på åstedet
26. Alibiet er uklart selv om sh mener noe annet.
27. Maskert mann på vei fra Futurum eller ishallen mot sv. Ikke ulik TH.
28. TH og familien fastholder at aeh ble kidnappet. Brukte sh og 10mnok for å blåse nytt liv i kidnappingsteorien.
29. Dusøren gjelder kun funn av AE, ikke oppklaring av saken.
30. THs eneste kjente alibi er at bilen hans ankom Futurum 09.10/09.15.
31a. SH (som selvfølgelig vet hvor viktig dette er) har aldri engang antydet at det var TH som kjørte den!
31b. Ingen i media har spurt SH om å bekrefte at TH kjørte! (Hva faen vet media som de ikke sier? Det spørsmålet hadde muligens naglet TH, til ettertanke for de som synes avisene er så slemme)
32. Kun ei datter er nevnt i trusselbrevet
33. Brev fra datter datert tidligere med kritikk av politiet, forsvar av th, løsepenger Lite om aeh aom mor.
34. THs svigersønn har av ukjente grunner forlatt familien midt oppi dette marerittet, og gått i skjul på andre siden av kloden.
35. TH bor hos datter involvert i virksomheten til egen boligen frigis. Redd for å miste denne ved skilsmisse.
36. Turbulent ekteskap der aeh opplyser venninne at th er brutal. Tidligere voldsepisode undersøkes av politiet.
37. Aeh letet etter leilighet å leie i Gjøvik.
38. TH ønsket politiet hjem til huset da han ringte 1410. Hvorfor fikk han «sjokk» da de ville møte han et annet sted, enda det sto i trusselbrevet at de holdt øye med huset?
Citera
2020-09-10, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charnelle
Er veldig enig i at dette stemmer med tidslinjen men tror det TH som har vasket og rigget kidnappingsscenarioet i Sloraveien og ringt sin makker som venter på han på Festplassen, for deretter å slette samtalene. VE fremstår for meg som mindre atletisk på de bildene jeg har sett av han.

Kan ikke la være å legge merke til de brune buksene som ser svært like ut som TH sine bukser når han går ut fra Kripos etter avhør. https://headtopics.com/no/l-renskog-saken-tom-hagen-m-te-hos-kripos-avbrutt-13435629

Klarer heller ikke å tro at mannen som går etter ikke har noe med saken å gjøre. Det er noe med gangen og kroppsspråket til de begge som gjør at det er en eller annen link mellom de. Hva er sannsynligheten for at de har identiske jakker på? Mener å huske at politiet uttalte at de mener det ikke er noen sammenheng mellom disse to mennene, noen som vet hvorfor?

Mulig jeg antar for mye, men har alltid tenkt at TH sin telefon er registrert på Futurum hele dagen, og AEH sin telefon i S4.
Jeg sier antar for jeg vet ikke om det er samme basestasjon for hele området, jeg bare tror det ikke er det.
Citera
2020-09-10, 21:46
Medlem
Citat:
Når det gjelder liste, så omtaler du ikke hva listen handler om, eller linker direkte til den. At jeg er skeptisk til Slettnokens liste, blir dermed inntil videre en påstand som får stå for deg og din regning.
Det du holder på med ser forøvrig bare dumt ut. Hersketeknikken fungerer sikkert real-life, men ikke i et forum.

Du påstår å ha fulgt med i denne tråden. Jeg forutsatte derfor at du kjente til denne lista. Mitt spørsmål til deg, var om du sådde tvil om ett punkt på Slettsnokens liste. Jeg referte dette punktet, så det kan det vel ikke være så vanskelig å svare på. Jeg skjønner nå at du ikke vil svare. At du oppfatter dette som en hersketeknikk, er mildest talt overraskende.
Citera
2020-09-10, 21:50
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
mange blør ofte neseblod. Kanskje th gikk på blodfortynnende medisin eller av slag fra aeh uten at det ble synlige skader. Må anta et basketak. Hun var fysisk sterk ifølge th.
Blodet har null bevisvärde när han inte hade några sår och blodet inte går att tidsbestämma och det påträffades i hans egen bostad. Men politiet tyckte att det var så anmärkningsvärt att dom var tvungna att ta med sig dörren till labbet. Ja, ja. Deras syn på bevis och alla dessa icke-bevis som dom strösslat media med är rent horribelt. Och sen sitter det en hög med jönsar här i tråden och är "överbevisade" om TH's skuld. Jag säger då det: Det är tur att vi inte befinner oss på 1600-talet. Värsta häxprocessmentaliteten.
Citera
2020-09-10, 21:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Ok, min opprinnelige liste fra 23.8. inneholdt 14 punkter om hvorfor dette ikke dreier seg om kidnapping begått av utenforstående GM.

Resterende punkter er tilføyd brukerne her underveis, men da som indisier på at TH står bak:

1. Kidnapperne ikke var ute etter penger i et halvt år
2. Kidnapperne ikke har sendt livsbevis
3. Hun ønsket skilsmisse
4. TH og familien mente forholdet var lykkelig
5. Separasjonspapirer bare hun hadde underskrevet, lå gjemt i huset
6. Hun ble kraftig skjevfordelt i ektepakten
7. Hun ble kalt et negativt kallenavn av sine nærmeste
8. TH’s fingeravtrykk manglet på konvolutten og 2 av 5 sider i trusselbrevet
9. TH’s skoavtrykk manglet i huset
10. Telefontrafikken med familien viser et underlig mønster
11. TH slettet to samtaler til AE
12. Motstrid i sms 0910
13. Kidnapping av «sivile» er svært uvanlig i Norge
14. Konedrap topper soleklart statistikken over drap på kvinner i Norge
15. Null tårer fra familien i media for å få kone/mamma hjem.
16. TH utlover dusør først etter selv å ha blitt siktet. Måneder etter at politiet ga klarsignal til dusør.
17. Kidnappere som tar seg tid til husvask midt på lyse dagen på åstedet(!!)
18. Et fryktelig merkelig trusselbrev som desperat forsøker å fordekke et opprinnelig norsk språk og hinte til gebrokken svensk.
19. GM hadde kontroll på aehs telefonbruk
20. GM visste på hvilket bord telefonen pleier å ligge.
21. TH nekter å vedkjenne egen forklaring
22. TH nekter nye avhør.
23. TH mener aeh har levd livet
24. TH villeder og skylder på båndopptaker og anklager politiet.
25. TH nekter videre undersøkelser på åstedet
26. Alibiet er uklart selv om sh mener noe annet.
27. Maskert mann på vei fra Futurum eller ishallen mot sv. Ikke ulik TH.
28. TH og familien fastholder at aeh ble kidnappet. Brukte sh og 10mnok for å blåse nytt liv i kidnappingsteorien.
29. Dusøren gjelder kun funn av AE, ikke oppklaring av saken.
30. THs eneste kjente alibi er at bilen hans ankom Futurum 09.10/09.15.
31a. SH (som selvfølgelig vet hvor viktig dette er) har aldri engang antydet at det var TH som kjørte den!
31b. Ingen i media har spurt SH om å bekrefte at TH kjørte! (Hva faen vet media som de ikke sier? Det spørsmålet hadde muligens naglet TH, til ettertanke for de som synes avisene er så slemme)
32. Kun ei datter er nevnt i trusselbrevet
33. Brev fra datter datert tidligere med kritikk av politiet, forsvar av th, løsepenger Lite om aeh aom mor.
34. THs svigersønn har av ukjente grunner forlatt familien midt oppi dette marerittet, og gått i skjul på andre siden av kloden.
35. TH bor hos datter involvert i virksomheten til egen boligen frigis. Redd for å miste denne ved skilsmisse.
36. Turbulent ekteskap der aeh opplyser venninne at th er brutal. Tidligere voldsepisode undersøkes av politiet.
37. Aeh letet etter leilighet å leie i Gjøvik.
38. TH ønsket politiet hjem til huset da han ringte 1410. Hvorfor fikk han «sjokk» da de ville møte han et annet sted, enda det sto i trusselbrevet at de holdt øye med huset?

Bra at man holder kontroll på alle disse småtingene som i mine øyne forteller at TH står bak.
29b- Tipsene skal ikke gå til politiet, men til Holden.
Citera
2020-09-10, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charnelle
Er veldig enig i at dette stemmer med tidslinjen men tror det TH som har vasket og rigget kidnappingsscenarioet i Sloraveien og ringt sin makker som venter på han på Festplassen, for deretter å slette samtalene. VE fremstår for meg som mindre atletisk på de bildene jeg har sett av han.

Kan ikke la være å legge merke til de brune buksene som ser svært like ut som TH sine bukser når han går ut fra Kripos etter avhør. https://headtopics.com/no/l-renskog-saken-tom-hagen-m-te-hos-kripos-avbrutt-13435629

Klarer heller ikke å tro at mannen som går etter ikke har noe med saken å gjøre. Det er noe med gangen og kroppsspråket til de begge som gjør at det er en eller annen link mellom de. Hva er sannsynligheten for at de har identiske jakker på? Mener å huske at politiet uttalte at de mener det ikke er noen sammenheng mellom disse to mennene, noen som vet hvorfor?

Jeg vet ikke hvorfor politiet går ut med den infoen, da det er helt tydelig at han er innblandet . Mulig for bare å si, vi har dere...
Mulig det er TH som er HM1. Det passer med tid, samt at han har beskrevet denne personen som går som en pingvin.
Noe han har full kontroll over.
Mulig også han har noe i ermet som han retter på plass, mulig brevet.
Citera
2020-09-10, 22:00
Medlem
Citat:
Bra at man holder kontroll på alle disse småtingene som i mine øyne forteller at TH står bak.
29b- Tipsene skal ikke gå til politiet, men til Holden.

Bra helt enig den listen taler for seg.
Citera
2020-09-10, 22:02
Medlem
Citat:
Du har link som viser at koronaen har gjordt sånn at inntektene tl Elkraft er halvert?
Du sier at man må vite hva som er årsaken til dette fallet i inntektene for å kunne uttale seg, men du påstår altså at korona har skylden. Da kanskje du har link?

Jeg ba deg om en link på at ELkrafts inntekter var halvert. Den linken fikk jeg selvsagt ikke. Jeg skrev "Hvem har ikke hatt en reduksjon i inntektene i disse korona-tider. Elkraft A/S har rygg til å bære en nedgang i inntektene, men for å uttale seg om dette, så man vite hva som er årsakene til dette påståtte fallet i inntektene."
Alle med normale leseferdigheter ser at du tillegger meg meninger jeg ikke har.
Dette kalles å bruke en stråmann.
Senast redigerad av Iditarod 2020-09-10 kl. 22:26.
Citera
2020-09-10, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Ok, nå forsøker jeg å finne relevante ting å skrive om i denne saken..

Derfor har jeg sett gjennom statistikk på 70 åringer angående datakunnskap.

Fant ikke noe

Men fant en veileder for dem over 50 år. Den heter:

"50 år og utgått på dato"

Hver femte innbygger vil være 70 år eller eldre i 2060. "Arbeidsplass kunnskap, problemløsning, organisering og datakunnskap"

Hvordan bli en attraktiv seniorarbeidstaker?
o Ta eget initiativ til å holde seg oppdatert
o Følge med på endringer og være engasjert
o Utnytte mulighetene i tilfeldighetene

Alt handler om at du må være i stand til å henge med på de endringene som skjer rundt
deg. Eget initiativ, engasjement og tiltak for utvikling er nødvendig men ønskelig at det
kan planlegges og tilrettelegges i samarbeid med arbeidsgiver."

At TH ikke skjønte hva en krypto-fabrikk var for noe synes jeg er hårreisende... En 70 åring burde absolutt sette seg inn i dette.
Hva om TH hadde blitt arbeidsledig? Hva om han plutselig skulle trenge å vite alt om data og nymotens teknologi? (som krypto-valutta)

Selv om TH var milliardær burde han ha holdt seg oppdatert på ting i fall han skulle gå konkurs!!

Han viste jo at han var intressert i krypto med ca 10 møter med RU. Han kunne nok mer enn han innrømmer. Og hva vi vet.
Citera
2020-09-10, 22:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Iditarod
Du påstår å ha fulgt med i denne tråden. Jeg forutsatte derfor at du kjente til denne lista. Mitt spørsmål til deg, var om du sådde tvil om ett punkt på Slettsnokens liste. Jeg referte dette punktet, så det kan det vel ikke være så vanskelig å svare på. Jeg skjønner nå at du ikke vil svare. At du oppfatter dette som en hersketeknikk, er mildest talt overraskende.

Jeg har aldri kommentert lista tidligere. Du skreiv at jeg sådde tvil om punkter (punkter-flertall), noe som får stå for din regning.
Du virker sånn på hugget på å angripe meg hele tiden Lure meg inn i feller, prøver å få meg til å tale imot meg selv, sette meg opp imot andre debattanter. Hva er det som ligger bak? Hva er det denne brennende bitterheten din dreier seg om? For du holder jo ikke på slik mot andre som også tror at TH står bak?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in