2020-09-10, 13:39
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morboso
Intrigerna tätnar! JC är inte längre PMs enda röst utåt, utan nu har PM fått en kanal ut som hon inte kan kontrollera. Man undrar ju om hennes anklagelser stämmer eller är ett försök till damage control?

Och är det någon som har koll på det juridiska läget i DK - får man spela in samtal utan att samtalspartnern är medveten om det och har godkänt det? Och om ja, får dessa då också publiceras?

edit: enligt artikeln avvisar programmets redaktör anklagelserna och hävdar att PM godkänt att samtalen spelas in och används i programmet. Försök till damage control från JC:s sida alltså. Kanske lite kränkt kontrollbehov?

...och dessutom måste Peter Madsen, som var så van vid att hantera media till sin fördel (kommer t.ex. ihåg ett protokoll från dåvarande Copenhagen Suborbitals, där PM lät föra till handlingarna att han tog på sig att "kontrollera Djursing" efter en incident), ha förstått, att berättar man någonting för en journalist - då kommer det att komma i tidningen. (Det finns folk som inte förstår det, och sådana har jag själv haft med att göra när jag arbetat som journalist. De ringer upp och är arga och säger att "vi snacka' ju bara, det var aldrig meningen att du skulle skriva det i tidningen"...)
Citera
2020-09-10, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
...och dessutom måste Peter Madsen, som var så van vid att hantera media till sin fördel (kommer t.ex. ihåg ett protokoll från dåvarande Copenhagen Suborbitals, där PM lät föra till handlingarna att han tog på sig att "kontrollera Djursing" efter en incident), ha förstått, att berättar man någonting för en journalist - då kommer det att komma i tidningen. (Det finns folk som inte förstår det, och sådana har jag själv haft med att göra när jag arbetat som journalist. De ringer upp och är arga och säger att "vi snacka' ju bara, det var aldrig meningen att du skulle skriva det i tidningen"...)

Ja. Det var ju ingen som tvingade PM att samtala med Linnemann i över 20 timmar. Faktumet att han gjorde det rimmar också illa med påståendet att de bara skulle diskutera möjligheter till självbiografi. Det behöver man väl inte prata i 20 timmar om.
Citera
2020-09-10, 13:44
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Menar du JC med cross-eyed mary? Eller vilken bok menar du? Hänger inte med.

Jo, JC.
Citera
2020-09-10, 13:45
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ja. Det var ju ingen som tvingade PM att samtala med Linnemann i över 20 timmar. Faktumet att han gjorde det rimmar också illa med påståendet att de bara skulle diskutera möjligheter till självbiografi. Det behöver man väl inte prata i 20 timmar om.

Om man är Peter Madsen, och får lov att prata om sig själv, så kan nog munnen gå i 20 timmar utan att man ens märker av tidens flykt...
Citera
2020-09-10, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Det kan nog vara sant. Men jag tror ändå att de som skrivit det i tråden gör det för att försöka hjälpa unga trasiga människor (+ lite skvaller. Vi människor är ju så funtade att vi har ett behov att hålla koll på flocken och skvallra vad de har för sig tyvärr. )
Jag håller med dig i stort. Bl.a tycker jag att media kan publicera en bild av mordoffret istället när det skrivs om deras mördare. Det var aldrig några rock & roll filmstjärnefoton på mördare före 70-talet vad jag kan minnas. De första var väl Ted Bundy och Charles Manson. Oj. oj vad kvinnorna blev till sig....
Ha det gott du med.
Fanns mängder av filmstjärneglans över Bonnie and Clyde. Ted Bundy såg trevlig ut och var charmig rena svärmorsdrömmen.
Citera
2020-09-10, 14:17
Medlem
develis avatar
Citat:
Om man är Peter Madsen, och får lov att prata om sig själv, så kan nog munnen gå i 20 timmar utan att man ens märker av tidens flykt...
Så kan det vara. Psykopater är som sagt dels kända för sitt pladder, att de snarare håller presskonferens än dialog.
Det är dels ett karaktärsdrag att vara självcentrerad och slutligen är det mkt yta, inget djup pga flacka känslor.
Men det kan låta fint, de har ju apat efter normala människors känslouttryck och läst på vad som faller i god jord.
Falska, manipulativa, patologiska lögnare som alltid söker egenvinning.

Så vad är herrn ute efter? Han är alltid ute efter nåt.

Självklart vet han att en journalist är rätt forum för spridning.

Sen gör han sig till ett oskyldigt offer inför frugan. Han är lurad, exploatera.
Hon rycker ut i full stridsmundering.

Hahaha! 😂

Vilken fars...
Citera
2020-09-10, 14:56
Medlem
LucNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Finns det nåt som stärker det du skriver? Vet att det har spekulerats om sånt tidigare.

Vet en som brukade komma i den klubben som berättade. Sen har jag bott med en som var på date med PM som sa att dom skulle på en sån klub. Så jag vet att PM frekventerade xxdark, och jag litar på min äckliga kompis som säger att båda besökte stället.
Citera
2020-09-10, 15:07
Medlem
Man antar ju att Madsen var antisemit. Därav den stora uppmärksamheten i media.
Citera
2020-09-10, 15:10
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LucNN
Vet en som brukade komma i den klubben som berättade. Sen har jag bott med en som var på date med PM som sa att dom skulle på en sån klub. Så jag vet att PM frekventerade xxdark, och jag litar på min äckliga kompis som säger att båda besökte stället.

Okej, tack så mycket. Jo, det hadde varit helt otroligt om så var fallet. Kanske finns det ytterligare «news» till den här storyn.
Citera
2020-09-10, 15:54
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LucNN

Nu är jag inte med. Vilka är "båda" - Madsen och Jenny Curpen eller Madsen och Kim Wall?

Berättade din väninna något mer intressant, privat om Peter Madsen?
Citera
2020-09-10, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Fanns mängder av filmstjärneglans över Bonnie and Clyde. Ted Bundy såg trevlig ut och var charmig rena svärmorsdrömmen.
Jag vill minnas att svensk media till skillnad från USA var lite mer etiska.
Och visade mycket hänsyn för de anhöriga.
Såvida det inte gällde gamla historiska brott.

Däremot gick snutfagre banditen Clark Olofsson som följetong med foto.
Men han var ju inte mördare.
Så till och med gamla mormor satt och läste och tyckte synd om söte pojkstackaren som jagades av polis.

Nåväl. Jag tycker att media iallafall anstränger sig för att finna ett mindre smickrande foto att publicera på Madsen.
Men det hjälper föga eftersom alla kan bildsöka nuförtiden. Om intresset väcks.
Det hade ändå varit skönt om media kunde tänka på de anhörigas känslor lite mer.
Citera
2020-09-10, 17:55
Medlem
LucNNs avatar
Citat:
Nu är jag inte med. Vilka är "båda" - Madsen och Jenny Curpen eller Madsen och Kim Wall?

Berättade din väninna något mer intressant, privat om Peter Madsen?

Hon sa aldrig att det var PM. Det var innan hela detta case. Hon berättade att hon dateade halvt en uppfinnarsnubbe som var kapten på en Mycket speciell båt, att han var skrämmande när dom hade sex och att han var ung (asså i relation till hon själv), samt att han jobbade på Refshaleøen. Sen vet jag att hon själv hängde i Xxdark. Hon berättade att han inviterade henne ut med båten, fast hon hade problem med sin hals (skada, ej relaterat till sex Vad jag vet). Det var sommaren innan mordet på KW.

Och min kompis - som är lite äcklig och pervers - berättade efter ubåtsmordhypotesen kom fram, att PM och KW flera gånger besökte XxDark tillsammans när han var där.

Har inte hört några detaljer. Men dessa två infos är nog för att jag själv tror på det. Så jag tror dom KANSKE hade någon sorts relation och att PM på så sätt lurade sitt offer.

Men alltså skulle vara kul om någon annan hade mer info. Jag har inte mer än det här. Och infot från ena parten drar jag själv slutsatsen att det rör sig om PM, och genom Hennes engagement, att PM troligen hängde i klubben samt ville ha ut tjejer. Andra infot påstår direkt att PM och KW umgicks där.

Själv värderar jag min kvinliga bekantas mindre informativa påståenden 100% tillförlitliga, och de från min kompis kring PM och KW som mindre pålitliga. Typ jag skulle våga stå fram med det första under eget namn, det andra skulle jag inte våga stå fram med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in