2020-09-10, 16:49
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skibladner
Så lämpligt att få det att se ut som att man svarar på ett jobbmail 23.32!
Mr Pip hade förmodligen funktionen autosvar aktiverad. Det är barnsligt enkelt att ha den funktionen aktiv och i meddelandet för autosvar skriva t.ex: "Hej! Jag läste ditt mail och ska ta en funderare på hur vi löser det. Återkommer när jag sovit på saken."

För sekten att kommentera nedanstående:

1. Logga in på webbmailen och klicka på Inställningar.
2. Klicka på Kontoadministration i menyn till vänster.
3. Kryssa i rutan för att aktivera autosvar.
4. Skriv ett ämne för ditt autosvar.
5. Skriv in meddelandet för ditt autosvar.
6. Klicka på Spara längst upp på skärmen.

Och hur kunde han veta att han skulle få ett
jobbmail kl 23.32?
Citera
2020-09-10, 16:49
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skibladner
Så lämpligt att få det att se ut som att man svarar på ett jobbmail 23.32!
Mr Pip hade förmodligen funktionen autosvar aktiverad. Det är barnsligt enkelt att ha den funktionen aktiv och i meddelandet för autosvar skriva t.ex: "Hej! Jag läste ditt mail och ska ta en funderare på hur vi löser det. Återkommer när jag sovit på saken."

För sekten att kommentera nedanstående:

1. Logga in på webbmailen och klicka på Inställningar.
2. Klicka på Kontoadministration i menyn till vänster.
3. Kryssa i rutan för att aktivera autosvar.
4. Skriv ett ämne för ditt autosvar.
5. Skriv in meddelandet för ditt autosvar.
6. Klicka på Spara längst upp på skärmen.

Redan i mottagarens ärenderad brukar det väl i så fall automatiskt framgå att det rör sig om ett autosvar?
Citera
2020-09-10, 16:51
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan
Han kan ju ha haft USA resan i skallen?
Vad jag försöker säga är allt han gör gjorde vrids så att det passar ens agenda.Vad som än hände på arbetsplatsen kommer inte att kopplas till mordet.Ja om han inte halade upp ett blodigt basebollträ förstås
Hade det varit jag hade jag bara tänkt på den och packandet inför den.
Citera
2020-09-10, 16:52
Medlem
Citat:
Jag vet inget alls så du har säkert rätt.
Jag svarade på det ovanför ditt inlägg.

.. vilket ju var exakt samma uppdrag som jag diskuterade med dig om.
I inlägget "ovanför".
Citera
2020-09-10, 16:57
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Men du skrev ju nyss att du inte ens läst FUP, så hur kan du vara så säker på att det är vi som vrider och inte han?
Eller jo, HD's förhör har du läst. Varför just hennes och inte SD's? Om jag får vara nyfiken, alltså..
Off topic men det var på grund av henne jag ramla in här.
Det jag vet kommer från tråden.

Men det är inget bevis att man är en mördare ifall man är vimsig i huvudet när tankarna är ev i Usa eller LW,eller hos någon annan när man bör fokusera på sitt jobb.
Citera
2020-09-10, 16:58
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Men om jobbet på bygget (?) var så viktigt att han var tvungen att språka om det mitt i natten via mejl och åka dit på sin lediga dag för att sedan komma tomhänt och lite "oförberedd"..? Det går inte ihop riktigt? Inte för mig i alla fall, men vi tänker kanske lite olika.

Nu minns inte jag riktigt ordagrant och vem som sa vad, men det var väl i alla fall en kvinnlig arbetskollega och nån mer som sa nånting i den stilen..?

EDIT: Därför min undran om ni syftade på samma jobbuppdrag.
Att rycka in på en ledig dag är väl inte det anmärkningsvärda.
Det anmärkningsvärda är väl i så fall att åka dit och vara oförberedd och tomhänt..?
Men jag kan såklart minnas fel...
Och sedan slutförde han väl inte jobbet heller?
Var det inte en del pappersarbete som någon annan fick ta tag i?
Eller minns jag fel?
Citera
2020-09-10, 17:01
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
.. vilket ju var exakt samma uppdrag som jag diskuterade med dig om.
I inlägget "ovanför".
Ja hon kunde läsa mitt svar till dig och nu vet jag lite till,han var vimsig och glömsk på jobbet som han cykla till.
Citera
2020-09-10, 17:12
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Off topic men det var på grund av henne jag ramla in här.
Det jag vet kommer från tråden.

Men det är inget bevis att man är en mördare ifall man är vimsig i huvudet när tankarna är ev i Usa eller LW,eller hos någon annan när man bör fokusera på sitt jobb.

Han kanske t.o.m. var orolig för LW eftersom
hon inte svarade på hans meddelanden.
Han visste att hon borde vara vaken eftersom
de skulle fira A och han var antagligen inte
van vid att hon dissade honom.

Och att åka på GC-resa till USA kräver nog en
hel del förberedelser och planering för att få
med all utrustning man kan tänkas behöva.
Senast redigerad av gloriouslife 2020-09-10 kl. 17:15.
Citera
2020-09-10, 17:15
Medlem
Citat:
Ja hon kunde läsa mitt svar till dig och nu vet jag lite till,han var vimsig och glömsk på jobbet som han cykla till.
Han hade ju en del att tänka på. Mordet han begick några timmar senare, städning ("vad har jag missat"), resan, skall packa.... mycket som trängs i skallen på honom. Inte konstigt han glömde de viktiga dokumenten.
Citera
2020-09-10, 17:25
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Han kanske t.o.m. var orolig för LW eftersom
hon inte svarade på hans meddelanden
.
Han visste att hon borde vara vaken eftersom
de skulle fira A och han var antagligen inte
van vid att hon dissade honom.

Och att åka på GC-resa till USA kräver nog en
hel del förberedelser och planering för att få
med all utrustning man kan tänkas behöva.
Det du skriver känns ganska självklart och inte alls konstigt, inte minst det jag fetat.
Citera
2020-09-10, 17:26
Medlem
Snor-Johans avatar
En ytterligare knorr på detta bisarra morddrama!

AB 150 vittnesförhör (11) s 337
J*akob G*rufman
Vad har du för adress nu ?
Jag bor på ***** ********* i Örebro sedan Hanna och jag flyttade isär. Hanna drog på sig en massa skulder genom att ha tagit blancolån på grund av sin sjukdom, cirka 150 000 kr så hon har det tufft ekonomiskt och har fått flytta in hos UlfWesström. Hannas och Ulfs barn kommer bra överens.

Jag tror inte att Hanna och Ulf lever i en relation, jag har undvikit att fråga dem det. Hanna och Ulf hade inte setts på flera år innan Arons födelsedagsfest, jag tror inte att de hade umgåtts alls sedan Lena och Ulf gick isär. De har börjat umgås nu efter Lenas bortgång.
Uppläst och godkänt

Hanna W*elin..
"Du har ingen gravplats än. Men minnesträdet har fått nya vinterväxter och lyses upp av ljus som folk varit där och tänt. Det går nog inte en timme utan att jag tänker på dig. Jag lovar att göra allt jag kan för att vårda och fostra dina barn; mina gudbarn som jag bor med nu, jag lovar att aldrig glömma dig, jag lovar att hämnas dig när tiden är inne, jag lovar att vara den du vill att jag ska vara; mig själv. Jag älskar dig. Vi ses i Nangijala."

Aktbilaga 146 förhör LW (4) s (pdf) 112
Lenas relation till Noa var lite frostig då han valde att flytta till Ulf. Ulf var snällare medan Lena var mer principfast med regler. Gun vet inte hur Lenas mående påverkades av relationen till barnen. Efter Lenas död har Gun och Lasse velat träffa barnen men barnen har inte orkat eftersom de har mått dåligt.

Ulf har nu meddelat Gun och Lasse att han och Hanna är ett par. Han har sagt att barnen är glada för deras skull. Gun tror inte att Lena skulle ha tyckt om utvecklingen av den relationen.

----------------------

HW och UW är ett par. Eftersom dom enl, J*akob inte träffats sen 2011 går det inte frigöra sig från tanken att dom inväntade Lenas bortgång innan dom satte igång vilket väl Lenas föräldrer Gun i viss mån stryrker då hon säger att Lena inte skulle tyckt om den utvecklingen.

Lena skulle aldrig acceptera att hennes guddotter och bästa vän tog hennes plats i sängen bredvid hennes Fd man.

HW har samma psykiska sjukdom som Lena (men mer avancerad) vilket var anledningen att dom stod varandra så nära.
https://www.uppsatser.se/uppsats/c37c75b34e/

Det finns nog en hel del motiv i den dysfunktionella knullfriska familjen (och församlingen?)där dom sexuella gränserna påminner om en sexsekt.

Det finns väl ingen som inte håller med om att Lena var ett hinder för något som funnits mellan UW och HW?

Frågan är vad anledningen var att dom "inväntade" Lenas död innan dom satt sina planer till verket?
Det var väl inte så att dom inte kunde invänta 45 åriga Lenas frånfälle?

Edit: öhum, kan det vara UW som gömmer sig bakom barnen, och inte vill möta Lenas föräldrar nu när han byter vätskor med HW?
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-09-10 kl. 18:01.
Citera
2020-09-10, 17:41
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Uppgiften om en "oförberedd SD" lämnades av en kollega som ingick i gruppen som samlats på bygget för att gå igenom ärendet/uppdraget. Jag uppfattade det som att han skulle ha med sig underlaget, men kom tomhänt. Ovanligt för att vara SD.
Men jag har ingen FUP längre och kan därför inte svära på att det var just på det här viset.
Vet dock att detta tagits upp flertalet gånger i tråden för att det stack ut i SD's sätt att vara.
Men ja... jag kan komma ihåg fel, men någon annan har säkert input om saken.

Han hade använt arkitektröret till något annat.... :-)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in