2020-09-10, 12:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Farkosten
Ok. Hva er grunnen til at du ikke har vært innom andre teorier?

Jeg har prøvd å tenke på andre teorier også. Bl.a trodde jeg på dette med kidnapping helt i begynnelsen.
Men når de tok hull på isen, så begynte jeg å tenke anneledes. Spørsmålet ble jo da: hvorfor tar de hull på isen nå, og ikke tidligere? Hvorfor er saken plutselig offentliggjordt hvis det var så viktig å skjule at TH hadde tatt kontakt med politiet. Var det ikke noen reel trussel om Annes liv alikevel?
Hvorfor sa politimannen at det "ikke er Anne vi leter etter under isen" uten at en eneste journalist hadde spurt?
Her var det noe som skurret. Jeg følte her at politiet mistenkte ektemannen allerede på dette tidspunktet, lenge før den offisielle endringen av hypotese i juni 2019.
For hvis politimannen hadde sagt: Det er Anne vil leter etter, så hadde de jo samtidig på en måte sagt
at de ikke trodde på kidnappingsteorien, og samtidig at de trodde at TH hadde drept henne.
Eterhvert dukket det opp det ene og det andre som bekrefter min teori.
Citera
2020-09-10, 12:07
Bannlyst
Citat:
Og likevel ventet du 1,5 år før du registrerte deg som bruker?

Kanskje.
Senast redigerad av lixt 2020-09-10 kl. 12:11.
Citera
2020-09-10, 12:14
Medlem
En positiv ting med denne tråden er at brukeren Kirkemo, som inntok denne tråden med fynd og klem forsommeren 2019, har utviklet språket og blitt en mye bedre debattant, en som aldri gir opp. Jeg er rett og slett imponert!
Citera
2020-09-10, 12:23
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lixt
Jeg har prøvd å tenke på andre teorier også. Bl.a trodde jeg på dette med kidnapping helt i begynnelsen.
Men når de tok hull på isen, så begynte jeg å tenke anneledes. Spørsmålet ble jo da: hvorfor tar de hull på isen nå, og ikke tidligere? Hvorfor er saken plutselig offentliggjordt hvis det var så viktig å skjule at TH hadde tatt kontakt med politiet. Var det ikke noen reel trussel om Annes liv alikevel?
Hvorfor sa politimannen at det "ikke er Anne vi leter etter under isen" uten at en eneste journalist hadde spurt?
Her var det noe som skurret. Jeg følte her at politiet mistenkte ektemannen allerede på dette tidspunktet, lenge før den offisielle endringen av hypotese i juni 2019.
For hvis politimannen hadde sagt: Det er Anne vil leter etter, så hadde de jo samtidig på en måte sagt
at de ikke trodde på kidnappingsteorien, og samtidig at de trodde at TH hadde drept henne.
Eterhvert dukket det opp det ene og det andre som bekrefter min teori.

Så du mener at politiet i realiteten la bort kidnappingshypotesen som hovedspor etter kort tid? Da må de ha gjort tidlige funn/eller fattet mistanke i TH sine tidlige vitneavhør. Kanskje det er derfor familien aldri har gått ut offentlig og appellert til "motparten"?
Citera
2020-09-10, 12:55
Bannlyst
Citat:
Så du mener at politiet i realiteten la bort kidnappingshypotesen som hovedspor etter kort tid? Da må de ha gjort tidlige funn/eller fattet mistanke i TH sine tidlige vitneavhør. Kanskje det er derfor familien aldri har gått ut offentlig og appellert til "motparten"?

Ja, det mener jeg, at politiet innad hadde skiftet hypotese, og mistenkt TH langt tidligere enn juni 2019.
Historien om telefon og bilskilt på bunnen av Langvannet tror jeg er for lure TH til å tro at de fremdeles trodde på kidnappingshistorien. Tror ikke noe på at politiet har funnet noen telefon eller bilskilt.
Når det gjelder manglende appell, så kan det være flere grunner til det. Det er jo uansett ikke lett å stå frem på tv slik. I kidnappingssaken om Kjartan fra Filippinene, så så vi ikke noen norsk familie som ba og tryglet på tv.
Citera
2020-09-10, 13:09
Medlem
Citat:
Ja, det mener jeg, at politiet innad hadde skiftet hypotese, og mistenkt TH langt tidligere enn juni 2019.
Historien om telefon og bilskilt på bunnen av Langvannet tror jeg er for lure TH til å tro at de fremdeles trodde på kidnappingshistorien. Tror ikke noe på at politiet har funnet noen telefon eller bilskilt.
Når det gjelder manglende appell, så kan det være flere grunner til det. Det er jo uansett ikke lett å stå frem på tv slik. I kidnappingssaken om Kjartan fra Filippinene, så så vi ikke noen norsk familie som ba og tryglet på tv.

Godt å se at flere er skeptiske til punkter på Slettsnokens liste.
I dette tilfelle punkt 15: Null tårer fra familien i media for å få kone/mamma hjem.
Citera
2020-09-10, 13:15
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
En positiv ting med denne tråden er at brukeren Kirkemo, som inntok denne tråden med fynd og klem forsommeren 2019, har utviklet språket og blitt en mye bedre debattant, en som aldri gir opp. Jeg er rett og slett imponert!

Det var som tusan. Det som blott bar naturens kärva charm har förädlats och kultiverats, till nåt i mänskofamn? Kirkemo har blivit Kierkegaard?

Vi får väl hoppas MGM går motsatt väg den dagen polisen tar sig i kragen och han blir tagen av lagen och får en spik slagen i magen.
Och blir Tom-I.-Magen?
Senast redigerad av Lonnrot 2020-09-10 kl. 13:39.
Citera
2020-09-10, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Det var som tusan. Det som blott bar naturens kärva charm har förädlats och kultiverats, till nåt i mänskofamn? Kirkemo har blivit Kierkegaard?

Vi får väl hoppas MGM går motsatt väg den dagen han blir tagen av lagen och får en spik slagen i magen.
Och blir Tom-I.-Magen?

Noen brukere skriver godt - du er en av dem. Men, ikke alle Strandberg - knapt noen - kan bli en Strindberg!
Senast redigerad av Iditarod 2020-09-10 kl. 13:33.
Citera
2020-09-10, 13:59
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Det er slik de holder på, "den andre siden". Først kommer de inn her, later som at de er nøytrale, og at de gradvis heller de mer og mer mot at TH er uskyldig. På den måten fremstår det som at saken i seg selv, og informasjonen som har kommet fram underveis har fått dem til å bestemme seg om at TH er uskyldig, og ikke at de faktisk kommer inn her for å forsvare TH. Samme taktikk som z-z-z har benyttet seg av, og flere andre.
Heldigvis er ikke folk så lettlurte at de går på disse idiotiske teoriene som kommer fra bl.a z-z-z, Havhest og Legokatt. Iditatrod har ingen teori, hun bare er opptatt av at TH skal være uskyldig. Samme som Akershus. Hun har skjønt at å komme med noen annen teori enn at TH er skyldig, høres dumt ut, så hun fremsetter ingen teori.
Sa du virkelig ordet "idiotisk"..

Dette er da et forum for barn. Vi kan ikke lære dem disse stygge ordene nå. Det er for tidlig.

Hvis du er kommet i puberteten så vil du nok merke at du kan ha litt problem med sinnet av og til. Det er heeeeeelt naturlig. Det går over når du blir større!

Angående Hagen-saken... (må linke dette til noe i saken)

Jeg tror faktisk... at..

Når TH var i puberteten tipper jeg han brukte skøytesporten som en måte å kuppe damer på. Han brukte neppe humor. (basert på rykter om veldig tørr humor)
Kanskje han gikk på isen fra Jaren til Gjøvik for å hente hjem trofeet sitt AEH?

Kanskje han gikk hjem på skøyter den dagen fra Futurum til Sloraveien?

Hmmm.. tenke tenke
Det var sikkert glatt på veien da det hadde regnet den dagen = gode skøyteforhold.
Hvis de ikke hadde strødd den dagen ..Hmmm.. (kan sjekkes med strøbilen)

Skøyter = full fart = tiden det tok å komme seg hjem kunne blitt kraftig redusert særlig hvis TH brukte klappskøyter og klarte å komme ned i en rundetid på under 29.90..

Dette må jeg tenke nærmere på..

Nei, forresten.. TH hadde alibi og politiet menete de hadde kontroll på denne skøyteløperen den første tiden på jobben

Men nå har jeg hvertfall prøvd å lage teori om TH igjen
Citera
2020-09-10, 14:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Iditarod
Godt å se at flere er skeptiske til punkter på Slettsnokens liste.
I dette tilfelle punkt 15: Null tårer fra familien i media for å få kone/mamma hjem.

Har ikke Slettsnokens liste foran meg, så det kan jeg ikke bekrefte/avkrefte om jeg er skeptisk til.
Citera
2020-09-10, 14:55
Avslutad
Citat:
Ja, det viste en måling her inne for noen uker siden hvertfall.
Hvor mange deltok i målingen?
Citera
2020-09-10, 15:26
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Har ikke Slettsnokens liste foran meg, så det kan jeg ikke bekrefte/avkrefte om jeg er skeptisk til.
Lese forum = kan finnes post om liste = kan printes ut = du kan sitte med listen foran deg.

Har du ikke sekretær?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in