2020-09-09, 20:59
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det fetade. Jag begriper inte hur man kan fria en människa med alla de grodor som hoppat ur munnen på honom före, under och efter utredningen. Jag BEGRIIIIPER INTE.

Vad är det att inte begripa? De flesta i allmänheten samt TR förstår mycket väl att han är skyldig p.g.a. alla indicier och dessa grodor du nämner. Nu är det dock tyvärr så att i lagens mening finns det "rimligt tvivel" i detta fall och då måste han frikännas. Det begriper du väl?
Citera
2020-09-09, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Vad är det att inte begripa? De flesta i allmänheten samt TR förstår mycket väl att han är skyldig p.g.a. alla indicier och dessa grodor du nämner. Nu är det dock tyvärr så att i lagens mening finns det "rimligt tvivel" i detta fall och då måste han frikännas. Det begriper du väl?
Jag VET ju det förnuftsmässigt. Men det gör mig förbannad.
Citera
2020-09-09, 21:06
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag VET ju det förnuftsmässigt. Men det gör mig förbannad.

Utredningen fortgår säkert för fullt fram till HR förhandlingarna. Det finns tid ännu för ny bevisning att tillkomma.
Citera
2020-09-09, 21:22
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zymbal
Njuter av uppmärksamheten? Jisses vilket förslag, låter smått psykopatiskt under rådande omständigheter om du frågar mig.

Nej det du radar upp håller inte för att övertyga undertecknad, jag står fast vid att det är ett helt obegripligt beslut om han inte är skyldig.

Men har du koll på om det stämmer eller inte? Att SD fortsatt vägrar polisen tillgång till denna tidslinje eller vad den kallas alltså?

Edit: Samt har han isf gett någon förklaring till beslutet?

Från NA direktrapportering från rättegången:

"Stefan Hazianastasiou,...

11 mar 2020 10:44
Åklagaren frågar 45-åringen varför han inte ville ge polisen tillgång till hans google-konto.
– Erbjuder jag mitt lösenord innebär det att jag skulle vara häktad ännu längre. Det skulle bli en ännu längre utredningstid. Det ville jag inte, säger han.
"

Jag minns också att SD sa att han tidigare erbjudit utredningen att ta del av hans lösenord men att de inte nappat på det.
Nu ville han inte längre för att nu måste SD tänka på sig själv och inte som tidigare tänka på att hjälpa utredningen.

Jojo, han ville alltså hjälpa utredningen tidigare.
Citera
2020-09-09, 21:22
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Hur vet du det?

Min spekulation, ju.
Självklart.
Citera
2020-09-09, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

Åklagaren frågar 45-åringen varför han inte ville ge polisen tillgång till hans google-konto.
Erbjuder jag mitt lösenord innebär det att jag skulle vara häktad ännu längre. Det skulle bli en ännu längre utredningstid. Det ville jag inte, säger han.
"

Jag minns också att SD sa att han tidigare erbjudit utredningen att ta del av hans lösenord men att de inte nappat på det.
Nu ville han inte längre för att nu måste SD tänka på sig själv och inte som tidigare tänka på att hjälpa utredningen.

Märkligt resonemang, utredningstiden skulle ju kortas ner avsevärt om han var oskyldig och kunde bevisa det via sitt rörelsemönster. Kan man tänka.
Senast redigerad av Zymbal 2020-09-09 kl. 23:26.
Citera
2020-09-09, 23:21
Medlem
Citat:

– Erbjuder jag mitt lösenord innebär det att jag skulle vara häktad ännu längre. Det skulle bli en ännu längre utredningstid. Det ville jag inte, säger han.
"

Varför beslagtog inte polisen datorn? Att sedan låsa upp den är knappast ett stort problem. Är det andra juridiska villkor i Danmark? Där beslagtogs Madsens dator omedelbums.
Citera
2020-09-09, 23:37
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anetor
Varför beslagtog inte polisen datorn? Att sedan låsa upp den är knappast ett stort problem. Är det andra juridiska villkor i Danmark? Där beslagtogs Madsens dator omedelbums.
Den är beslagtagen, i domen står:

Citat:
13. Beslaget av en bärbar dator anträffad på Stefan Davidssons arbetsplats ska bestå tills domen vunnit laga kraft. Därefter ska beslaget hävas (Polismyndigheten Region Bergslagen, beslagsliggare 2019-5000-BG92862, nr 1).

Edit: Naturligtvis har man vänt ut och in på den utan att hitta bevis som motsäger att 23.34 (och 00.00.00) skulle vara manuella aktiviteter. I stället har man gissat och spekulerat, bedrövligt.
Senast redigerad av MrBarnaby 2020-09-09 kl. 23:54.
Citera
2020-09-09, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Då kanske han plockar fram det i HD.
Jag får en känsla av att han njuter av att
förödmjuka ÅK så mycket som möjligt.
Om han är narcissist så accepterar han inte
att någon gör så här mot honom och han
vill säkert hämnas på något sätt. Vad vore
bättre än att offentligt förödmjuka ÅK? Att
förstöra hennes karriär?

Ditt inlägg är noterat och bevarat. Du kan drömma om att SD offentligt kommer att kunna förödmjuka ÅK. SD kommer att bli fälld förr eller senare oavsett din tro på ett frikännande. Om du tar del av LWs och SDs relation och händelser dememellan finns det inte den minsta möjlighet till alternativ gärningsman. Haka upp sig på "mållgans", "huvamannen", "UW" och andra fantasifoster som gärningsmän är fullständigt rabiat. Om du inte tror mig så kommer du att bli varse hur det slutar för SD - bakom lås och bom.
Citera
2020-09-10, 00:40
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Det är inte jag som sagt att loggremsan blev droppen.
Jag kan inte se några mastuppkopplingar för Telegram.
Det finns inget i FUP som jag har hittat för SDs whereabouts varken när loggremsan skickades 23:01 eller när SD svarar "fint" kl 00:23.

Han kan mycket väl ha varit hemma vid båda tillfällena och använt mobilen eller datorn. Däremellan har han utfört mordet.
23:34 händelsen i hans dator är precis när mordet sker, men då är han inte hemma.

Eller hur menar du?

Är han inte hemma 23.34? Har det tillkommit bevis nu så det är säkerställt utom tvivel?
Citera
2020-09-10, 01:25
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Är han inte hemma 23.34? Har det tillkommit bevis nu så det är säkerställt utom tvivel?

Svårt att svara entydigt ja eller nej på den frågan. Av lite olika anledningar. Bollen är dessutom liksom i luften. När HR senare ska bedöma så nöjer de sig lyckligtvis med rimligt tvivel. Det orimliga tvivlet skickas i så fall sedan i ett litet kuvert hem till dig.

Alla andra ogärningsmän i trakten såg sen visst på tv.
Citera
2020-09-10, 01:25
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:

Nej, det är Nötis som försöker skapa en
trådsanning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in