Citat:
Ursprungligen postat av
Lonnrot
I den händelse inga geocachare dyker upp...: Det spelar kNske ingen större roll. Det finns inga spår av att laptopen varit där. När hypotetiska kommunikationer kring det är raderade. Han kan ha haft med den, eller inte.
Gissningsvis är utseendet på en cache på en webbsida en del av arbetet. Kanske finns det ett program man matar in textblock och data i som sen ska åskådliggöras på exv en datorskärm.
Andra formulär eller program/ dokument för administration av antingen cachen eller cachandet kanske kan tänkas? Det var väl budget inblandat. Och styrelse.
Sen har de ju stridit om HDs cachande. Kanske innehöll laptopen nån form av dokumentation kring det. Kanske nån annan form av text rörande nån överenskommelse eller intyg eller elelr försäkran el dylikt. Jag hittar på lite.
Det kan väl ha funnits skäl. Det kan ha funnits skäl för MGM även just att inte skicka saker till lw utan visa dem i stället. Laptopen kan oxå ha varit ett svepskäl att vifta med när han knackade på. Ett skohorn. Om han knackade på.
Men sen då så bör man väl väga in att mGM troligen inte gick dit i annat syfte än att döda. Eller hota att döda.
Nä, jag tror inte heller att han hade något annat i tankarna än att just ta henne av daga, men att just det här med cache-grejen kunde vara ett sätt att träffa henne och sedan locka ut henne.
Jag vet inte varför hon skickade den där logg-remsan till honom på kvällen. Jag har missat vad den handlade om.
De pratade ju en del om hennes gömma osv under helgen.
Så ja.. Det var väl lite min tankegång: Att dokumentet, eller vad det nu är, har öppnats pga att han hade datorn med sig i "administrationssyfte/dokumentationssyfte". Inte för att jag tror att det var en medveten grej att göra - det bara blev så i all hast på något sätt.
Å andra sidan, så borde man väl ha funnit spår av LW på hans laptop..
Klurigt det där...
Och säkerligen extremt långsökt tänkt av mig.
Minns inte riktigt, men var inte en fråga frekvent förekommande under rättegången: Om han kunde ha rört sig i närheten av LW's bostad och kopplat upp sig på hennes WiFi den kvällen/natten..? Det var väl prat om både högtalare och allt möjligt..? Ja, nånting sånt tjatade de om...? Jag måste ha missat vad orsaken var till denna fråga.. Fann de något stöd i detta?
Hej å hå... Knepigheter.
Bara SD kan veta...