2020-08-27, 16:17
Medlem
Honan6s avatar
När SD:s pappa förhördes visade det sig att han inte träffat sin son på ca 1 1/2 år (!) innan LW mördades. Det antyder att relationen dem emellan inte var/är särskilt nära - kanske de är ointresserade av att ta del av varandras liv? De bor inte mer än ca 1 timmas bilfärd ifrån varandra, men av någon anledning umgås man inte inom släkten Davdiss*n. SD tycks ha knutit mer band med sina svärföräldrar än den egna familjen. Han har kanske blivit som en son för Axelss*ns, men ändå är det svårt för en utomstående att förstå hur pappa SOA kunde uttrycka det om SD:s mångåriga otrohet mot hans dotter. Orden "alla kan väl göra misstag" under rättegången visar hur han ser på otroheten gentemot dottern och mamma BA trodde i förhör att hennes dotter skulle gifta om sig med den notoriskt otrogne SD som dessutom var/är mordmisstänkt.

Kanske banden till f d svärsonen är så oerhört starka och man väljer hellre att förlåta än att ta avstånd? Även om risken finns att den för mord misstänkte SD kan behandla deras dotter och barnbarn illa igen med lögner, svek, otrohet, psykisk misshandel med strösselförhör, inte vilja ha barnen, kräva perfekta kroppar på f d hustru och döttrar samt att eventuella nya husdjur ska bort (kaninerna lyckades han få döttrarna att sälja och två av dem bor nu hos en granne).

------------

SD om varför han fnissat och skrattat i rättegången
https://vocaroo.com/18Ww0MjnjyC

Exempel på hur SD medvetet gjorde sin vän JG orolig
https://forumbilder.com/i/roI7

Se förteckning på vilka som sökte LW per telefon. SD gjorde det inte av någon anledning...
https://forumbilder.com/i/ro6E

------------

Länk för eventuella nytillkomna i tråden
www.flashback.org/sp72675230
Citera
2020-08-27, 16:29
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
När SD:s pappa förhördes visade det sig att han inte träffat sin son på ca 1 1/2 år (!) innan LW mördades. Det antyder att relationen dem emellan inte var/är särskilt nära - kanske de är ointresserade av att ta del av varandras liv? De bor inte mer än ca 1 timmas bilfärd ifrån varandra, men av någon anledning umgås man inte inom släkten Davdiss*n. SD tycks ha knutit mer band med sina svärföräldrar än den egna familjen. Han har kanske blivit som en son för Axelss*ns, men ändå är det svårt för en utomstående att förstå hur pappa SOA kunde uttrycka det om SD:s mångåriga otrohet mot hans dotter. Orden "alla kan väl göra misstag" under rättegången visar hur han ser på otroheten gentemot dottern och mamma BA trodde i förhör att hennes dotter skulle gifta om sig med den notoriskt otrogne SD som dessutom var/är mordmisstänkt.

Kanske banden till f d svärsonen är så oerhört starka och man väljer hellre att förlåta än att ta avstånd? Även om risken finns att den för mord misstänkte SD kan behandla deras dotter och barnbarn illa igen med lögner, svek, otrohet, psykisk misshandel med strösselförhör, inte vilja ha barnen, kräva perfekta kroppar på f d hustru och döttrar samt att eventuella nya husdjur ska bort (kaninerna lyckades han få döttrarna att sälja och två av dem bor nu hos en granne).

------------

SD om varför han fnissat och skrattat i rättegången
https://vocaroo.com/18Ww0MjnjyC

Exempel på hur SD medvetet gjorde sin vän JG orolig
https://forumbilder.com/i/roI7

Se förteckning på vilka som sökte LW per telefon. SD gjorde det inte av någon anledning...
https://forumbilder.com/i/ro6E

------------

Länk för eventuella nytillkomna i tråden
www.flashback.org/sp72675230

Jag tycker mig minnas att SD hade en cache i närheten av sina föräldrar?
Och vid något tillfälle minns jag att han skrev i en logg att han hälsade på "päronen" på en fika?
Men det kanske var långt före mordet? Eller så var pappan inte hemma då?
Citera
2020-08-27, 16:49
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan

—-Eller förstår du SD nu när han slogs en ( 1 ) gång med sin bror?
Jag misshandla mina bröder dagligen,typ 3000ggr vilket är en normal siffra gällande bröder i en normal familj
—-

Ser du vad du själv har skrivit?
Citera
2020-08-27, 16:59
Medlem
Citat:
Jag misshandla mina bröder dagligen,typ 3000ggr vilket är en normal siffra gällande bröder i en normal familj

.
Trevlig syskon du verkar vara.....
Nej, det är inte normalt att misshandla sina syskon. Att SD gjorde det en gång må vara, och uppenbarligen rätt rejält om man får tro brodern samt två föräldrar som stod och tittade på. Rena övergreppet från både SD och föräldrar. Snacka om en dysfunktionell familjen Davidsson.
Citera
2020-08-27, 17:02
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Det fetade:
Det måste vi bara gå till botten med.Strösslet dyker upp med jämna mellanrum och det visar helt klart vilken ondska han besitter med.Seriemördare?
Och SOA,hur kan han vilja ha familjen intakt?Jag tycker SOA ska ut och leta efter en ny man åt HD.En man med 4 småbarn kanske som kan hålla HD upptagen?

Nej,nu har jag sagt mitt i det här men kanske jag dyker upp om någon månad.
Jag saknar CarinaH78..
Hon vet inte vad hon vill... enkelt sagt, låt oss tro att de hittar en frisk person på sjukhuset
Jag tror och önskar dig Hanna, något bättre än Stefan .:. det är du värd .:. tänk på barnen... de är snart vuxna.
Citera
2020-08-27, 17:06
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Trevlig syskon du verkar vara.....
Nej, det är inte normalt att misshandla sina syskon. Att SD gjorde det en gång må vara, och uppenbarligen rätt rejält om man får tro brodern samt två föräldrar som stod och tittade på. Rena övergreppet från både SD och föräldrar. Snacka om en dysfunktionell familjen Davidsson.

Nu ljuger du igen.
Pappan såg misshandeln men gjorde inget för
att stoppa den.
Mamman nämns inte i det sammanhanget.
Varför drar du in henne?
Citera
2020-08-27, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Nu ljuger du igen.
Pappan såg misshandeln men gjorde inget för
att stoppa den.
Mamman nämns inte i det sammanhanget.
Varför drar du in henne?
Ta för fan inte allt så förbannat bokstavligt. Pappa såg bokstavligen - han tittade på och såg. Mamman visste. Det räcker. Om ett barn begår övergrepp mot ett annat barn, då GÖR man något. Orka lyssna på försvar på misshandel där båda föräldrar vet vad som sker.
Citera
2020-08-27, 17:33
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag tycker mig minnas att SD hade en cache i närheten av sina föräldrar?
Och vid något tillfälle minns jag att han skrev i en logg att han hälsade på "päronen" på en fika?
Men det kanske var långt före mordet? Eller så var pappan inte hemma då?

Ja, han har en cache på sin barndomsgata. Kanske t o m inom deras tomtgräns? De ska tydligen vara införstådda och vana med att det kan smyga runt geocachare.
www.geocaching.com/geocache/GC3XME2_barndom-pa-barometern

SD har även en myst The Recidence som välkomnar cachare till hans hus, men den är inte tillgänglig för närvarande. SD noterade 3/8 att Underhåll behövs.
www.geocaching.com/geocache/GC34N1B_the-residence#cache_logs_table

Jag minns inte om SD skrev att han fikade hos päronen före eller efter LW blev mördad. Det jag reagerar på är att pappan sa att han inte träffat sin son på så lång tid som ca 1 1/2 år.
Citera
2020-08-27, 17:40
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Det fetade:
Det måste vi bara gå till botten med.Strösslet dyker upp med jämna mellanrum och det visar helt klart vilken ondska han besitter med.Seriemördare?
Och SOA,hur kan han vilja ha familjen intakt?Jag tycker SOA ska ut och leta efter en ny man åt HD.En man med 4 småbarn kanske som kan hålla HD upptagen?

Nej,nu har jag sagt mitt i det här men kanske jag dyker upp om någon månad.
Jag saknar CarinaH78..

Familjen Axelss*n kanske inte har fördjupat sig i FUP eller ens läst Stämningsansökan? Om de hade gjort det skulle de veta att SD inte bara hotade döda sin älskarinna, han var inte främmande för diskutera om att döda sin hustru och barn.
Citera
2020-08-27, 17:41
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ta för fan inte allt så förbannat bokstavligt. Pappa såg bokstavligen - han tittade på och såg. Mamman visste. Det räcker. Om ett barn begår övergrepp mot ett annat barn, då GÖR man något. Orka lyssna på försvar på misshandel där båda föräldrar vet vad som sker.

Det vet du ju inget om.

Så ynkligt att inte kunna erkänna när man har
fel.

Jag försvarar inte misshandeln. Jag förstår
bara inte varför du måste överdriva och hitta på för att förstärka. Det är väl illa nog att
pappan såg och inte avbröt?
Citera
2020-08-27, 17:46
Medlem
Smhfs avatar
Citat:

Kan du inte försöka vara lite trevligare i dina svar när du blir motbevisad, då orkar du inte *lyssna*?

Så då behöver vi inte ta SDs alla *lögner* så bokstavligt som har skrivits kilometervis av , då vet vi det.
Citera
2020-08-27, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Kan du inte försöka vara lite trevligare i dina svar när du blir motbevisad, då orkar du inte *lyssna*?

Så då behöver vi inte ta SDs alla *lögner* så bokstavligt som har skrivits kilometervis av , då vet vi det.

Vi vet alla att SD slog Martin "gul och blå" (citerar ur fupen) vid ett tillfälle där pappan såg. Sen kommer detta. Vilken underbar mysig familj.

Maitin berättar att Stefan varit våldsam mot honom en gång. Martin säger att mamma
Margareta var hård mot honom när han växte upp. Hon slog Martin ganska mycket. Det var
smisk på rumpan och så. Martin vet att hennes pappa varit hård mot henne också. Ma11in
upplever att det bara var han av barnen som fick denna behandling av mamma-

Vad "smisk på rumpan" betyder kan vi bara sia om, men han minns. Och sånt förändrar en. Jag lämnar ämnet nu. Uppenbarligen tycker vissa här att det är ok att slå både sina egna barn och sina syskon.

Fy fan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in