2020-09-09, 23:37
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Ditt svar var likväl inte vettigt, i förhållande till inlägget som du svarade på.

Ja, jag vill jämföra mellan länder, för att dra slutsatser om strategier.

Ja, det finns flera faktorer än bara immunitet som påverkar smittspridningen. Det var just därför jag ville jämföra med Norge och Finland. Norge och Finland och samma klimat som Sverige, och bör därför ha samma säsongsvariationer som Sverige. På många sätt bör Norge och Finland vara ganska lika Sverige, men det kan finnas vissa faktorer som skiljer.

Ifall Anders Tegnells strategi fungerar, så ska svenska folket ha utvecklat påtaglig immunitet. Den immuniteten bör vara tillräckligt stor för att överträffa olika andra faktorer som kan skilja mellan länderna. Ifall smittspridningen i Sverige inte går trögare än i Norge och Finland, så vill jag dra slutsatsen att Anders Tegnells strategi har misslyckats.

Allt prat som FHM och MSM har om immunitet gällande Covid-19 är löjligt, immunitet fungerar så här att ju fler som blir smittade så kan man motarbeta smittan-"FHM 2020" och resultatet ser vi nu.
Citera
2020-09-09, 23:39
Medlem
Så nu verkar det gå bättre. Tror ni att pandemin är officellt över nästa år? Och man kan gå tillbaks till vanligt?
Citera
2020-09-09, 23:42
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Stockholm har otroligt få smittade, har du hört någon förklaring till det?
Blev väldigt glad när jag läste i dag att Skåne har minskade antal smittade samtidigt som de har ökat testandet. Det är väldigt bra och grattis till dem, det såg inte bra ut efter sommaren för dem med alla deras turister de hade. Men det ser ut som om de lyckats vända trenden. Jag tycker dok inte man kan sega att vi har förvånansvärt låg smittspridning. Vi har ju en ökad smittspridning nu i 6 dagar på rapporterings datum. Kollar man på rätt datum ser man att ökningen började redan förra veckan. Förvånansvärt låg, nej, jag håller inte med dig. Lite oroande och tid för försiktighet skulle jag vilja sega.

Nej Tegnell står inte modell för min avatar, Tegnell är ingen stark man för han värnar inte om svaga, det gör alla män som är genuint starka. Om jag skulle valt en avatar som visade min syn på Tegnell så hade jag valt en fet skabbig råtta som speglade sig och i spegeln såg en kung.

Jag tolkar din avatar som föreställandes en ”Ulv i fårakläder”. Därav associationen till Tegnell.

Stockholm är den av de större regionerna som haft flest reella fall. Jag börjar luta åt att det kan finnas någon form av toleransutveckling mot virussmittan, alternativt en immunitet som inte är detekterbar. Men vi får se, det kan vara önsketänkande.
Citera
2020-09-09, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Sluta ljug för fan:

https://www.worldometers.info/coronavirus/country/denmark/
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/germany/
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/austria/
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/luxembourg/
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/slovenia/
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/norway/
Ja de har högre smittal ja.
Sluta ljug nu.
Citera
2020-09-09, 23:50
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Tror det beror på att det börjar bli kallare och folk är förkylda.

För övrigt ska det bli jävligt intressant att se om IVA svämmar över av folk med influensa i vinter? Vanligtvis läggs åldringar inte in med influensa men vad ska man säga åt dem nu?

Får en känsla det kommer vara rätt på populärt att vaccinera sig mot influensan i år men det kommer säker finnas en hel del som tar på sig foliehatten och säger att FHM ska förgifta dom och ge dom autism.
Citera
2020-09-09, 23:50
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Så nu verkar det gå bättre. Tror ni att pandemin är officellt över nästa år? Och man kan gå tillbaks till vanligt?

Nej tyvärr, det kommer aldrig att bli som vanligt, håll avstånd och tvätta händerna.
Citera
2020-09-09, 23:52
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Ditt svar var likväl inte vettigt, i förhållande till inlägget som du svarade på.

Ja, jag vill jämföra mellan länder, för att dra slutsatser om strategier.

Ja, det finns flera faktorer än bara immunitet som påverkar smittspridningen. Det var just därför jag ville jämföra med Norge och Finland. Norge och Finland och samma klimat som Sverige, och bör därför ha samma säsongsvariationer som Sverige. På många sätt bör Norge och Finland vara ganska lika Sverige, men det kan finnas vissa faktorer som skiljer.

Ifall Anders Tegnells strategi fungerar, så ska svenska folket ha utvecklat påtaglig immunitet. Den immuniteten bör vara tillräckligt stor för att överträffa olika andra faktorer som kan skilja mellan länderna. Ifall smittspridningen i Sverige inte går trögare än i Norge och Finland, så vill jag dra slutsatsen att Anders Tegnells strategi har misslyckats.

Klimatet är bara en del. Det finns massa andra saker som skiljer ländern i Norden.
Citera
2020-09-10, 00:00
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Får en känsla det kommer vara rätt på populärt att vaccinera sig mot influensan i år men det kommer säker finnas en hel del som tar på sig foliehatten och säger att FHM ska förgifta dom och ge dom autism.

Tänk att jag tycker att du en av de smartaste människorna härinne efter många års läsande, och jag tycker att låt dem vaccinera sig för jag kommer aldrig göra det. Det är bra med att de skyddar sig så att jag slipper, så enkelt är det.
Citera
2020-09-10, 00:02
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45

Detta är det nya normala. Ställ inte in dig på några förhoppningar så blir du inte besviken. Allt annat är en bonus. Håll koll på ryssarnas vaccin, fungerar det så kan du börja hoppas. Astrazeneca återupptar sina försök nästa vecka, så hopp finns. Personligen hoppas jag vi ser slutet på tunneln i höst, men vad jag tror är oväsentligt.
Citera
2020-09-10, 00:05
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Detta är det nya normala. Ställ inte in dig på några förhoppningar så blir du inte besviken. Allt annat är en bonus. Håll koll på ryssarnas vaccin, fungerar det så kan du börja hoppas. Astrazeneca återupptar sina försök nästa vecka, så hopp finns. Personligen hoppas jag vi ser slutet på tunneln i höst, men vad jag tror är oväsentligt.

Man får hoppas, men det ser sådär ut så min tolkning är att minst 6mån till innan man vet.
Citera
2020-09-10, 00:06
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AttCza
Källa på det? Det har jag inte hört förut.

Både glukos och fruktos är skadliga i stora mängder. Vad gäller fruktos ska man akta sig för att äta 3-4 bananer eller andra kolhydratrika frukter varje dag. Levern kan bara bryta ned en liten mängd fruktos. Om levern inte kan bryta ned fruktos förvandlar det till fett. Levern kan bli fett som i sin tur kan göra en tjock. Det i sin tur ökar ens risk att få allvarliga covidkomplikationer.
Som jag sa var det från en medcram-video, men det finns över 100 tror jag och jag tänker inte titta igenom dem alla för att få veta vilken eftersom det skulle ta en arbetsvecka eller två och det har jag inte tid med i kväll. Googla själv, om du vill.
Citera
2020-09-10, 00:09
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckligagatanden
Man får hoppas, men det ser sådär ut så min tolkning är att minst 6mån till innan man vet.

Japp 2020 är ett förlorat år.

#FuckCovid-19!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in