Citat:
Ursprungligen postat av
virvelbagg
Stockholm har otroligt få smittade, har du hört någon förklaring till det?
Blev väldigt glad när jag läste i dag att Skåne har minskade antal smittade samtidigt som de har ökat testandet. Det är väldigt bra och grattis till dem, det såg inte bra ut efter sommaren för dem med alla deras turister de hade. Men det ser ut som om de lyckats vända trenden. Jag tycker dok inte man kan sega att vi har förvånansvärt låg smittspridning. Vi har ju en ökad smittspridning nu i 6 dagar på rapporterings datum. Kollar man på rätt datum ser man att ökningen började redan förra veckan. Förvånansvärt låg, nej, jag håller inte med dig. Lite oroande och tid för försiktighet skulle jag vilja sega.
Nej Tegnell står inte modell för min avatar, Tegnell är ingen stark man för han värnar inte om svaga, det gör alla män som är genuint starka. Om jag skulle valt en avatar som visade min syn på Tegnell så hade jag valt en fet skabbig råtta som speglade sig och i spegeln såg en kung.
Jag tolkar din avatar som föreställandes en ”Ulv i fårakläder”. Därav associationen till Tegnell.
Stockholm är den av de större regionerna som haft flest reella fall. Jag börjar luta åt att det kan finnas någon form av toleransutveckling mot virussmittan, alternativt en immunitet som inte är detekterbar. Men vi får se, det kan vara önsketänkande.