Citat:
Ursprungligen postat av
NurseRatched
Javisst, en ökande smittspridning antyder naturligtvis en lägre grad av immunitet.
Men att vi har en hög grad immunitet i Sverige är egentligen inte min grundtes. Min grundtes är istället att det uppstår en immunitet utöver vad man kan utläsa av antikroppstester. Detta i polemik med andra mer fåkunniga, debattörer i tråden.
Bra. Tack för klargörandet.
Jag är en av dom fåkunniga deltagarna i diskussionen. Covid-19 är en angelägenhet som berör även oss vanliga okunniga medborgare. Jag känner förtvivlan över hur sjukdom och död har fått breda ut sig.
Citat:
Ursprungligen postat av
NurseRatched
EDIT: Sedan är jag inte pro eller contra Anders Tegnell, vare sig som person eller tjänsteman. Jag var kritisk till att FHM (FHM är så mycket mer än Anders Tegnell) var senfärdiga med sina åtgärder på senvintern i år, efter det att regeringen infogade SARS-CoV-2 i smittskyddslagen. Då hade man rådrum att införa åtgärder som säkert hade minskat antalet döda. Detta rådrum försvann på ett par veckor . . .
Ja. Smittskydd är en angelägenhet som ibland kan kräva snabba åtgärder.
Citat:
Ursprungligen postat av
Amazing-Grace
Det ser väl väldigt bra ut i Sverige? Skolstarten har inte påverkat, inte heller svenskarnas fria semesterresor heller.
Jag känner mig bekymrad att svenska myndigheter kan ha fäst för stora förhoppningar på att immunitet ska hjälpa till att dämpa smittspridningen. Finns beredskap att agera ifall siffrorna skulle börja rusa uppåt igen? Eller skulle myndigheterna vara lika handlingsförlamade som dom var under våren?
Citat:
Ursprungligen postat av
Amazing-Grace
Hur orkar ni vara så negativa??
Den attityd som du har, gör mig ännu mer bekymrad. Att folk är bekymrade, avfärdar du, och kommer med anklagelser. Det är en usel attityd. En bättre attityd skulle vara "hoppas på det bästa, förbereded dig på det värsta".
Citat:
Ursprungligen postat av
TonyDRarSiffrorUrA
Jag kommer inte sluta meddela när jag ser oärligheter i Tonys rapportering, men skall försöka hyfsa till tonen lite.
Gör gärna det. Men kan du tänka dig att göra det i ett annat namn? Så att det blir fokus på inläggen, istället för användarnamnen?