Citat:
Ursprungligen postat av
Onkel Kostia
Jag förväntar mig att du inte skulle lämna ut någon information om dig själv till någon med användarnamnet "VillVetaMerOmVirvelbagg". (Eller till någon med namnet "Onkel Kostia".)
Det fiktiva användarnamnet var tänkt som en stark varning.
Bra tänkt.
Jag har fått intrycket att du är en ivrig anhängare till Anders Tegnell. Men ifall du inte är det, så är det alldeles utmärkt för min del.
Jag uppfattade dig som att du anser att minskad smittspridning i Sverige, är resultatet av immunitet i befolkningen. Har jag uppfattat det korrekt? Därför skulle det vara intressant huruvida du är beredd att göra motsatta slutsatsen ifall smittspridningen ökar. Ifall du inte är beredd att dra en sådan slutsats vid ökad smittspridning, så kan jag misstänka att det ligger politiska skäl bakom.
Javisst, en ökande smittspridning antyder naturligtvis en lägre grad av immunitet.
Men att vi har en hög grad immunitet i Sverige är egentligen
inte min grundtes.
Min grundtes är istället att det uppstår en immunitet utöver vad man kan utläsa av antikroppstester. Detta i polemik med andra mer fåkunniga, debattörer i tråden.
EDIT: Sedan är jag inte pro eller contra Anders Tegnell, vare sig som person eller tjänsteman. Jag var kritisk till att
FHM (FHM är så mycket mer än Anders Tegnell) var senfärdiga med sina åtgärder på senvintern i år, efter det att regeringen infogade SARS-CoV-2 i smittskyddslagen. Då hade man rådrum att införa åtgärder som säkert hade minskat antalet döda. Detta rådrum försvann på ett par veckor . . .