2020-09-02, 18:53
Medlem
Grandiosos avatar
Den danska tjejen Cammilla Kürstein som för något år sedan hade en "flirt" med
Peter Madsen - var väl tal om att de skulle förlova sig rent av om jag inte missminner
mig - men sen blev "ratad" ty en betydligt äldre ryska uppenbarade sig plötsligt och
vann den danske lustmördarens hjärta, kan ha anledning att ångra att hon sökte sig till
den här världen med fängslade mördare.
Nu har hon nämligen fått en annan ökänd dansk galning på halsen, den inte mindre
uppmärksammade trippelmördaren Peter Lundin.
Hon vill inte ha med honom att göra uppenbarligen, men han försöker så gott han kan att
knyta henne till sig.
"Cammilla Kürstein forstår ikke, hvordan han er kommet i besiddelse af hendes nummer, da hun ikke selv har givet sin nummer til Peter Lundin.
Hun ‘orker ham ikke’"

Lundin säger i samtal till henne att hon är en ‘rigtig sød og rigtig sej’
I detta samtal som finns återgivet i artikeln nedan försöker han lura av henne 200 danska kr,
som ett lån i och för sig, men hon förklarar att hon inte har råd att avvara den summan.

"Det skal vise sig at være en ansat i Kriminalforsorgen, der ulovligt og mod betaling har videreformidlet kontakt mellem drabsmanden Peter Lundin og kvinder udenfor fængslet.

Det afslører programmet, hvilket har ført til en politianmeldelse i Kriminalforsorgen."

https://nyheder24.dk/nyheder/peter-madsens-19-aarige-veninde-bliver-kontaktet-af-peter-lundin-som-erklaerer-sin

Nog bäst att Cammilla i fortsättningen håller sig till män som befinner sig utanför
fängelsemurarna. Så slipper hon nog lättare ifrån oönskad uppvaktning.
Lundin för sin del tar väl "misslyckandet" med Madsens före detta med jämnmod kan man
anta. Det lär finnas gott om andra damer som bättre förmår uppskatta hans oerhörda
charm och fagra tal. Och befinner sig i en bättre ekonomisk situation än den
19-åriga tjejen här så att man gärna låter honom "låna" en och annan slant...
Citera
2020-09-03, 23:46
Medlem
Grandiosos avatar
Här är alla fem delarna i den danska dokumentärserien "Förälskad i en mördare".
Ett avsnitt går att se gratis.

Det framgår bland annat att den unga tjejen Cammilla drömde om att få ett barn ihop med
Peter Madsen.

"Livstidsdømte Peter Lundin bliver ved med at ringe til Cammilla, og nu erklærer han sin kærlighed til hende. Opringningerne fra fængslet er ulovlige, og Cammilla bliver mere og mere utryg ved situationen. Samtidig opdager hun, at Peter Madsen, som hun selv er forelsket i, har giftet sig med en anden kvinde. Og fordi hans nye kone kræver det, ringer Peter Madsen til Cammilla og siger, at de ikke længere må have kontakt. Hendes verden bryder sammen, og hendes drømme om at blive mor til hans barn bliver slukket."

https://www.dplay.dk/programmer/forelsket-i-en-morder

Citat:
Dokumentärserien ”Förälskad i en mördare” handlar om förhållandet mellan Cammilla och den livstidsdömda mördaren.

Jag var ett lätt offer för en psykopat som han. Han visste precis var han hade mig och hur han skulle kunna manipulera mig, säger hon i dokumentären.
https://www.expressen.se/kvallsposten/krim/cammilla-19-jag-var-kar-i-mordaren-peter-madsen/

Det kom hon alltså till insikt om till slut.
Senast redigerad av Grandioso 2020-09-03 kl. 23:54.
Citera
2020-09-04, 17:56
Medlem
Grandiosos avatar
Mera om Cammilla Kürstein :

Citat:
"Om jag tänker på Peter just nu känner jag mig dum", skriver hon till BT.

"Peter gav mig den uppmärksamhet jag kände att jag behövde och han blev nästan som en farsfigur för mig. Jag var ett lätt offer för en psykopat som han", skriver Kürstein till BT.

2019 tatuerade Kürstein in en illustration av Madsens handskrivna signatur på sin arm.
Ett år senare ser situationen annorlunda ut. I början av 2020 avbryter Madsen kontakten med Kürstein.

Till andra som funderar på att kontakta en mördare säger Kürstein "låt bli", skriver BT.

"Madsen"-tatueringen på armen har hon täckt över med en tiger.

https://nyheter24.se/nyheter/utrikes/946944-mordaren-peter-madsen-har-dumpat-19-ariga-florten-cammilla

Citat:
I sidste afsnit af dokumentarserien 'Forelsket i en morder' på Dplay brænder hun de breve, hun har fået tilsendt af den livstidsdømte morder.

»Hvis jeg tænker på Peter lige nu, så føler jeg mig dum, fordi jeg har brugt så meget tid på ham, som han overhovedet ikke har fortjent,« siger hun i dokumentaren.
https://www.bt.dk/krimi/braender-peter-madsens-breve
Senast redigerad av Grandioso 2020-09-04 kl. 18:34.
Citera
2020-09-09, 10:22
Medlem
https://ekstrabladet.dk/112/peter-madsen-i-telefonsamtaler-indroemmer-drab-paa-kim-wall/8281632

Madsen erkänner.
Citera
2020-09-09, 10:24
Medlem
Peter Madsen erkänner i en dokumentär mordet på Kim Wall

https://www.bt.dk/krimi/endelig-erkender-peter-madsen-drabet-paa-kim-wall
Citera
2020-09-09, 10:53
Medlem
yessyys avatar
"Madsen säger i intervjun att han vanligtvis inte är våldsam, men hävdar att han blev provocerad av Kim Wall när de befann sig i ubåten. Enligt Madsen ska Kim Wall ha förstört saker. Journalisten frågar om det var det som gjorde att han dödade henne.

– Ja, svarar Peter Madsen."

Citat från aftonbladet
Citera
2020-09-09, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yessyy
"Madsen säger i intervjun att han vanligtvis inte är våldsam, men hävdar att han blev provocerad av Kim Wall när de befann sig i ubåten. Enligt Madsen ska Kim Wall ha förstört saker. Journalisten frågar om det var det som gjorde att han dödade henne.

Citat från aftonbladet

Så narcissisten lyckades inte hålla munnen stängd i mer än några år, vilken överraskning...
Kim lär ju inte ha börjat förstöra saker helt utan anledning utan PM började nog visa sina mörkare sidor innan dess och att detta var en reaktion på det, om hon nu "förstört saker" över huvud taget.
Citera
2020-09-09, 11:12
Medlem
I ekstrabladet:

Citat:
Kim Wall fik en 'landmine' til at eksplodere. Hun triggede ham med sine spørgsmål. Og så slog han hende ihjel.

Citat:
Alligevel kommer indrømmelsen undervejs i samtalen, hvor Peter Madsen fremstiller sig selv om en person, der ikke normalt er voldelig. 'Hvis jeg gør nogen noget, er det mig selv, lyder det blandt andet.

Men så er det, at Kim Wall under interviewet i ubåden altså bare 'rammer nogle ting', siger han videre, og journalisten spørger, om det er der, hun får ham trigget, så han 'ender med at slå hende ihjel'.

- Ja, lyder svaret.

Så Kim ställde fel frågor och råkade välta (?) några föremål i ubåten och det fick PM att tappa fattningen och mörda henne på detta bestialiska sätt. Rimligt agerande... Jag tror inte på detta, det är på sin höjd en ursäkt eller förklaring han intalat sig själv för att rättfärdiga sitt handlande, sina lustar, men i grund och botten har detta imho handlat om just hans lustar.

Citat:
- Her prøver han jo at plante skylden på Kim Wall selv, og det er et helt klassisk karaktertræk for drabsmænd som Peter Madsen med klare psykopatiske træk. De tager aldrig nogensinde ansvaret for deres handlinger - uanset hvor alvorligt det er. Han prøver at retfærdiggøre og bortforklare det, han har gjort, siger Kurt Kragh til Ekstra Bladet.
Citera
2020-09-09, 11:20
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Googleroid
https://ekstrabladet.dk/112/peter-madsen-i-telefonsamtaler-indroemmer-drab-paa-kim-wall/8281632

Madsen erkänner.

Ja, men det hade han ju redan gjort till Cammilla (hur stavar människan egentligen) Kürstein. Han sa ju till henne, att hade han bara träffat henne innan "tragedin" så hade den inte behövt hända. Alltså var det ingen olyckshändelse, för den hade ju inte påverkats av att han kände Cammilla. Han erkänner alltså i alla fall indirekt brottet.

Och även till Sofie "lokföraren" hade han ju erkänt. Hon berättade ju att han själv tyckte nu, att det varit "väldigt dumt" att begå brottet. (Årets underdrift, men-men.)
Citera
2020-09-09, 11:25
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yessyy

Citat från aftonbladet

Citat:
Ursprungligen postat av morboso
I ekstrabladet:

Så Kim ställde fel frågor och råkade välta (?) några föremål i ubåten och det fick PM att tappa fattningen och mörda henne på detta bestialiska sätt. Rimligt agerande... Jag tror inte på detta, det är på sin höjd en ursäkt eller förklaring han intalat sig själv för att rättfärdiga sitt handlande, sina lustar, men i grund och botten har detta imho handlat om just hans lustar.

Nej, så sa han inte - nu får ni lyssna på inspelningen igen. Jag uppfattar det som att han med "rammer nogle ting" menar bildligt talat, alltså att hon i sina frågor vidrörde känsliga saker. Han sa ju även att hon rörde vid en landmina, och det var såklart också bildligt talat. Det var han, Madsen, som var landminan, efter all stress och allt bråk med Copenhagen Suborbitals, och sedan fick eller kunde han inte skjuta upp sin raket, utan det var troligt att dom skulle "vinna". (Sedan kunde dom inte heller skjuta upp sin raket, om jag minns rätt, men det visste han ju inte då.)

...och jag tycker fortfarande, att Madsen har en vacker och välmodulerad röst. Men så får man väl inte tycka. Så otroligt synd, att det som hände hände, varför det nu än hände. Han hade kunnat göra så mycket för folkbildningen i teknik och naturvetenskap annars. Man vill ju så gärna lyssna på honom!
Senast redigerad av Merwinna 2020-09-09 kl. 11:42.
Citera
2020-09-09, 11:34
Medlem
Merwinnas avatar
...dessutom vet ju alla att det inte är sant, att det var en ögonblickets ingivelse. Han hade ju med sig både sågen och de långa skruvmejslarna (minns inte längre om det var något mer också, han lastade ombord den där eftermiddagen, som tydde på planering).

Jag tror att Madsen bitvis har läckt ut sitt erkännande över tid, för att det på något sätt ska hjälpa honom att bli fri tidigare. Det kan ju t.ex. vara så att det krävs att han går igenom en viss typ av anti-sexualbrotts-terapi för att bli fri, och det går ju inte så länge som han nekar till att ha begått brottet överhuvudtaget.

Undrar vad Bettina - hans advokat - tänker nu, när han ljög för henne hela tiden? Fast det kanske hon förstod redan då... Skulle ändå vara intressant med en intervju med henne nu - det kommer väl.
Citera
2020-09-09, 11:35
Medlem
yessyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Nej, så sa han inte - nu får ni lyssna på inspelningen igen. Jag uppfattar det som att han med "rammer nogle ting" menar bildligt talat, alltså att hon i sina frågor vidrörde känsliga saker.
Du får läsa igen - jag skrev att det var ett citat från Aftonbladet. Det är alltså inte jag som har gjort en tolkning av intervjun utan det är ett citat från en artikel. Du får vända dig till Aftonbladet om du anser att deras tolkning är fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in