2020-09-09, 06:09
Medlem
kostymnisses avatar
Jaha då ska man alltså såhär i omgång 19 sitta och fundera över vad som är bäst för oss i botten i kvällens match HIF-Kalmar... Att HIF vinner så det är längre ner till direkt nedflyttning eller att Kalmar vinner så vi slipper ligga på kval efter omgången endast baserat på målskillnad.

Nu tänker jag inte ge mig in i nån debatt om rätt/fel att flytta matcher men när ska det bestämmas när dessa skall spelas? Eller har jag bara missat det?
Varför spelar inte Ellos-Mjällby och Falken-Varberg denna vecka utan först nästa? Man får alltså krocka med europaspel nu?
Citera
2020-09-09, 06:46
Avslutad
Skönt att de glorifierade träningskamperna över så att vi kan återgå till det viktiga igen.

En hel del intressanta matcher denna omgång. Känns som att det är vinna eller försvinna för Falkenberg. Hur går det för Göteborg, är det spanjoren som leder styrkorna mot Hammarby? Formsvaga Norrköping tar emot formstarka Östersund, förlust där och Gustafsson ryker?

Avslutar med att jag hoppas att Kalmar lyckas bryta den tråkiga trenden där de till slut tar tre efterlängtade poäng.
Citera
2020-09-09, 09:55
Avslutad
Satan vilken spännande match mellan HIF och Kalmar ikväll! Den hade man inte velat missa så det är tur att den inte krockar med någon av Häckens matcher.

HIF kommer vinna om dom har samma elva som senast mot DIF.
Senast redigerad av trazke 2020-09-09 kl. 10:01.
Citera
2020-09-09, 10:10
Medlem
Keldons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke

HIF kommer vinna om dom har samma elva som senast mot DIF.
Kan du utveckla?
Citera
2020-09-09, 10:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Keldon
Kan du utveckla?

Inte mer än att jag kommer ihåg att jag skrev före deras förra match att det var den bästa startelvan dom haft på hela året.
Citera
2020-09-09, 10:24
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Inte mer än att jag kommer ihåg att jag skrev före deras förra match att det var den bästa startelvan dom haft på hela året.
Med facit i hand så går det ju inte att säga något annat heller. Vi gjorde vår bästa match för säsongen.

Känns mycket bra inför HIF-KFF!
Citera
2020-09-09, 10:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Med facit i hand så går det ju inte att säga något annat heller. Vi gjorde vår bästa match för säsongen.

Bara Ceesay ges mer utrymme i offensiven så är mycket vunnet. Eran klart bästa spelare!
Citera
2020-09-09, 10:29
Medlem
Citat:
Bara Ceesay ges mer utrymme i offensiven så är mycket vunnet. Eran klart bästa spelare!
Joseph menar du va? Även Kebba Ceesay stod för en bra insats men mer defensivt då.
Citera
2020-09-09, 10:36
Avslutad
Citat:
Joseph menar du va? Även Kebba Ceesay stod för en bra insats men mer defensivt då.

Ja Joseph. Älskar hur han hela tiden vill framåt jämfört med bromsklossen Max Svensson.
Citera
2020-09-09, 10:46
Medlem
Citat:
Ja Joseph. Älskar hur han hela tiden vill framåt jämfört med bromsklossen Max Svensson.
Max var vår bästa spelare ifjol. Fattar inte vad som hänt med honom. Joseph C gjorde en väldigt stark insats senast. Håller med om att han var bäst på plan.
Citera
2020-09-09, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Nu tänker jag inte ge mig in i nån debatt om rätt/fel att flytta matcher men när ska det bestämmas när dessa skall spelas? Eller har jag bara missat det?
Varför spelar inte Ellos-Mjällby och Falken-Varberg denna vecka utan först nästa? Man får alltså krocka med europaspel nu?

Kan nog dröja lite när det gäller Sirius-AIK då mer eller mindre samtliga flyttdatum såg ut att ligga i AIK:s favör mot dom redan inplanerade omgångarna. Inte en chans i världen att IKS ska gå med på ett nytt datum där AIK har en dag mer vila, då får det spelas efter sista omgången i så fall.
Citera
2020-09-09, 11:37
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:

Ni spelade en bra match och vann rättvist. Van der Burk är en stark spelare i många avseenden. KFF fick med sig 1p mot Bajen, osäker på hur mycket som berodde på Bajens sedvanliga vrak-inställning.

Mitt stora intresse är att se sorkarna få det hett om öronen. Det viktigaste är därmed att det inte blir oavgjort. Kanske lite bättre om Heif vinner. Tror ajk kan riskera ny härdsmälta närmaste omgångarna. De har värvat dyrt, lånat från DSM etc. Tror det kan bli nya kvartssamtal med Firman och instabilitet i laget. Seb Larsson har visat att han blir hetsig i motgång, inte bara på prestationer utan och i form av att putta på motspelare.

Undvik oavgjort så ska ni nog se att ni får en bottenkonkurrent ur balans!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in