2020-09-09, 00:31
Bannlyst
Det känns som Zlatan fortfarande styr landslaget. Tror Janne lyssnar sjukt mycket på honom utan att erkänna det, om inte annat för att slippa rubriker och diskussioner.
Citera
2020-09-09, 00:33
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 321j
Ljungskile klass på de tacklingarna:

https://www.svt.se/sport/fotboll/har-ar-situationerna-som-ledde-till-svenssons-utvisning

Här är situationerna som ledde till Svenssons utvisning

Svensson var sent ute men var det ens en touch på den andra? Väl hårt att döma rött, då har man sett bra många situationer som är mycket värre ... Domaren stod en meter ifrån och föll pladask för Oscar-statyetten. Portugiserna skulle vika sig dubbla och avge avgrundsvrål om en bit konfetti flög förbi.
Citera
2020-09-09, 00:58
Medlem
Bara jag som stör mig enormt på hon norrländskan? Pratar pratar och pratar och en oerhört osexig dialekt..

Edit. Hanna Marklund
Senast redigerad av Redrum.187 2020-09-09 kl. 01:08.
Citera
2020-09-09, 00:59
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corona-Bob
Det känns som Zlatan fortfarande styr landslaget. Tror Janne lyssnar sjukt mycket på honom utan att erkänna det, om inte annat för att slippa rubriker och diskussioner.

Martin Dahlin styr, om någon.
Citera
2020-09-09, 01:04
Medlem
321js avatar
Det gick bättre här:

https://www.svt.se/sport/fotboll/sverige-korde-over-italien

I fredags förlorade Sveriges U21-lag mot Island. Men redan i kväll tog laget revansch i EM-kvalet – Italien besegrades med 3–0 på hemmaplan.
– Vi gör en fruktansvärt bra match och förtjänar tre poäng, säger Gustav Henriksson till Sportkanalen.
Citera
2020-09-09, 06:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Helt ok kan inte diskuteras i mitt tycke. Vi har väldigt bra kontroll generellt fram tills det röda. Att de har ca 2 bra chanser tills dess köper jag till 100% när vi radar upp 5 bänkspelare mot ett portugal som detta. Det är mer än ok t.o.m

EM/VM hade inte matchbilden sett ut som X eller Y kanske men det hade inte vi heller. För vi hade inte startat såhär eller testat lite mycket.

Lewicki är meningslös. Det har försökts med honom och han är kvar i Malmö av en anledning. Tyvärr.

Nej det är sjukt trist att vi inte har någon utväxt på vettiga bolltrygga DMs i Sverige på ett bra jävla tag. Kommer svida ett tag framöver att inte ha det.
Det beror på vad du menar med DM. Bensparkare finns det inget behov av i modern fotboll så därför är återväxten noll. Bollsklickliga innermittfältare som täcker upp ytor framför backlinjen men också kan hålla igång ett passningsspel samt driva fram bollen centralt och starta anfall finns det däremot gott om. Bara i Allsvenskan skulle jag kunna nämna en 5-10 spelare som hade gjort ett bättre jobb än Gustav Svensson. Några av dem är till och med ganska bra bensparkare.
Citera
2020-09-09, 07:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redrum.187
Bara jag som stör mig enormt på hon norrländskan? Pratar pratar och pratar och en oerhört osexig dialekt..

Edit. Hanna Marklund
För oss sydbor så låter hennes dialekt exakt som Erik Nivas, som varenda fotbollsintresserad dyrkar. Antar att det är könet det är fel på.
Citera
2020-09-09, 07:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redrum.187

Edit. Hanna Marklund

Visst är hennes sätt att tala störande, men samtidigt har hon lärt sig att inte prata så mycket som hon gjorde tidigare. Igår klarade jag hela matchen utan att behöva slå av ljudet. Såklart skulle man önska någon kommentator som pratade rikssvenska i stället.
Citera
2020-09-09, 08:52
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Visst är hennes sätt att tala störande, men samtidigt har hon lärt sig att inte prata så mycket som hon gjorde tidigare. Igår klarade jag hela matchen utan att behöva slå av ljudet. Såklart skulle man önska någon kommentator som pratade rikssvenska i stället.

Tycker Marklund är behaglig att lyssna på. Men byt ut sömnpillret vid hennes sida.

Däremot är det inte kul när en kommentator redovisar varenda händelse i bild. Då blir det jobbigt.

Kongo-Kim har alltså blivit Kalas-Kim. Nåja, det är honom väl unt, som han spann loss i så många år!
Kul att han är "med i matchen" igen.
Citera
2020-09-09, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Helt ok kan inte diskuteras i mitt tycke. Vi har väldigt bra kontroll generellt fram tills det röda. Att de har ca 2 bra chanser tills dess köper jag till 100% när vi radar upp 5 bänkspelare mot ett portugal som detta. Det är mer än ok t.o.m

EM/VM hade inte matchbilden sett ut som X eller Y kanske men det hade inte vi heller. För vi hade inte startat såhär eller testat lite mycket.

Lewicki är meningslös. Det har försökts med honom och han är kvar i Malmö av en anledning. Tyvärr.

Nej det är sjukt trist att vi inte har någon utväxt på vettiga bolltrygga DMs i Sverige på ett bra jävla tag. Kommer svida ett tag framöver att inte ha det.

Att han är en bekväm fyrbarnspappa som inte vill kasta sig in i ett osäkert utlandsäventyr är väl den främsta anledningen.

Har svårt att se att Lewicki, som alltid är stabil i MFF (i både Europaspel och Allsvenskan) skulle vara markant mycket sämre än en 33-årig MLS-spelare. Dessutom är det väl inte en särskilt bra uppladdning att spendera typ ett dygn på flygplatser och olika flyg.

- - -
Men klart är väl att vi saknar en riktigt bra defensiv mittfältare.

Till skillnad från den offensiva uppsättningen som nästan börjar bli lite jobbigt välfylld.
Citera
2020-09-09, 09:50
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corona-Bob
Håller med. Janne har ju helt sluppit kritik från Zlatan.
Citera
2020-09-09, 10:03
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Tycker Marklund är behaglig att lyssna på. Men byt ut sömnpillret vid hennes sida.
Jag har inga problem med Hanna Marklund. Jag gillar hennes exotiska dialekt.
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Kongo-Kim har alltså blivit Kalas-Kim. Nåja, det är honom väl unt, som han spann loss i så många år!
Kul att han är "med i matchen" igen.
Källström var ju även en knubbis under spelarkarriären. Han beskrev sig själv som en "fet tonåring från Häcken" och när han gick till Rennes skickade tränaren honom direkt till ett "fat camp" med stenhård fysträning och strikt diet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in